ARJ3N │ BMW320d │ F31N │NON-M │FOTO'S POSTEN, WAAR OPSLAAN? pag.11

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Heerlijke toename :cool:

Vriend van me heeft ook een 114i en keek raar op toen ik 'm vertelde dat met tuning rond de 220pk haalbaar is.


G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Lekker hoor! Dat verschil ga je wel merken!
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Mooie waardes

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Mooi verschil, al blijft het jammer dat het merendeel daarvan heel hoog in de toeren zit waar je niet zo vaak komt. Maar ach, je hebt het en het kan. Altijd mooi. Hopelijk blijft je verbruikt ook op peil. Hoe lang ben je daar geweest?

Die 114i'tjes zijn idioot ver te fokken inderdaad, al blijf ik me bij dat soort stijgingen afvragen of de rest v/d auto er ook op berekend is en hoe lang het heel blijft. Misschien kan het prima, maar het is zo'n forse stijging dat het gewoon niet goed voelt (anderzijds: het is niet mijn auto...).
Gebruikersavatar
Arj3n
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
Type Auto: BMW 320D F31N

@Bonuskaart; ik ben daar een kleine 3 uur geweest. In totaal is er zo een twee uur aan de wagen/tuning gewerkt.
Over de 114i kan ik alleen zeggen wat ik daar hoorde; deze motoren schijnen enorm geknepen te zijn en daardoor is deze toename mogelijk.
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Arj3n
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
Type Auto: BMW 320D F31N

UPDATE

Vandaag deze rakker binnen gekregen...

Afbeelding

de Vgate OBDII Bluetooth.

Na wat wikken en wegen besloten niet voor Carly te gaan. Vrij duur met de jaarlijks terugkerende kosten voor de app.
Het is dus Bimmercode geworden (en in de toekomst, wanneer nodig, wellicht Bimmerlink), mede omdat hier ook veel YT support voor te vinden is.

Zodra ik ga coderen en meer weet zal ik een lijstje posten.
Nu eerst even stoeien ermee. En straks voor jullie...een adresje in de omgeving van Amersfoort waar je zaken kan laten coderen 001
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Ah jij gaat ook aan de slag met Bimmercode. Ik wacht op mn via Amazon bestelde Veepeak adapter...
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Arj3n
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
Type Auto: BMW 320D F31N

UPDATE CODERINGEN:

Vanmiddag meteen aan de slag gegaan met Bimmercode. Hieronder een lijst van de inmiddels uitgevoerde coderingen:

*DRL achter aan
met deze functie gaan de lampen achter ook aan in stand 0 of bij (A)utomatischte lichtschakeling.

* DRL aan/uit in iDrive menu
met deze functie kan in het verlichting menu in iDrive de DRL volledig ge(de)activeerd worden.

*Akoestische bevestiging auto open/gesloten
met deze functie lichten niet alleen de knipperlichten op, maar maakt de auto ook een geluid (piepjes) bij het openen of sluiten van de wagen. Deze signalen heb ik gesynchroniseerd met het knipperen van de lampen (2x voor open / 1x voor sluiten).
Tevens geactiveerd dat dit in het iDrive menu aan/uit te zetten is.
(overigens is het ook mogelijk de knipperlichten uit te zetten of van aantal keer blinken te veranderen).

*Audio aanpassingen
met deze 2 coderingen is het volume van de audio bij starten naar max. 10% gezet. Tevens gaat iDrive uit bij het openen van het bestuurdersportier.

*Achterklep functies
aantal aanpassingen gedaan m.b.t. het automatisch openen/sluiten achterklep. Sluiten kan nu ook met de knop bij de deur van de bestuurder. Sluiten met de afstandbediening nu zonder lang in te drukken. Klep opent nu zonder vertraging (standaard 1.5sec).

*Weergave bandentemperatuur
naast de bandenspanning wordt nu ook de bandentemperatuur weergegeven is het iDrive menu "Autostatus".

*Waarschuwing lage brandstof stand
De eerste waarschuwing komt nu pas bij 50km reserve (standaard 90km) en de tweede waarschuwing bij 20km (standaard 50km).

*Sport+ stand
De auto heeft naast de Sport stand nu ook de Sport+ stand

Dat was het voor nu even, denk ik :mrgreen:
Het coderen gaat heel eenvoudig. Uit veiligheid zet ik mijn telefoon in de vliegtuigstand zodat ik niet tijdens een codeerproces een oproep ontvang of zo, wat mogelijk een crash veroorzaakt. Ik deactiveer tevens de bestaande Bluetooth verbinding met de iDrive (en telefoon). De auto heb ik gedurende de coderingen stationair laten draaien, just in case. Elke codering separaat gedaan, ondank dat je meerdere coderingen tegelijk kan doen.

Mochten jullie vragen hebben of iets willen laten doen, pm me gerust!
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

Ik heb de piepjes bij openen / sluiten ook geactiveerd, maar stoor me nog steeds beetje aan het feit dat hij 2x piept bij open en 1x bij sluiten ipv andersom. Ik weet niet waarom, maar dit voelt verkeerd om voor mij, misschien door ervaring bij een van mijn vorige auto's ofzo, al kan ik me dat niet meer herinneren.

Heb je lichtpakket? Dan is deurhendelverlichting bij achteruit ook nog wel leuk om te activeren.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
Gebruikersavatar
Arj3n
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
Type Auto: BMW 320D F31N

Dat is om te draaien hoor! Je kan 0 tot 3x blinken doen, bij open/gesloten, in de volgorde die je wenst.

Yep, lichtpakket heb ik. Zit nog te denken om dat idd te activeren :ja:

[EDIT] ...jij hebt het over de piepjes...ehmm...dat ga ik eens uitzoeken. In expert mode kan meer, maar daar heb ik nog niet in gekeken. Zou aan te passen moeten zijn lijkt me 002
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

Wat via bimmercode ook een super optie is dat wanneer je een bocht links in gaat dan je linker verstraler aan gaat of rechts je rechter verstraler aan gaat. Heel handig, heeft VW standaard aan staan.
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

Hahaha sommige mensen hier hebben deze optie juist "uitgecodeerd", omdat het teveel op VAG lijkt.
Maar trek je daar niets van aan, gewoon doen wat jezelf leuk vindt. :ja:
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Gebruikersavatar
Arj3n
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2018, 21:36
Type Auto: BMW 320D F31N

Haha, ik ken het. Staat bij mij ook standaard aan. Is, meen ik, onderdeel van adaptieve koplampen.
Het is op de landelijke wegen, in mijn woonomgeving 001 , nog wel eens handig.
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" ~ Ayrton Senna
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Arjan,

Bij elke codering ontkoppelen van de adapter + motor uit? Daarna weer omgekeerde volgorde?
Leuke opties heb je gecodeerd! :ja:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

@Arj3n: Dat was een gezonde vitaminekuur! En jouw auto leverde al behoorlijk wat meer dan de fabrieksspecificaties! Hebben ze nog aanpassingen gedaan na het rollen op de bank? Of is het software erop, rollen en gaan met die banaan?

Die wielen van jou zijn trouwens jaloersmakend! Echte beauties!
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”