F30 320i Mineral grey 2013.

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

eens, maar misschien is ie al gecodeerd 008


heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Haha ja, of misschien zijn het wel canbus lampjes ofzo, geen idee
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
DennisMatthijssen
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 219
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:37
Type Auto: F30 320i

Hey Mike,

klopt, bij mij gaven ze in eerste instantie ook geen storing. Maar heb ze wel als led lampen gecodeerd. Nu vele maanden later nog geen enkel storing gehad.
F30 320i, 2013
E91 318i, 2010
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Dan codeer ik dat ook maar voor de zekerheid
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Zie dat jij dezelfde type motor hebt als ik heb en vroeg mij af hoe hoog jouw auto stationair loopt als je een koude start doet.
Ik heb vorige week een nieuwe bobine laten plaatsen en heb het idee dat hij nu hoog (rond 1500 toeren) stationair start voor +/- 10 sec.
Ik twijfel of dit ook zo was voor de wissel.
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
DennisMatthijssen
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 219
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:37
Type Auto: F30 320i

No worries...Dat klopt Mike.
Dit is bij mij ook. Zoals je zegt is het alleen de eerste 10sec. Hogere toerental en iets zwaarder geluid.
Maar volgens mij is dit bij alle f30/f31’s benzine?




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F30 320i, 2013
E91 318i, 2010
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Ok thnx, heel stom maar ging twijfelen. Zal de nieuwigheid zijn haha
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Is wel een seconde of 30-45 bij mij, de coldstart (F32). Met de sportkat klinkt het best flink ook nog :D
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

DennisMatthijssen schreef: 06 aug 2019, 21:14 No worries...Dat klopt Mike.
Dit is bij mij ook. Zoals je zegt is het alleen de eerste 10sec. Hogere toerental en iets zwaarder geluid.
Maar volgens mij is dit bij alle f30/f31’s benzine?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is ervoor om te zorgen dat de katalysator sneller op temperatuur komt.
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

DennisMatthijssen schreef: 04 dec 2018, 17:08 Yes, verlaging is een feit.
Gelijk even goed uitgetest. Net ff wat strakker in de bochten, iets minder zenuwachtig bij hogere snelheid en nog steeds erg comfortabel. Afbeelding
Met dank aan Peter320d
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ziet er heel strak uit!

Heb je de 25/30mm verlaging of de 40mm verlaging en hoe bevalt het een tijd na de installatie?
https://eibach.verlagings-veren.nl/cont ... (F30).html

Blijven de standaard schokdempers het ook goed doen?
Ben zelf ook aan het kijken om andere veren op de standaard schokdempers te (laten) installeren dus vandaar mijn nieuwsgierigheid!
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Blijven de standaard schokdempers het ook goed doen?
Het technische antwoord is nee.
De veer en de demping van de schokbreker is een twee-eenheid die op elkaar is afgestemd. Eenvoudig gezegd, de demping houdt de bewegingen van de veer onder controle. Dit is uiteraard van zeer grote invloed op het band-weg contact, het stuurgedrag en de wegligging van de auto.

De veerwaarde (of veerconstante) is de hoeveel kracht die nodig is om een veer X afstand in te drukken. Dit geeft de kracht van de veer aan ( lees de stug/hardheid onder een auto). Verlagingsveren hebben een veel hogere veerwaarde dan de standaard veren. Daar hoort ook veel meer demping bij om de sterkere veer onder controle te houden. De standaard schokbrekers hebben hier niet genoeg demping voor. Dat is ook logisch want ze zijn niet voor de verlagingsveren ontwikkeld. Als de dempers ouder zijn/worden wordt de mismatch alleen maar groter omdat de demping van een schokbreker over tijd (KMs) afneemt.

Nou zijn er rijders die uit kostenoverweging en/of onwetendheid toch alleen verlagingsveren monteren en vinden dat het perfect rijdt. Dat blijven altijd lastige discussies op het internet. Daarom begon ik met het technische antwoord is nee. :)
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Klopt, het technische verhaal. Wil je het perfect doen dan is een complete set, dus incl schokkers het beste.
Alleen: Krijg je nu een discussie; ja!
In de ruim 20 jaar dat ik auto's rijd, heb ik altijd mijn auto's verlaagd. Altijd heb ik gekozen voor alleen een set verlagingsveren. De veren die ik altijd heb gehad waren eerst van H&R en daarna steeds gekozen voor Eibach. Ook altijd de prokit en niet de sportline.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn schokbrekers of andere noemenswaardige gebreken of verkeerd rijgedrag. Natuurlijk is het rijgedrag nog beter wanneer je een complete verlagingsset koopt. Dat is op elkaar afgestemd voor een beter resultaat.
Maar nogmaals: ik ben altijd tevreden geweest met alleen de verlagingsveren en zou het een volgende keer weer zo doen. Mijn huidige set-up zijn uiteraard weer alleen de Eibach veren.
De puristen onder ons denken er misschien anders over, maar ze hebben dan ook wel een puntje.
BMW F82 M4 2014
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij korte/diepere kuilen/hobbels (zeker in bochten) merk ik met Eibach pro-kit op nieuwe M-dempers dat dit niet zo goed wordt verwerkt als zou kunnen. Dus optimaal is het niet, maar qua weggedrag en comfort valt er verder weinig op aan te merken. Alternatief is een volledige set van Eibach/Bilstein of bv een KW schroefset. Dat zou ik bij een volgende auto waarschijnlijk toch wel weer overwegen. Hoe meer je uit de auto wilt halen en kritischer je bent hoe meer de investering zal lonen. Daar betaal je dan uiteraard wel voor.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
DennisMatthijssen
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 219
Lid geworden op: 29 dec 2011, 19:37
Type Auto: F30 320i

Ik heb gekozen voor de pro-kit. En ben er nog steeds heel tevreden over.
Aangezien ik niet het m onderstel heb, vind ik het echt nodig om hem iets te verlagen. Niet alleen esthetisch maar ook echtgenoot het rijgedrag. Ik vond hem in de bochten echt wat overhellen. Dat is nu niet meer.
Dus als je mij zou vragen op ik tevreden ben; JA!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F30 320i, 2013
E91 318i, 2010
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

alex328i schreef: 06 jan 2020, 09:53 Klopt, het technische verhaal. Wil je het perfect doen dan is een complete set, dus incl schokkers het beste.
Alleen: Krijg je nu een discussie; ja!
In de ruim 20 jaar dat ik auto's rijd, heb ik altijd mijn auto's verlaagd. Altijd heb ik gekozen voor alleen een set verlagingsveren. De veren die ik altijd heb gehad waren eerst van H&R en daarna steeds gekozen voor Eibach. Ook altijd de prokit en niet de sportline.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn schokbrekers of andere noemenswaardige gebreken of verkeerd rijgedrag. Natuurlijk is het rijgedrag nog beter wanneer je een complete verlagingsset koopt. Dat is op elkaar afgestemd voor een beter resultaat.
Maar nogmaals: ik ben altijd tevreden geweest met alleen de verlagingsveren en zou het een volgende keer weer zo doen. Mijn huidige set-up zijn uiteraard weer alleen de Eibach veren.
De puristen onder ons denken er misschien anders over, maar ze hebben dan ook wel een puntje.
Wat RvL zegt over slijtage op termijn is mijn enorm opgevallen.
Ik heb alles gedaan op vorige auto's en met name bij mijn Punto merkte ik na ongeveer 120.000km echt een teruggang in de demping. Die was ook verlaagd met alleen veren. De dempers konden het echt niet meer bijhouden.

Voor nu ga ik waarschijnlijk ook verlagen met alleen veren en dan op termijn aan nieuwe dempers als het nodig is.
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”