Het maakt wat los die remslangen
Iets heel anders: wilde al een tijdje Meguiars Hybrid Ceramic Wax proberen en dit weekend kunnen doen. Eerst de base-layer aangebracht, daarna drogen, paar keer spuiten en met de hogedrukreiniger afspuiten. 25 min werk in totaal. Resultaat is echt boven verwachting. Heel fraaie beading, geweldige glans en lak is spiegelglad; zoveel detail heb ik nog niet eerder in m'n metallic lak gezien met de Collinite. Nieuwe Microfiber Madness (Dry Me Crazy) droogdoeken zijn overigens ook top.
Het is lastig om het resultaat op foto vast te leggen maar hopelijk is er iets van te zien (verkeerde camerastand gekozen dus foto's staan op z'n kop).
RZA || F31 LCI M Sport Shadow Edition
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
En wat is nu je punt?RvL schreef: ↑01 jul 2019, 19:22Ik rij m'n hele leven al zonder gordels. Niets aan de hand, bullshit die gordels...CornelisJ90 schreef: ↑01 jul 2019, 12:43 Ook staalomvlochten leidingen gaan gewoon stuk hoor, bel de hydrauliekboer om de hoek maar om te vragen hoeveel leidingen die jaarlijks vervangt.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Neem aan dat je een grapje maakt, maar mis je punt ook n beetje.RvL schreef: ↑01 jul 2019, 19:22Ik rij m'n hele leven al zonder gordels. Niets aan de hand, bullshit die gordels...CornelisJ90 schreef: ↑01 jul 2019, 12:43 Ook staalomvlochten leidingen gaan gewoon stuk hoor, bel de hydrauliekboer om de hoek maar om te vragen hoeveel leidingen die jaarlijks vervangt.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Mijn punt was dat je van ieder algemeen bekend feit ook het tegenovergestelde kunt beweren maar dat maakt het daarom niet representatief. Staalomvlochten remleidingen gaan veel langer mee dan standaard rubberen leidingen. Maar als je bij de hydrauliekboer gaat kijken... is net zoiets als; lang niet iedereen heeft een oogafwijking maar als je de opticien vraagt hoeveel brillen en lenzen die per jaar verkoopt...CornelisJ90 schreef: ↑01 jul 2019, 21:02En wat is nu je punt?RvL schreef: ↑01 jul 2019, 19:22Ik rij m'n hele leven al zonder gordels. Niets aan de hand, bullshit die gordels...CornelisJ90 schreef: ↑01 jul 2019, 12:43 Ook staalomvlochten leidingen gaan gewoon stuk hoor, bel de hydrauliekboer om de hoek maar om te vragen hoeveel leidingen die jaarlijks vervangt.
Het was deels een grapje maar het leest idd wat minder duidelijk terug dan ik bedoelde.
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Top!RZA schreef: ↑01 jul 2019, 19:34 Het maakt wat los die remslangen
Iets heel anders: wilde al een tijdje Meguiars Hybrid Ceramic Wax proberen en dit weekend kunnen doen. Eerst de base-layer aangebracht, daarna drogen, paar keer spuiten en met de hogedrukreiniger afspuiten. 25 min werk in totaal. Resultaat is echt boven verwachting. Heel fraaie beading, geweldige glans en lak is spiegelglad; zoveel detail heb ik nog niet eerder in m'n metallic lak gezien met de Collinite. Nieuwe Microfiber Madness (Dry Me Crazy) droogdoeken zijn overigens ook top.
Het is lastig om het resultaat op foto vast te leggen maar hopelijk is er iets van te zien (verkeerde camerastand gekozen dus foto's staan op z'n kop).
Heb je ook ervaring met de wetcoat van Gyeon? Is dit vergelijkbaar?
E91 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wetcoat is makkelijker, want dat spray je erop en spuit je meteen af. 5 minuten en klaar. Dus niet echt vergelijkbaar.
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Heb de Wetcoat van Gyeon nog niet geprobeerd maar denk dat het aardig vergelijkbaar is. De 'improved' Wetcoat krijgt in elk geval mooie beoordelingen: https://www.carclean.com/nl/q-m-wetcoat-500ml.html
Ga op m'n andere wagen Menzerna Powerlock sealant en daarna Collinite gebruiken. Eens kijken wat het beter doet
Ga op m'n andere wagen Menzerna Powerlock sealant en daarna Collinite gebruiken. Eens kijken wat het beter doet
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Bij de Meguiars is dat ook zo; alleen je moet 'eenmalig' een eerste laag aanbrengen. De opvolgende keren is het ook erop spuiten en afspoelen. Verwacht dat dit proces bij Wetcoat hetzelfde is wil je dekking op de hele wagen hebben.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nee, dat is met Wetcoat niet zo.
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Eens!
Moet je na plaatsen van spacers eigenlijk opnieuw uitlijnen?
Jullie geen negatieve effecten door veranderde geometrie na plaatsen van spacer?
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- CornelisJ90
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
- Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport
Neehoor. Uitlijnen is tenslotte ook niet nodig als je van een breedset naar een normale set gaat, zeker als er dan nog andere ET waarden aan zitten. Alles mag uiteraard, maar van die €100 kan je zat andere leuke dingen doen.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Uitlijnen hoeft inderdaad niet, je moet alleen wel goed kijken hoeveel mm je kunt plaatsen.
Heb al veel verschillen gezien tussen de spacers die verschillende leden hebben geplaatst.
Op mijn vooras, bij Eibach pro kit, kan ik maximaal 5mm kwijt. Terwijl anderen 12mm kunnen plaatsen.
Heb al veel verschillen gezien tussen de spacers die verschillende leden hebben geplaatst.
Op mijn vooras, bij Eibach pro kit, kan ik maximaal 5mm kwijt. Terwijl anderen 12mm kunnen plaatsen.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 20:51
- Type Auto: BMW Touring 330i
Het tunen van BMW 320i wordt hier veelvuldig aangehaald. Zelf rijd ik een 330i die ik overweeg te laten tunen. Eigenlijk blijven ervoor mij maar 2 over: BR of Mosselman. De laatste heeft mijn voorkeur omdat ik er niet ver vandaan woon. Mosselman is wel prijzig maar dat speelt bij mij een ondergeschikte overweging. Wie heeft ervaring met het tunen van zijn BMW liefst 330i door Mosselman ?
Laatst gewijzigd door SBBS op 29 aug 2019, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Geen ervaring met Mosselman, wel met BR. De winst in vermogen bij een 330i is relatief klein ten opzichte van de stap die een 320i maakt. Maar je profiteert het meest van de toename in koppel. BR is OBD-tuning, dat heeft mijn voorkeur boven een kastje. Zie ook topic Tuning 316i. Een kastje houdt de ECU voor de gek, terwijl OBD-tuning veel meer kenvelden kan aansturen en wijzigen.
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Beek Auto Racing hoort volgens mij ook wel thuis in het rijtje van goede tuners. Maar dat is niet echt bij je in de buurt.