Van E91 naar F31

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Da's erg netjes qua verbruik zeg! Dat haal ik met een viercilinder net :D
Ik heb m'n 18" rondom op 2.8 voor en 2.9 achter staan.


Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Het "nieuwe is er nu wel af"... 004

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elektrische trekhaak werkt niet meer, PDC doet het niet zoals het hoort...
Goed, alleen maar blikschade maar de rompslomp die er bij komt kijken...pff
Ongeval in Duitsland gebeurt. Zal de herstelling niet sneller laten verlopen.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat is altijd wel erg zuur... :wtf:
...vooral de hele afhandeling er omheen.

Wordt vast weer mooi strak gemaakt.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
thakawa
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
Type Auto: F31 320i M-Sport
Locatie: Drechtsteden

Ahh spijtig! Ze gaan em vast weer mooi maken!
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Kon erger zijn ik weet het maar het ergert me mateloos...
Zal ik van de gelegenheid gebruik maken om de voorbumper opnieuw te laten verven op mijn kosten want ik heb mooie krassen in de lak gezet...er zat hoogstwaarschijnlijk vuil/steentje of iets dergelijks in mijn spons tijdens de laatste wasbeurt.
Dan ben ik ook verlost van de steenslag die er opzit...vrijdag naar de body shop om de schade te laten schatten.
Ben eens benieuwd want de primaire schade/bumper is duidelijk, de secundaire schade, onder de bumper is onduidelijk. Lijkt me dat de trekhaak de grootste schok heeft opgevangen. Ik wil igv 100% zeker van zijn dat ik niet met verborgen schade blijf zitten!
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Das flink balen die schade, maar gelukkig kan het gemaakt worden... sterkte met afhandeling...

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Moeilijk te beoordelen of je de voorbumper ook gelijk mee moet laten spuiten, maar als de kras en de steenslag hinderlijk zijn dan zou ik het meteen meenemen.
Blijft je auto toch wat nieuwer voor je gevoel.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Mooi excuus om een M-pakketje te bestellen 008
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Neen, M pakket vind ik niet mooi...vond ik niet mooi op de E9x serie en vind ik niet mooi op de F3x serie.
Als ik al geld in de bodemloze put stop zal het voor een chip zijn en nog een paar andere zaken maar zekers niet in tupperware.
-Alarm
-chippen
-andere remblokken die beter bijten en minder stof geven
-en als laatste als ik echt in een gulle bui ben een airco bedienings-paneel van een LCI dat witte cijfers heeft ipv dat achterhaalde oranje rode gedoe. Weet alleen niet of het 1 op 1 past.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Tupperware :mrgreen:

Dat LCI paneel gaat alleen bij helder weer op standje witte cijfers, zodra de verlichting aangaat, gaat deze op classic oranje.

Ik wil je mogelijke gulle bui niet verpesten :wink:
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Pfff...daar dat mijn perfecte dag! En ik dacht van die achterhaalde oranje rode cijfers weg te krijgen.... :|
Wat ik nog vergeten was te vermelden...mijn huidige sportstuur eventueel laten voorzien van een ander leder en iets dikker maar dat zijn dan weer uitgaven waar ik het moeilijk mee heb. Ik vind het huidige stuur in mijn auto...gewoon, ziet er niet uit als een lederen stuurwiel.
Wat me ook een doorn in het oog aan het worden is zijn die zwarte glimmende raamlijsten inclusief die spuuglelijke dakrail. Mijn auto lijkt wel een "corbillard", zwart, zwart en oh ja nog meer zwart... :duh:
Ik relativeer een boel nu...ja ik wens bepaalde zaken en een heleboel dingen aan de auto zijn naar mijn zin. Die paar zaken die minder zijn, wel ik stop het geld liever in een huis want dat staat ook de lijst. Dat maakt meer zin...investeren in een huis ipv een stalen ros dat dagelijks aan waarde verliest.
Heb dik 10 jaar rondgereden met mijn E91 met de bedoeling van het stuur te vervangen, is er nooit niet van gekomen en de auto reed er niet meer goed door...

Nu maandag gaat de auto naar de schadehersteller zodat de expert de schade kan schatten...ben eens benieuwd!
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Die gedachte snap ik helemaal.
Ik heb vaak bij aankoop van een auto ook allerlei plannen, maar uiteindelijk ga ik gewoon rijden en belanden al die plannen in de ijskast. Gedurende het bezit lukt het dan ook steeds meer om te rationaliseren en te bedenken 'van die 2k aan uitgaven voor dit-en-dat gaat ie niet beter rijden'. En vervolgens doe ik het dan ook niet. Wat ik wil doen, doe ik in de eerste maand zo ongeveer en daarna is gewoon rijden met die bak. Ook omdat een auto al geld zat kost en ik het nog een beetje in de hand wil houden.

Wat ik wél doe, is daarom zorgen dat mijn auto een aantal van de opties die ik graag wil, meteen bij aankoop heeft. Achteraf ga ik het niet meer monteren, dus dan moet je zorgen dat het aan de voorkant goed zit.
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Toch kan het ook heel leuk zijn en veel voldoening geven om af en toe iets aan je auto te doen of aan te passen! Jezelf af en toe kietelen met iets nieuws zeg maar.
Als je een nieuwe auto hebt kun je daar intens van genieten en als je een lijstje met wensen maakt en er daar elk jaar een van uitvoert, dan heb je weer even dat gevoel van een nieuwe auto!
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Goed punt. Zo heb ik het nog nooit bekeken :D
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Idd, er voor zorgen dat de opties die je echt graag wilt erop zitten van in het begin.
Een aantal zaken vind ik minder maar dat heb je als je een gebruikte koopt, je betaald een pak minder maar je krijgt dan ook een aantal zaken die je minder mooi vind. Het is het ene of het andere...
Als je ziet dat ik de auto aan 1/3 van de nieuw prijs heb dan neem ik die paar zaken die ik iets minder mooi vind er wel bij.
Wat betreft de kleine mods, we zien wel hoe het verder gaat en hoe het met de geldbeugel staat...eerst de schade laten herstellen inclusief de voorste bumper.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”