F31 Glacier Silver 325D van DRuw

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Kleine update na een x aantal kilometers.
Auto wassen is PEANUTS. de washmitt glijd over de auto en ik zou bijna zeggen dat afspuiten met de hd al genoeg is en wassen bijna niet eens nodig is:)
In de regen rijden is gewoon leuk met al die kralen die over de motorkap rollen naar je raam toe.
Wat nu extra opvalt zijn de ramen helaas dus daar moet ik ook maar eens een goedje voor kopen..
Laatst is hij alleen afgekeurd bij de apk..... omdat ik de LED mistlampen had laten zitten :duh:
Even heen en weer gereden om ze om te zetten en hij kwam er glansrijk doorheen.
Gelijk ook een observatie voor de Michelin PS4S: mijn achterbanden hebben nog bijna 4 mm na 2 seizoenen en ik rij echt niet rustig. Ik ga ze volgend seizoen wel vervangen waarschijnlijk en doe dan gelijk 265 eronder denk ik maar de slijtage ben ik echt super tevreden over. Over de grip, verbruik en geluid was ik al enthousiast dus kan ze iedereen aanraden :ja:
Komend weekend de winterbanden er weer onder en vervang gelijk mijn achterblokken voor TRW DTEC COTEC blokken om te testen. Zal mijn ervaring wel delen :autotje spelen:


E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Voor het glas zou ik Wolf's Nano Glass Sealant aanraden, daarmee heb je je ruitenwissers op de snelweg niet meer nodig. Blijft ook een hele tijd zitten.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

DRuw schreef:Kleine update na een x aantal kilometers.
Auto wassen is PEANUTS. de washmitt glijd over de auto en ik zou bijna zeggen dat afspuiten met de hd al genoeg is en wassen bijna niet eens nodig is:)
In de regen rijden is gewoon leuk met al die kralen die over de motorkap rollen naar je raam toe.
Wat nu extra opvalt zijn de ramen helaas dus daar moet ik ook maar eens een goedje voor kopen..
Laatst is hij alleen afgekeurd bij de apk..... omdat ik de LED mistlampen had laten zitten :duh:
Even heen en weer gereden om ze om te zetten en hij kwam er glansrijk doorheen.
Gelijk ook een observatie voor de Michelin PS4S: mijn achterbanden hebben nog bijna 4 mm na 2 seizoenen en ik rij echt niet rustig. Ik ga ze volgend seizoen wel vervangen waarschijnlijk en doe dan gelijk 265 eronder denk ik maar de slijtage ben ik echt super tevreden over. Over de grip, verbruik en geluid was ik al enthousiast dus kan ze iedereen aanraden :ja:
Komend weekend de winterbanden er weer onder en vervang gelijk mijn achterblokken voor TRW DTEC COTEC blokken om te testen. Zal mijn ervaring wel delen :autotje spelen:

waarom was dat afkeur dan??
als je beeld goed is en geenn afwijkende kleur hebt (groen bv) is er niks afkeur aan..
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Gyeon Pure had je gebruikt toch? Ik ga Cancoat eerst s gebruiken in de lente. Maar van Wetcoat en RIM weet ik al wel dat inderdaad dat je met afspuiten al het meeste vuil kwijt raakt. Erg hydrofobe eigenschappen (lekkere beading), wat ook nog 's lang blijft zitten. Dus daar heb je wel een hele tijd plezier van dan. :ja:

Voor de ruiten heb ik wel 's Rainkleer gebruikt (a la Rainex) gebruikt, maar nu vooral Wetcoat. Veel makkelijker wordt t niet en blijft zo een paar maanden zitten. Als je echt lange termijn coating wilt, dan is inderdaad Wolfs' een goede optie (of Gyeon of Fusso equivalent).
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 14 nov 2018, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

NOS schreef: waarom was dat afkeur dan??
als je beeld goed is en geenn afwijkende kleur hebt (groen bv) is er niks afkeur aan..
Het lichtbeeld is all over the place... Maargoed, Ik gebruik het allen als welkomstlicht en bochten verlichting dus maakt niet veel uit. Hoe vaak kunnen we nu daadwerkelijk zinvol de mistlampen aan de voorkant aan doen....?

@dutch: heb inderdaad pure erop. Zit nog te denken aan rim ook aan te schaffen maar ze zijn toch gunmetal en daar zie je niets op. Daarnaast heb ik alle velgen al wat schade gehad dus dan moet is ze eerst helemaal op laten knappen en dat kost hetzelfde als ik ze nieuw voor gekocht heb...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Ik gebruik Clearvue (Rain Kleer) van Turtlewax en dat doet goed z'n werk (is ook het enige product van Turtle dat ik in m'n collectie zal hebben...). Zie ook de ***** beoordeling op Carclean.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Na bijna 2 jaar zitten er toch her en der beschadigingen op mijn wielen en gisteren heb ik door een ^$!#^parkeergarage in haarlem mijn rechter achtervelg rondom naar de getver geholpen....
Nu ben ik aan het denken aan exact dezelfde set (hij is gewoon verschrikkelijk mooi op mijn auto vind ik) of dezelfde set in het zwart ipv gunmetal.
Voorbeeldjes van de verkoopsite:
Afbeelding
Die ik nu heb
Afbeelding
In het zwart

Zwarte hebben ook een ET van 45 ipv de 40 van de gunmetal om een of andere reden...
Wat zal ik doen? Auto is volledig zilver/hoogglans zwart maar ik denk ergens dat glimmen zwarte wielen iets te posh staan en daarnaast ook snel mat grijs worden door zooi en stof.... toch?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Lucavanthiel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 apr 2019, 16:38
Type Auto: BMW 320D (EDE) F31

Ik persoonlijk vind de gunmetal het mooist! Van welke site haal je ze? En oem of replica?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bimmer van nu: BMW 320D (EDE) F31 2015
De oude bimmer (van oud naar nieuw): 325i, 318i, 518i, 320d
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Gebruikersavatar
Lucavanthiel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 apr 2019, 16:38
Type Auto: BMW 320D (EDE) F31

Dankjewel!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bimmer van nu: BMW 320D (EDE) F31 2015
De oude bimmer (van oud naar nieuw): 325i, 318i, 518i, 320d
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Inderdaad, daar kwam mijn eerste set ook vandaan en bevalt prima.
Hij komt ook 5mm meer naar buiten dus denk niet dat ik dat moet doen....
Zijn inderdaad goede replica's, echte prijs heb ik er niet voor over (X4) en als je fatsoenlijke replica's hebt is daar niets mis mee imho.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Zwart is niet mooi.
Is herstellen van de kapotte velg nog een optie?
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ik ga er van uit dat nieuw velg ook los tekoop zijn

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Zal vast kunnen maar een hele set voor ongeveer 500euro en gezien al mijn velgen wel iets hebben aan schade na 2 jaar...
Niet krom of lekkend, gewoon de stoep bij de parkeergarage en bij de idioot krappe parkeerplek voor de deur (waar ik dus nooit sta om die reden).
Ik moet toch nieuwe achterbanden binnenkort dus die kan ik dan daarop zetten en de velgen gelijk goed behandelen met een quartz laagje of dergelijke.
Ik kan de huidige set vast nog wel verkopen na wat bijwerken denk ik, al is het als winterset of verkoopset ofzo.
Velgen zijn two-tone dus herstellen kost ook 200 punten per wiel en dat is meer dan ze waard zijn nieuw:(
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
DennisMatthijssen
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 219
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:37
Type Auto: F30 320i

Ach weet je....zoveel mensen zoveel meningen. Replica’s vs origineel, zwart vs gunmetal
Doe wat je denk dat je moet doen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F30 320i, 2013
E91 318i, 2010
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”