Zonder dat ik de discussie verder wil aanwakkeren...
viewtopic.php?f=66&t=21124#p528714
En laat ik nu allemaal dingen op mijn auto zetten die gewoon bij de BMW dealer te koop zijn (voor idioot veel geld dus ik koop ze elders maar verder hetzelfde).
Ik heb nog steeds die skirt sills liggen (die skirt extenders) en denk eraan om die in de kleur van mijn auto te spuiten.
HG zwart kan ook... weet nog niet.
Ook die voorlipdelen heb ik nog (niet de onderste, dat kost me mn neus in de wijk)
Die kan ik ook zwart spuiten en onderin dan een bol strookje maken met plamuur en dan zilver om aan te sluiten met mn zijkant..
Beetje twijfels hoe ik het zal proberen, toch vakantie binnenkort:)
F31 Glacier Silver 325D van DRuw
- thakawa
- VIP Driver
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
- Type Auto: F31 320i M-Sport
- Locatie: Drechtsteden
Denk dat die skirt extenders wel gaan staan in HG! Lijkt me sterk dat je die stuk rijdt. Vind je front wrap slim bedacht! Wordt een mooi samenspel zo grijs met zwart. Alleen nog oem lci achterlichten?
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Ray187
- VIP Driver
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
- Type Auto: F31 320i
Merk je met rijden en sturen dat het replica velgen zijn? Ik weet niet of ik original of replicas moet kopen. Scheelt best in de kosten
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Coderen in Amersfoort+omgeving
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Tuurlijk niet. Waarom zou je?
Ik ga niet weer een hele discussie starten maar als je goede replica velgen koopt is er niets aan de hand.
Niet die Chinese zooi kopen maar de originele komen ook vaak genoeg uit dezelfde fabriek in Italië.
Ik heb ze uit Engeland en ben goed tevreden.
Beetje jammer van de stoeprandschades:(
Wat wellicht een goed idee is als je ze nieuw koopt is om ze gelijk in te spuiten met hoogglans plastispray bijvoorbeeld.
En goed onderhoud maar dat is met alle velgen hetzelfde..
Origineel zijn ze 1200 per velg toch?
Ik had een set voor de helft....
Ik ga niet weer een hele discussie starten maar als je goede replica velgen koopt is er niets aan de hand.
Niet die Chinese zooi kopen maar de originele komen ook vaak genoeg uit dezelfde fabriek in Italië.
Ik heb ze uit Engeland en ben goed tevreden.
Beetje jammer van de stoeprandschades:(
Wat wellicht een goed idee is als je ze nieuw koopt is om ze gelijk in te spuiten met hoogglans plastispray bijvoorbeeld.
En goed onderhoud maar dat is met alle velgen hetzelfde..
Origineel zijn ze 1200 per velg toch?
Ik had een set voor de helft....
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
1200 per velg? Zonder band?
Om welke velg gaat t dan?
Om welke velg gaat t dan?
- Ray187
- VIP Driver
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
- Type Auto: F31 320i
Thx, ik ga eens rond snuffelen.DRuw schreef:Tuurlijk niet. Waarom zou je?
Ik ga niet weer een hele discussie starten maar als je goede replica velgen koopt is er niets aan de hand.
Niet die Chinese zooi kopen maar de originele komen ook vaak genoeg uit dezelfde fabriek in Italië.
Ik heb ze uit Engeland en ben goed tevreden.
Beetje jammer van de stoeprandschades:(
Wat wellicht een goed idee is als je ze nieuw koopt is om ze gelijk in te spuiten met hoogglans plastispray bijvoorbeeld.
En goed onderhoud maar dat is met alle velgen hetzelfde..
Origineel zijn ze 1200 per velg toch?
Ik had een set voor de helft....
Het is niet mijn bedoeling km een discussie op te starten. Ben gewoon benieuwd, omdat replicas zwaarder zijn. Maar onder replicas zit uiteraard ook verschil.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Coderen in Amersfoort+omgeving
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
De originele m3 velg waar ik de replica set van heb.Dutch79 schreef:1200 per velg? Zonder band?
Om welke velg gaat t dan?
Mijne komen bij CMwheels vandaan (Engeland) en is de gunmetal breedset.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
CM (en BM autosport) halen ze ook gewoon uit Taiwan hoor (wat nagenoeg China is) en worden in ieder geval niet in UK of Italië geproduceerd. Wat ook geen enkel probleem hoeft te zijn overigens. O.a. Veemann, VMR en Avant Garde worden daar ook gemaakt (en wel meer in de replica markt)
Enige punt bij replica's waar ik op zou letten is of ze gravity of low pressure cast zijn. Laatstgenoemde is een sterker gietprincipe, maar duurder dan het meer gebruikte gravity casting in de replica markt.
Enige punt bij replica's waar ik op zou letten is of ze gravity of low pressure cast zijn. Laatstgenoemde is een sterker gietprincipe, maar duurder dan het meer gebruikte gravity casting in de replica markt.
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Als je dat al kunt traceren;)
Ik kon de mijne bij 2 vandaan halen vond ik op het zusterforum.
De ene was uit Amerika en die verscheepte niet overseas dus toen kwam ik bij Engeland uit.
Hebben ook al aardig wat klappen opgevangen, zeker ook afgelopen vakantie in Italië op deels onverharde wegen.
Zijn nog prima (op dus de visuele schade na grrrr)
Ik kon de mijne bij 2 vandaan halen vond ik op het zusterforum.
De ene was uit Amerika en die verscheepte niet overseas dus toen kwam ik bij Engeland uit.
Hebben ook al aardig wat klappen opgevangen, zeker ook afgelopen vakantie in Italië op deels onverharde wegen.
Zijn nog prima (op dus de visuele schade na grrrr)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Man... het is een wonder dat alles heel is gebleven....
Maargoed, vandaag een mooie dag om in een opgesloten garage te zitten met wat giftige dampen
Ik had mijn skirt extensions nog liggen en die heb ik nu besloten in de kleur van mijn auto te spuiten.
Helaas was er wat mis met de kop van mn eerste spuitbus waardoor ik zeker de helf wat ik spoot als druppels aan de zijkant eruit kwam. Ik kon nog wat voorzichtig spuiten maar het was geen doen met veel risico de druppels op de skirts te laten vallen.
Vandaar dat ik snel nog naar Rijsbergen (Hoofddorp) ben gereden om nog een extra bus lak te halen.
Deze in Glacier Silver had Brezan uberhaubt niet in het assortiment en Rijsbergen vond het dermate vreemd dat ik hem gratis mee mocht nemen
Zo zag dus de bus eruit:
Uiteindelijk een (groot) aantal lagen aangebracht na 3x ontvetten en primen en nu nog wat lagen blanke lak en gaan ze er waarschijnlijk morgen onder.
De front diffuser weet ik nog niet hoe ik het aan ga pakken.
OF ik spuit die two-tone met de onderkant ook in de autokleur en de bovenkant zwart, of ze gaan geheel zwart waarbij ik ook zeer waarschijnlijk de skirts alsnog zwart ga maken.
Maargoed, dan zit er nu in ieder geval een goede basis op (ook voor zwarte HG plastispray waar ik nog genoeg van heb liggen).
Ook gezien het makkelijke bijwerken is plastispray nog wel een pluspuntje wellicht.
Resultaat nu (beide kanten op een schuttingplank geschroefd met 2 balkjes eronder):
Ik moet morgen sowieso ook de achterdiffuser en de bumperbeschermer nog een keer spuiten.
Geen idee wat er mee gebeurd is in de vakantie maar die zijn mat geworden.
Dat terwijl mijn dakrails er nog prima uit zien????
Is sinds April goed geweest en ineens in 2 weken lelijk geworden... weird.
Nouja, klein laagje erover en het kan er weer een tijd tegenaan
Maargoed, vandaag een mooie dag om in een opgesloten garage te zitten met wat giftige dampen
Ik had mijn skirt extensions nog liggen en die heb ik nu besloten in de kleur van mijn auto te spuiten.
Helaas was er wat mis met de kop van mn eerste spuitbus waardoor ik zeker de helf wat ik spoot als druppels aan de zijkant eruit kwam. Ik kon nog wat voorzichtig spuiten maar het was geen doen met veel risico de druppels op de skirts te laten vallen.
Vandaar dat ik snel nog naar Rijsbergen (Hoofddorp) ben gereden om nog een extra bus lak te halen.
Deze in Glacier Silver had Brezan uberhaubt niet in het assortiment en Rijsbergen vond het dermate vreemd dat ik hem gratis mee mocht nemen
Zo zag dus de bus eruit:
Uiteindelijk een (groot) aantal lagen aangebracht na 3x ontvetten en primen en nu nog wat lagen blanke lak en gaan ze er waarschijnlijk morgen onder.
De front diffuser weet ik nog niet hoe ik het aan ga pakken.
OF ik spuit die two-tone met de onderkant ook in de autokleur en de bovenkant zwart, of ze gaan geheel zwart waarbij ik ook zeer waarschijnlijk de skirts alsnog zwart ga maken.
Maargoed, dan zit er nu in ieder geval een goede basis op (ook voor zwarte HG plastispray waar ik nog genoeg van heb liggen).
Ook gezien het makkelijke bijwerken is plastispray nog wel een pluspuntje wellicht.
Resultaat nu (beide kanten op een schuttingplank geschroefd met 2 balkjes eronder):
Ik moet morgen sowieso ook de achterdiffuser en de bumperbeschermer nog een keer spuiten.
Geen idee wat er mee gebeurd is in de vakantie maar die zijn mat geworden.
Dat terwijl mijn dakrails er nog prima uit zien????
Is sinds April goed geweest en ineens in 2 weken lelijk geworden... weird.
Nouja, klein laagje erover en het kan er weer een tijd tegenaan
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
-
- Just getting started
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 14 feb 2016, 21:41
- Type Auto: F31 320d M Sport Sapphire Black
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Je ziet voornamelijk de ongespoten delen, als zijnde een mooie mix met de lak kleur.
Ik heb eigenlijk alleen de achter diffuser deels in kleur gezien, maar niet de side skirts.
Was het niet al te warm gisteren?
Ik heb eigenlijk alleen de achter diffuser deels in kleur gezien, maar niet de side skirts.
Was het niet al te warm gisteren?