VroemE91: Mijn F31 320i M Sport Shadow. Michelin PS4S

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Deze vraag stellen kun je beter in een apart topic doen, dit is een showroom van iemand anders.


Elemli
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2018, 14:24
Type Auto: 520i Touring G31 High Exec M-Sport Limited Demo

zal ik doen.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Maar toch bedankt voor je bericht! Ik hou jullie op de hoogte of de vrijschakeling problemen op gaat leveren bij een volgende servicebeurt.
Het lijkt mij dat het entertainment systeem niet zodanig gekoppeld is aan de software van de auto dat dit tot storingen kan leiden, maar ik neem het bericht van Bimmercode wel serieus!
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Rickstah
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:07

Elemli schreef: 07 mar 2020, 16:31 Misschien off-topic hier maar heb ook retrofit Apple Carplay.

Ik heb daarvoor wat standaard mods laten doen door iemand (Video vrijschakelen, start-stop etc.). Heb daarna zelf via een site online de Carplay retrofit aangeschaft.

Nu mijn vrouw Mini rijd heb ik laatst Bimmercode aangeschaft en wilde wat dingen aanpassen op mijn G31. Helaas was de module HU_NBT_EVO niet beschikbaar. Dus Bimmercode een berichtje gestuurd. Ik kreeg het volgende terug:



Hi,
it seems like you applied some kind of CarPlay unlock and in this case coding the headunit is not possible, because this unlock can cause all kinds of problems when the car is serviced at the dealership and we do not want to be held responsible for it.

CarPlay requires a paid unlock code from BMW and any kind of third party unlock could be considered illegal. Besides that there is no coding only solution and we do not even advertise this feature.

We had to add this restriction, because other users that applied a CarPlay unlock and used BimmerCode as well have had major issues after the car has been updated at the dealership and we do not want to be held responsible for these issues, because they are not caused by coding with BimmerCode, but third party unlocks for CarPlay and other things.


Kortom als je retrofit Carplay hebt schijn je dus bepaalde modules in in Bimmercode niet te kunnen gebruiken en/of “major issues” te krijgen als de dealer een software update doet.


Iemand die hier ervaring mee heeft of een oplossing voor?

Thanks



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb een vergelijkbare ervaring met het gebruik van Bimmercode en separaat USB coding, waarna ik met Bimmercode de NBT module niet meer kon openen.
Oftewel; het kan kloppen dat Bimmercode een error geeft; die kreeg ik namelijk ook.

Op Bimmerpost kwam ik echter tegen dat een mogelijke oplossing is om een andere smartphone te gebruiiken waar Bimmercode op staat. Heb je dat al eens geprobeerd?

Uiteindelijk ging mijn auto recentelijk naar de dealer en kreeg daar een software update, waarna ik met Bimmercode weer alles opnieuw kon coderen en ook de NBT geen error meer gaf.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

VroemE91 schreef: 06 nov 2019, 10:37 Nu heb ik een vraag: het abonnement voor Apple CarPlay kost €110 per jaar. En dat alleen voor een simpele vrijschakeling! Je kan het ook afkopen voor langere tijd, €299 voor 36 maanden.

Serieus? Jullie Apple boys zijn gek in jullie hoofd. Android is gewoon prikken werken he.. dat jullie het ff weten. Wij doen dit al jaren.

Gelukkig is Apple op zijn retour. Die gasten zijn zo slecht voor het milieu en crimineel bezig. Moet verboden worden. Wat een ballentent. Ze moeten op de kermis gaan staan. Kunnen we ballen gooien.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Wel een ballentent van honderden miljarden...
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Vandaag even bij de stealer (dealer) geweest. Auto geeft aan dat voor en achter de remblokken zijn versleten. Er moeten idd voor nieuwe schijven en blokken op en achter alleen blokken.
Zoals wellicht bekend, ben ik niet tevreden met de remmen. Weet een van jullie of de dealer bereid is om er andere blokken, bijv. Ferodo in te zetten, evt tegen een kleine meerprijs? Of krijg je dan te horen dat het niet kan, want geen OEM. Ik ga morgen sowieso even bellen met ze om het te vragen, maar ik wou hier ook even peilen wat de meningen zijn.

Verder is het nog steeds een heerlijke auto, ik geniet bij elke rit. Gisteren weer even Duitsland in geweest en het gemak waarmee hij naar 240 km/u gaat (op Flitsmeister app, dus GPS), is echt ongelofelijk! En de koek was nog niet op! Er staat nu 56.000 km op en met mijn rijstijl is het niet onlogisch dat de remmen wat eerder op zijn. Ik heb nog steeds spijt dat ik de M Performance remmen niet heb aangevinkt. Het blijft een zakelijke auto, dus ik ga er verder geen geld in steken, hooguit dus die remblokken.
Mijn dochter heeft inmiddels ook haar rijbewijs en krijgt regelmatig wat drivertraining van pappa. Moeders vindt dit minder leuk, want “dan rijdt ze straks net als jij”. Maar ik moet zeggen dat ze het echt heel netjes doet, goed leert om te anticiperen en ook de juiste lijnen rijdt. En ja, ook zij kan genieten van de power die erin zit. Steeds als ik terugkom uit Duitsland en weer Ultimate 102 heb getankt, wil ze meteen rijden. Dan loopt hij nóg mooier, je voelt de extra power!

In september ga ik 20 cols in Oostenrijk, Zwitserland en Italië rijden. Ik kan niet wachten!
Laatst gewijzigd door VroemE91 op 30 jun 2020, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Korte update over de remmen: de nieuwe schijven & blokken, OEM van BMW, voelen heel anders aan! Stukken beter pedaalgevoel, minder sponzig en meer bite. Ik ga ze volgende week maandag uitproberen op de Duitse Autobahn. Even kijken hoe ze zich daar gedragen, maar de eerste indruk is goed. Lijkt toch een productverbetering ten opzichte van nieuw!
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Wellicht zijn ze van merk overgestapt, net zoals ze dat met olie af en toe doen? Kan net dat verschil maken.
In elk geval goed nieuws.

Had je eigenlijk nog gevraagd of een Ferodo blok door hen laten plaatsen een optie is/was?
E91 320i :Mpower:
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Gevraagd en dat doen ze niet. Wel M Performance upgrade, maar dat was niet de bedoeling. Het is een zakelijke auto, niet privé
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Het is alweer even geleden dat ik wat gepost heb. De auto bevalt nog steeds meer dan prima. Er komen weinig kilometers bij sinds ik in mijn homeoffice zit, maar het is nog steeds genieten. Wel een paar dingen meegemaakt...
Eerst ging er een homokineet kapot bij de achteras, was snel gerepareerd. Helaas ging er bij die reparatie iets mis, waardoor ik weer stil kwam te staan.
Maar dat mag het rijplezier niet drukken. Er staat nu 70.000 km op. Met het huidige tempo staat hij over 2 jaar op 100.000. Maar wie weet, hopelijk kunnen we in 2021 weer los op de Autobahn.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

En dan nog een ander leuk verhaal: ik kreeg van mijn dealer het aanbod om een weekend een BMW M4 Cabrio Competition mee te nemen. Nu had ik al een toerrit geboekt bij Dolf Dekking Autoreizen, een week door de Alpen meer dan 20 passen rijden. En toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of het ook een week mocht worden. Even navragen bij BMW Nederland en die waren akkoord!!

Op zaterdagochtend stond er bij mijn dealer een blinkende M4 klaar in de kleur Individual Blue Onyx Metallic. Wat een schitterende kleur. En een dik compliment voor diegene die de auto heeft samengesteld! Het interieur was uitgevoerd in diep donkerbruin. Een hele sjieke combi! En zo'n beetje alles wat je aan kan vinken, zat erop.
Hij stond weliswaar te blinken en was netjes, maar om de auto toch nog meer eigen te maken, had ik hem dezelfde middag volledig gewassen, gepoetst, wielen met de wielborstel (was nog wel een klus met die honingraatvelgen) en het hele interieur een opfrisbeurt gegeven. Je wil niet weten hoe vuil zo'n windschot wordt! Mijn microvezeldoeken waren pikzwart! Ook de motorruimte onder handen genomen. Hij kon zó de showroom in als nieuw!

We reden op zondagochtend weg met drie auto's richting Oostenrijk, 2x 911 en 1x M4. De Competition heeft 450 pk en voelt zich prima thuis met twee van die jongens uit Zuffenhausen. Door de strengere corona-maatregelen konden we niet meer overnachten in Duitsland, dus het eerste stuk was meteen door naar Oostenrijk. Eerste 200 kilometer was ik bezig om te wennen aan de power, de grip en aan het spelen met de instellingen van de M-knoppen. Je kan zeer veel instellen naar eigen smaak. 2 combi's opgeslagen on der de knoppen die je zó op kan roepen als de weg erom vraagt.
In Duitsland de auto natuurlijk verwend met Ultimate 102 of V-Power Racing. Je merkt het verschil enorm! vooral bovenin blijft hij doorgaan! Ik hield die twee platgeslagen Kevers niet helemaal bij (GTS en Turbo S) maar ik was ook geen rijdende chicane! Het weer was zó lekker dat we vanaf Stuttgart open zijn gaan rijden. Route via de A81 naar Bodensee genomen. Dat is een aanrader! Wat een héérlijke Autobahn is dat. Schitterend landschap en weinig verkeer.

De dagen erna hebben we geen snelweg meer gezien. We zijn over de mooiste passen gereden die je maar kan vinden in de Alpen! Van Oostenrijk naar Italië en door naar Zwitserland. Onderweg sliepen we in een paar schitterende hotels waar we 's avonds culinair werden verwend. het kost wel wat, zo'n reis. maar je hebt herinneringen voor het leven!
Ik zal proberen wat foto's te plaatsen. Voorheen gebruikte ik Photobucket maar die is tegenwoordig tegen betaling.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

En hoe rijdt zo'n M4 Competition Cabrio nou? Ik begin maar met het geluid. Wanneer je hem start, dan staan de uitlaten eerst in de sportstand. Leuk voor de buren. En hij loopt dan hoog stationair, een beetje onrustig. Wat een prachtsound! Na een paar seconden zakt het toerental en gaat de uitlaat weer terug naar normaal. Toen ik wegreed bij de dealer en de snelweg opdraaide, wist ik meteen dat het een handvol auto is. Je moet de banden echt eerst op temperatuur rijden. Anders heb je géén grip! Hij stapte meteen even uit, niet overdreven en prima op te vangen, maar hij liet wel even weten wie de baas is.

Na hem eerst echt goed warm te hebben gereden, was het tijd om wat meer gas te gaan geven. Dat leek eerst een beetje tegen te vallen! Maar dat was schijn, het koppel is hoog maar komt er wat later in. Zodra je boven de 4000 toeren komt, dan is het feest! En hij blijft maar doorgaan! De bak schakelt perfect. Je kan hem het werk laten doen, maar flipperen is veel leuker. Qua grip moet je echt leren omgaan met de auto en zijn vermogen. Het duurde echt even totdat ik doorhad dat je de banden goed op temperatuur moet brengen. Gelukkig wordt niet allen de druk maar ook de bandentemperatuur weergegeven. Die heb ik vaak gebruikt!
Stoelen zitten perfect, vele malen beter dan de M-Sport stoelen in mijn eigen auto. De airscarf is heerlijk, het windschot doet zijn werk perfect tot zeer hoge snelheden. de stuurwielverwarming was ook welkom in de Alpen. Open rijden met 5 graden is leuk, maar dan wel met deze twee accessoires.

Zijn er ook nadelen? Zeker! Het dak is een prachtige constructie, het is zó mooi om te zien hoe de delen gestapeld worden en dan in de achterbak verdwijnen. Dicht voelt ook aan als een coupé, niet als een cabrio. Maar het grote nadeel is de tijd die nodig is om het dak te openen en te sluiten. Zeker als je mede-reisgenoten een 911 hebben waar je het dak tot 50 km/u kan openen en sluiten. Ik moest echt langs de kant en dan duurt de 30 seconden (getimed) erg lang. Goede zet van BMW om de nieuwe weer een softtop te geven.
En dan de grip. Op de voorwielen heb je oneindig veel grip. Tijdens de hele reis heb ik nooit last van onderstuur gehad. Maar de achterkant houdt wel van een feestje. Die houdt ook wel van stappen, vooral opzij, haha. In snelle doordraaiers heb je enorm veel grip, maar in korte bochten moet je even doseren met het gas. Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om iedere bocht dwars te nemen, maar ik wou hem wel heel inleveren (oké, soms even kwispelen, het blijft een jonge hond)

Ik heb enorm vee leuke reacties gehad. ook van iemand die onlangs was overgestapt van een M4 Cabrio naar een 911 Cabrio. Hij vond de M4 meer een auto met ballen. De 911 benadert perfectie, dat is ook genieten, maar het ondeugende karakter van de M4 maakt hem ook heel begeerlijk.
Laatst gewijzigd door VroemE91 op 04 dec 2020, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Wat gaaf dat BMW je de mogelijkheid heeft gegeven om de M4 een week uit te proberen.
En dan ook nog eens mooiste bergpassen te kunnen rijden lijkt me super om te doen en een
geweldig mooie ervaring.
Je hebt het ook over een toerrit die je geboekt hebt bij Dolf Dekking Autoreizen kun je daar misschien iets meer over vertellen?
Leuk verslag heb je er van gemaakt :ja:
Laatst gewijzigd door Piet08 op 03 dec 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

@Piet08: thanks! Ik zal morgen wat meer schrijven over de reizen van Dolf & Anita Dekking. Voor een petrolhead echt een aanrader.
En toen ik te horen kreeg dat ik de auto inderdaad een week mocht meenemen, voelde het een beetje als het winnen van een hele mooie prijs in de Staatsloterij. Laat staan toen ik hem voor het eerst zag staan!
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”