F31 Glacier Silver 325D van DRuw

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ja de temperatuur was wel hoog maar mijn garage was ietsjes koeler en het was nog wel te doen hoor.
Vandaag de knoop doorgehakt en geen nieuwe kleurlaag meer aangebracht gezien het er gewoonweg goed uitzag en ik risico loop dat het slechter wordt (en mn spuitbus is bijna leeg dus ben niet zeker dat ik het zou redden...)
Eerst de skirts eraf en vond nog een nare verassing vanuit italie.... die onverharde weg had dus wel mijn sticker aan de rechterkant gesloopt door de loszittende stenen...:
Afbeelding
Hoofdzakelijk de onderkant maar ook net een klein stukje zicht deel:(
Kon ik later bijtippen gezien ik nog wat moest plastispuiten.
Ik had toch maar de montagespullen van de BMW besteld gisteren en die kon ik vanochtend halen (na afdracht van bijna 30 euro voor een 36tal popnagels en 20 schroefjes :roll: )
De popnagel moesten eigenlijk met een apart tooltje wist ik maar volgens de magazijnknakker werd daar een normale popnageltang voor gebruikt.
Ik de boel dus vastschroeven op mn werkbank en de popnagels erin boren.
Afbeelding
Nou mooi niet dat dat dus met een standaard popnageltang werkte....
Heb nog een kopje uitgeboord maar dat werkte ook al niet.
Ik dus beide skirts in de peugeot van de vrouw en naar de dealer om die popnageltang even te lenen.
Voor de deur in het grasveld in 2 minuten die 36 popnagels erin geramd en teruggereden.
Gelijk eronder geklikt en de schroeven op zn plek aan de onderkant geplaatst:
Afbeelding
Afbeelding
Daarna toch maar even de achterkant nog afgetapet en de bumperbeschermer opnieuw in de plastidip.
Afbeelding
Na het spuiten nog even een foto gemaakt met het verschil met de diffuser (die nu ook ligt de drogen en ik er morgen weer op zet).
Afbeelding
Nu de knipperlichtjes voor nog vervangen door LED (kon mn wielen niet draaien anders had ik dat gelijk even gedaan) en coderen...
Over een weekje verwacht ik mn voor diffusers (https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 2364WsuHML) en ik denk dat ik de bovenkant zwart spuit en de onderste rand die ook onder de zijkant van de voorbumper loopt iets dikker maak met plamuur en dan de autokleur geef zodat het lijkt dat de skirt extenders doorlopen naar de voorbumper.
met als enige nadeel dat de bumper daar dan ook grijs is aan de zijkant.... geen idee hoe dat staat....
Moet ik even zien als het binnen is.
Voor nu vind ik de dag goed geslaagd en denk ik qua kleur dat ik ze niet meer zwart maak.... denk ik....

zal binnenkort nog even een overzichtfoto maken. Ik kon nu de deur niet open doen want de diffuser ligt te drogen en zon stond er pal op dus dan lukt een foto toch niet :mrgreen:
Laatst gewijzigd door DRuw op 09 aug 2018, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.


E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Bovenkant achterbumper vind ik niet zo mooi, maar die skirt extensions in carrosserie kleur staat niet eens verkeerd.
Ik denk wel dat het met name bij de lichte lakkleuren tot zijn recht komt, bij een donkerblauwe zal het wss weer minder mooi staan.

Klikte nog even op de link en zag dat ze ook voor de f35 waren, dat is de verlengde uitvoering voor de Chinese markt. Verlengd + Chinees :mrgreen:
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Tja, die bovenkant heb ik eerder over getwijfeld maar er moet een dergelijk ding op voor mijn 40 kilo wegende labrador die niet heel nauwkeurig achterin springt uit enthousiastme...
Ik denk zeker dat de lakkleur het verschil maakt.
Net als met de shadowline trim op een zwarte auto niet veel toevoegd naar mijn mening maar zeker wel bij de mijne.
Vandaar dat ik die ook gewisseld heb.
Ik had het voorbeeld om het zo te spuiten van een witte gezien dus vandaar dat ik het geprobeerd heb en vind het bestwel passen:)
die zwarte stickers op mn zijkant bijvoorbeeld lijkt mijn auto hoger door en door de zilveren extenders accentueert het weer naar een lage en brede (lees sportieve) uitvoering:)
Voorkant moet ik nog even naar kijken dus;)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik had voor mijn lab zo'n uitklapbaar doek, viel mooi over de bumper heen, kon hij er zonder problemen in en uit springen :ja:
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Dat is ook nog wel een idee:)
heb ik weleens gezien inderdaad.... ik kan hem wel laten wachten over het algemeen....
Is nog wel een idee, tnx!
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Om onze Labrador achterin te vervoeren heb ik destijds een bagageruimte afdekking gekocht (51472302930). Kost wat, maar is stevig en past perfect. Heeft ook een flap die over de achterbumper valt.
https://www.leebmann24.de/bmw-ersatztei ... bt=03_1548

BMW levert ook alleen een flap voor de achterbumper (51472159185).
https://www.leebmann24.de/bmw-ersatztei ... bt=03_1472

Helaas hebben we begin dit jaar afscheid van de labrador moeten nemen, maar de afdekking gebruik ik nog steeds met volle tevredenheid. Overigens heb ik beige interieur, dus de bagageruimte is besmettelijk ...
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Getzz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 feb 2016, 16:44
Type Auto: 320d Touring M Sport Edition

Wij hebben ook zo`n beschermhoes voor onze Duitse herder maar ik vind het soms echt een onding. De bekleding eronder blijft mooi schoon en de hoes is van top kwaliteit, maar die zuignapjes aan de ruiten laten telkens los en de pasvorm is in de E91 niet echt 100% goed te krijgen. Of het moet aan mij liggen..... dat kan natuurlijk ook heel goed 001 . Die flap heb ik meteen terug gevouwen want die maakte kleine krasjes op de bumper. Til haar er nu altijd in. Met 32kg prima te doen.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ik had voor mn E91 een kunstof kuip van BMW en die heeft meerdere keren de achterkant gered (lees: als een Lab teveel zeewater binnenkrijgt gaat het mis....)
Die was er niet voor een F31 en daar zit nu een rubberen mat achtig iets in met een opstaand randje van een symbolische 5 cm..
Hij had alleen mijn achterbumper wel toegetakeld met zn nagels dus vandaar dat ik daar nog wat voor zocht en niet direct aan het ding met de flap gedacht.
Die kwam ik later tegen;)
Zal hem nog eens overwegen...
Eerst het uiterlijk nog even afmaken met de voorkant die nog binnen moet komen :mrgreen:
Ik zit er nu vanuit mijn raam naar te kijken maar dat lijntje steekt wel fraai af tussen de skirt en de grond waardoor het wel mooi opvalt itt zwart:)
Nu aan de voorkant iets dergelijks verzinnen :ja:
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

En nu de fotos van nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hij lijkt gelijk een stuk lager en breder, puur omdat het zwarte niet opviel en hij daardoor hoger leek.


Maar... nu heb ik nog een paar keer gekeken en nu krijg ik het idee dat de kleur niet 100% matcht...
probleem is een beetje dat het anders weerspiegelt gezien het een ander oppervlak is maar het lijkt blauwer.
Het is lastig te zien op de fotos maar wellicht op deze wat beter:
Afbeelding
Kleur is A83 en dat is ook echt degene die ik gespoten heb (Motip 55079) dus het ZOU moeten kloppen
Ik zal eens kijken of er een kleurenscanner ergens bij een bedrijf in de buurt ligt om de auto en de skirt te vergelijken om te cheken.
Je ziet het van een afstandje niet maar ben nogal een zeikert...
kleine edit: dit kan ook verkleuring zijn vanaf 11/2013 toen hij uit de fabriek kwam rollen.... wellicht polijsten...
Zal eens info inwinnen.
Ik krreg net een berichtje van mn vriendin dat mn frontdiffuserset binnen is dus ik ga het weekend even spelen denk ik;)

qua ideetje voor de voorkant heb ik mijn uber paint skills :mrgreen:
Afbeelding
Zoals de lip maar dan niet lager zodat ik over de hobbels kom (en origineel)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Okidoki, even verder gekeken en de kleur klopt dus net niet helaas.... dat wordt overspuiten en de kleur op maat laten mengen.
Laat ik de 25e doen bij de tent waar ik de rest ook vandaan heb.
De frontdiffuser heb ik ook binnen en daar moet ik nog even over denken hoe ik dat ga doen qua kleur etc.
Ik ga proberen daar een onderste lijn in te maken in de kleur van mijn auto zodat het dus doorloopt in de zijkant.
Daarboven dus zwart net als nu. Jammerlijke is dan dat deel van de voorbumper dat je zilver met een zilveren rand eronder krijgt (wat normaal zwart zou zijn) en geen idee hoe dat eruit ziet.
Geen idee nog hoe dat uit gaat pakken maar zou hou ik mezelf lekker bezig;)

Ik heb in de tussentijd de led knippers erin gezet en die zien er prima uit.
Mooi diep oranje licht en hoefde ze (gek genoeg) niet te coderen :ja:
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gaan ze ook niet knipperen bij contact aan en bulbcheck?
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Nope niets te zien in negatieve zin:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Als je geen foutmelding krijgt heb je geluk. Wat wel het geval is, is dat je heel even (om de minuut) een knipper aan de buitenzijde ziet. Dit valt nu niet op maar savonds wel. Althans, dat heb ik weleens gehad.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ja ik ook, vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Zie je die knipper niet op je dash?
Zal er eens op letten.
Ik kan hem met carly sowieso uitcoderen hoor, viel me alleen op dat het niet hoefde:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”