Van E91 naar F31

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Niet zo veel ervaring met alarmsystemen, maar had op mijn vorige auto een alarm door Fleetaccess een DEFA DVS 90 alarm laten installeren. Erg te spreken over het alarm en de service van Fleetaccess. Keurig ingebouwd op locatie.


BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
thakawa
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
Type Auto: F31 320i M-Sport
Locatie: Drechtsteden

Gefeliciteerd mooie wagen! Zal lekker rijden zon 330xd!
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Bedankt voor de leuke en positieve reacties...de auto rijd leuk, iets minder explosief dan de E91 maar die was dan ook voorzien van een vitaminen kuurtje. Pano dak is een hebbeding en de ACC - in het begin erg aan moeten wennen omdat ik zo vertrouwd met het gebruik van de cruise control met remfunctie op de vorige 330 - is fantastisch al vraagt het wel een stevige en ook "mentale" aanpassing in mijn rijstijl. Ook de Head-up display is een leuke optie!
De lichtsensor is dan weer een pak ongevoeliger tov de E91, hoop dat ik de gevoeligheid kan aanpassen met Carly! Ook de tellers zijn onder bepaalde omstandigheden moeilijker af te lezen waarschijnlijk omdat de lichtsensor niet opspringt met als gevolg dat de instrumenten donker blijven.
BMW is trouw gebleven en ook dus op de F31 kan je moeilijk zien of je regensensor actief is of niet, het led lampje zit netjes verborgen achter het stuur in de hendel. Hetzelfde gaat voor de Start/Stop functie...om te kijken of die actief is moet je een spiegeltje gebruiken, zit mooi weggestopt achter het stuur.
Er zijn zo nog een tal van dingen die niet verandert zijn...zonneklep, als je die wilt weg klappen naar de zijruit zit je kop in de weg. Was op de E91 ook een gevecht op leven en dood. Als laatste, wat ik mis is de "automatische" koffer afdekking. Daar heb ik 2 minuten stilte voor gehouden. Wat hebben ze in München wel gedacht?
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Automatische afdekking van de koffer? Waar heb je het over? :D
Verder een mooie stap natuurlijk. Lekker om weer een zespitter te hebben.
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Als laatste, wat ik mis is de "automatische" koffer afdekking. Daar heb ik 2 minuten stilte voor gehouden. Wat hebben ze in München wel gedacht?[/quote]

2 minuten maar? Ik heb in het begin regelmatig staan vloeken omdat ik, na het instappen, erachter kwam dat de afdekking nog omhoog stond! vind dit de grootste ergernis van de F31!
Gelukkig voor de rest een heerlijke auto.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Op de F31 is het manueel, zelfs als het raampje open doet. Op de E91 ging de kofferafdekking automatisch omhoog als je het raampje openmaakte en als je 2x op de ontgrendelingsknop drukte om de koffer normaal te openen dan ging ie ook omhoog. Deze automatisch functie is dus niet langer aanwezig en dat mis ik wel. Verder heb je wel gelijk, het aantal keren dat dit ding nog omhoog stond omdat "madame" vergeten was om het te sluiten... :|
Nog een ding waar ik me aan stoor op mijn F31, de binnenspiegel hang vrij laag omdat ik er de camera heb zitten voor het herkennen van oa de verkeersborden. Dezelfde camera word ook gebruikt als hi-beam lichtassistent als ik me niet vergis. Igv neemt de spiegel dus een deel van mijn zicht en creëert op deze manier een dode "hoek".
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Ah, dat automatisch omhoog gaan ken ik wel ja. Gebruik ik niet eens zo vaak. Ik vind het veel irritanter dat ie niet automatisch naar beneden gaat. Zit bij het wegrijden dat ding volle bak in je spiegel. Hmpf.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Dat ding klapte bij mijn e91 met een goede hobbel ook omhoog en zag ik niets meer door de binnenspiegel.
Ik ben ben blij dat ze bij de F31 het hondennet een die afdekking in 2 aparte bakken hebben gedaan zodat ik de laatste eruit laat en onder de bagageplaat mee neem. Bak is toch leeg of hond erin:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Oh ja, das wel k*t als het ding omhoog klapt bij iedere hobbel.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Kan je al wennen aan het gebrek van active steering? Alleen daarom zou ik eigelijk al een e9x willen.

Heb je wel servotronic? Heb je daar wat aan?
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Het gemis van active steering is nog altijd aanwezig, wat de servotronic eigenlijk doet weet ik niet. De servo minder gevoelig maken als de snelheid toeneemt neem ik aan. Neen, de F31 stuurt zoals een containerschip en de x-drive maakt dat de draaicirkel nog groter is. Het laatste is het grootste gebrek aan deze auto, de draaicirkel. Eenmaal onderweg rijd de auto op rails en is de stuurinput spot on. Hij stuurt feilloos!
Ook de automaat is langst de ene kant leuk en maakt het auto rijden een pak aangenamer en simpeler maar terzelfdertijd heb je minder contact bij het hele gebeuren. De sportiviteit is gewoon weg, gewoon stevig op de motor afremmen bij het terugschakelen met een manuele bak kan je met de automaat dus niet. 30 jaar manueel dus het zal wel lang duren alvorens ik de automaat volledig aanvaard heb.
Wat ik ook opmerk is dat de F31 toch weeral groter en zwaarder is dan de E91 die voor mij kwestie van grote en gewicht goed was.
Aangenaam verrast over het verbruik, ondanks het grotere gewicht en de Xdrive zit ik nu op 6.6l...lekker cruisen op CC en wanneer nodig de 6 kabouters aanspreken. Waarschijnlijk gaat er toch een chip in want de E91 was een pak explosiever dan de F31.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Je moet idd veel defensiever rijden met een automaat, in het begin had ik daar ook last van. Afremmen op de motor met een diesel automaat lastig, moet je een benzine turbo met automaat eens proberen, dat wil helemaal niet remmen op de motor!
Hier in NL geen last van, maar als ik komende zomer naar Italië ga dan wordt ook dat weer pijnlijk duidelijk en blijf je remmen :(

Xdrive is idd een stuk zwaarder, ook meer gewicht voorin. In de winter wel lekker, maar verder zie ik de toegevoegde waarde van een Xdrive (in NL) niet zo erg. Verder is de F3x idd nog groter, dat harde van de e9x is wel weg, ik ervaar dat als een pluspunt, het blijft een personenwagen, geen sportwagen :wink:

Mooie machine, dat zeker!! :ja:
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Ik moet zeggen dat met al die "hulpmiddelen" ACC, head up display met snelheids borden en dergelijke ik me meer aan de max snelheid houd dan voorheen hetgeen mijn rijbewijs wel ten goede komt. Wij hebben een puntensysteem hier in Frankrijk en onder bepaalde omstandigheden gaat het snel met de puntjes.
Je schrijft dat je bv de toegevoegde waarde vd Xdive niet meteen ziet met name in NL, wel ik heb verschillende malen met mijn stevige rijstijl in de gechipte E91 op nat wegdek mogen ondervinden hoe het stabiliteitsprogramma mijn "achterwerk" gered heeft. 275PK en een hoop koppel op 255 breedset moet je maar op de baan houden. Ik ga er dus vanuit dat de Xdrive daar in zekere mate minder last van zal hebben. Ook onze oprit verlaten in de sneeuw was soms een avontuur omdat de oprit niet vlak is. Ik reken op de xdrive om dat in de toekomst te kunnen doen zonder dat de buren geamuseerd toekijken

Het is idd een mooie auto die lekker stuurt...maar de E91 zal ik zekers nooit vergeten hoor!
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Daarin heb jij andere omstandigheden dan de doorsnee Nederlander, dus wat dat betreft is Xdrive prima begrijpelijk. Nette scores wel qua verbruik overigens, dat valt niets tegen.

Wat je zou kunnen doen om het afremmen op de motor wat te verbeteren is af en toe zelf een tandje terugschakelen met de flippers. Die maken het laagdrempelig. Ik heb er zelf ook aan moeten wennen toen ik een automaat had en was best blij dat ik nu weer handbak heb. Toch wordt de volgende weer automaat omdat ik er ook veel voordelen in zie, het minder afremmen zie ik dan maar als pech. Kwestie van iets meer anticiperend rijden en af en toe een extra setje remblokken erop knallen. Als dat alles is...
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Ja, ik gebruik regelmatig de flippers om af te remmen op de motor maar het effect is eerder bedroevend...
Vanmorgen een lichte schuiver gemaakt op een rondpunt, alleen de kont brak lichtjes uit...de goodyear runflats gaan eronder uit.
Hoeveel druk zetten jullie op 18" 255 (achteraan)? Ik zit op 2.4 bar koud en 2.6/2.7 warm volgens boordcomputer.
Verbruik is momenteel volgens boordcomputer.....6.1l, dat is ongehoord, ja veel autosnelweg en geen files en 80% op CC. Zal wel terug omhoog gaan maar het valt igv reuze mee!
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”