Van E naar F3(1) M shadow edition

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

Heb deze besteld. Werd aanbeveeld op Bimmercode site met 10% korting te bestellen op Amazon.com.

Veepeak OBDCheck BLE OBD2 Bluetooth




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

BMWcoder schreef:Mooi ding! En meteen goeie mods ook, die zilverkleurig trekhaken zijn mij ook altijd een doorn in het oog!

Achterlichten uit af fabriek bij dagrijverlichting snap ik wel, tegen de tijd dat die aan moeten moet je gewone verlichting ook aan. Maar ik hoor het vaker van mensen, al talloze keren gecodeerd :smile:

Veel plezier met je beemer!!
Thanks ! Begrijp dat jij dit met e-sys doet. Werd mij te technisch.

Idd die dagrijverlichting achter aan, snap t niet maar goed blij mee !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

E-sys is inderdaad behoorlijk technisch. Ingewikkeld is het niet echt, meer dat het niet vanzelfsprekend is mede door al die Duitse afkortingen.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

@Springbok: misschien een idee om het samen te doen, niet qua aanschaf, maar qua coderen. We wonen niet heel ver van elkaar, ik Lansingerland. De Bimmercode app heb ik (natuurlijk) al gedownload.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooie touring Ray :ja:

Hoe bevalt de motor?
Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

Tja wat zal ik zeggen, toen ik de auto besteld had werd mij (heel suf) pas duidelijk dat dit een 3 cylinder 1500cc motor was (!). Niet echt BMW waardig zou ik zeggen, toch rijdt hij echt heerlijk en wat nog extra leuk is.... het geroffel bij optrekken. Dat rauwe geluid geeft mij een glimlach.

Mijn collega rijdt een 320i met nagenoeg dezelfde specs, zal binnenkort eens wisselen en kijken hoe deze rijdt.

Ben erg tevreden over de rij eigenschappen, wel is het even wennen tov een diesel mbt de koppel, maar dit wordt gecompenseerd door de automaat.

Hoewel een BMW in mijn tijd standaard uit een 2.0 blok bestond wat werd afgeknepen tot een 1.6 of 1.8i. Is BMW er -mijn inziens- toch in geslaagd om een ander type motor te maken met toch een BMW sound en pit.

Kortom als je niet weet dat het gaat om een drie cilinder en gaat rijden zul je achteraf verbaasd zijn dat het om drie cilinder gaat. Natuurlijk gaat niets boven een echte BMW rauwe 6 cylinder, maar ook daar heeft BMW een einde aan gemaakt.
Gebruikersavatar
Springbok
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 687
Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow

VroemE91 schreef:@Springbok: misschien een idee om het samen te doen, niet qua aanschaf, maar qua coderen. We wonen niet heel ver van elkaar, ik Lansingerland. De Bimmercode app heb ik (natuurlijk) al gedownload.
Lees je bericht nu pas ;) Ik ben gister bezig geweest met de dongle en bimmercode. Valt weinig verkeerd aan te doen volgens mij als je gewoon wat tijd neemt. Heb jij al zo’n OBD dongle? Anders kan je mijne wel lenen.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

@Springbok: Goed om te horen dat het niet echt moeilijk is. Ik heb de mijne nog niet besteld, stond eigenlijk op het lijstje van afgelopen weekend. Ik koop er sowieso eentje, vind het wel leuk om zelf de instellingen te kunnen wijzigen.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

RayF30 schreef:Tja wat zal ik zeggen, toen ik de auto besteld had werd mij (heel suf) pas duidelijk dat dit een 3 cylinder 1500cc motor was (!). Niet echt BMW waardig zou ik zeggen, toch rijdt hij echt heerlijk en wat nog extra leuk is.... het geroffel bij optrekken. Dat rauwe geluid geeft mij een glimlach.

Kortom als je niet weet dat het gaat om een drie cilinder en gaat rijden zul je achteraf verbaasd zijn dat het om drie cilinder gaat. Natuurlijk gaat niets boven een echte BMW rauwe 6 cylinder, maar ook daar heeft BMW een einde aan gemaakt.
Dat was ook het eerste wat mij opviel, de roffel. Klink veel beter dan mijn vorige auto, de 316i 4 cilinder :o

Tja, een 3 cilinder...ik schop waarschijnlijk wat makkelijker tegen die heilige huisjes. Dat het dan geen echte BMW zou zijn wordt vaak alleen geroepen door mensen die er nog nooit in hebben gereden :wink:
Het blijft een 3 in lijn, en hij komt uit de I8 :mrgreen:

Ik ben na bijna 30k km nog steeds erg tevreden over deze motor :ja:
Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

Mooi om te horen Arjan ! Heb je topic gelezen er goed.

Helemaal eens je moet in een 318i rijden voordat je oordeeld.

Is gewoon een heerlijke motor en ja BMW waardig.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Ik ben ook benieuwd naar het vergelijk tussen de 318i en de 320i. Mijn 320i is op zich geen slome auto, maar ik merk dat het pas echt leuk wordt boven de 4000 toeren. Hij heeft weinig koppel van onderuit, sowieso vind ik 270 nm vrij weinig voor een 2 liter turbo. Handbak heeft 290 nm, maar de automaat is blijkbaar iets geknepen. Vaak zie je dat de verschillen op papier groter zijn dan in de praktijk. 0-100 km/u is minder belangrijk dan 80-120 km/u.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

Yes, na wat zoeken heb ik via oemnavigations.com appel carplay full screen gekozen voor $50. Via MP een enet kabel voor €17,- aangeschaft. En yes EINDELIJK een volledig scherm met google maps, heerlijk !
Afbeelding

Laat de zomervakantie maar komen. Heb voor alle tolpoortjes ook een t-badge dus ook dat zit helemaal goed, heerlijk !!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

3 cilinders zijn fijn en heel leuk, idd vooral door het unieke geluid. De vonk- / inspuit-interval is eigenlijk een halve lijn 6.

Mijn vrouw rijdt een C1-tje met een 3 cilinder benzinemotortje. Qua vermogen en prestaties stelt het weinig voor maar het aparte raspende geluid en het enthousiasme van het motortje maakt alles goed. Heerlijk om door de versnellingen te trashen.
Het blokje giert, raast en jubelt het uit alsof er geen morgen is. TE leuk... :In love:

Mooi voorbeeld van beleving. Kun je niet in specs & cijfers uitdrukken en niet in een folder overbrengen maar is ooo zooo belangrijk.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

RayF30 schreef:Yes, na wat zoeken heb ik via oemnavigations.com appel carplay full screen gekozen voor $50. Via MP een enet kabel voor €17,- aangeschaft. En yes EINDELIJK een volledig scherm met google maps, heerlijk !
Afbeelding

Laat de zomervakantie maar komen. Heb voor alle tolpoortjes ook een t-badge dus ook dat zit helemaal goed, heerlijk
Hier ben ik ook in geïnteresseerd. Heb je een link voor mij?
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Grootste nadeel van de 3-serie 3 -cyl 'instapmotor' is eigenlijk....de concurrentie. Als ik kijk naar een Mercedes C-klasse (C160) en een Audi A4 (35) bieden deze 4-cilinders aan, waarbij de Audi zelfs een -goed te tunen- 2 liter is.

En dan is de 3-serie ook nog eens de duurste van alle 3.

Als je het rationeel bekijkt en zakelijk bekijkt......
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”