BMW F31 320D

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Fraaie wagen! Blijf die velgen ook erg mooi vinden.


G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Heb de 403 nu al onder 2 3-series liggen en vindt het ook een mooie velg.
Heb liever de 442, maar alles went. 008
Iets wat je hebt wordt snel gewoon, terwijl dat vaak niet zo is.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
EmielvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2019, 12:11

Afbeelding

Ik zal de handleiding maar aanhouden.... dus ik kan op zoek gaan naar een andere set met de maten die hier zijn aangegeven. Op m’n 19” mogen geen kettingen worden gelegd Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Moet je ook niet willen toch; met de kans op beschadiging van een mooi(er) 19” setje met kettingen eromheen
EmielvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2019, 12:11

Dat sowieso. Mooie velgen wil je niet beschadigen, daarom vind ik dat type kettingen met velgbescherming ook zo interessant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 04 sep 2019, 04:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct voorliggend citaat verwijderd
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Mooie auto heb je!
Ik zou een tweede set voor de winter zoeken en dan maximaal 18"
Vorig jaar heb ik, omdat ik geen ervaring met sneeuwkettingen op de achterwielen had, de RUD centrax gekocht. ik had gewoon geen zin in gedoe om op het laatste moment de kofferruimte helemaal uit te moeten laden en dan de kettingen in de wielkasten te wurmen. De YT filmpjes trokken mij over de streep om voor deze kettingen te kiezen en gaat inderdaad erg makkelijk.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
EmielvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2019, 12:11

Thanks!
Dat is momenteel ook het plan: een mooie 18” set op de kop tikken met goede banden van minimaal 7mm profiel of een set velgen zelf (laten) voorzien van nieuwe banden.
Het type kettingen wat jij hebt spreekt mij ook aan, anders moet ik naar een setje goedkope stalen velgen toe en dat is gewoon geen gezicht onder een auto als wij rijden
Heb jij ook 18” ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 04 sep 2019, 04:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct voorliggend citaat verwijderd
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Hallo Emiel,

Ja, ik heb ook 18" voor de winter, style 405 volledig zwart. Ik had mijn auto besteld en ging op zoek naar een mooie set voor de winter. Bij de dealer kon ik een gebruikte set 405, inclusief TPMS sensoren kopen van 3 maanden oud voor de helft van de prijs. Ik heb dit meteen gedaan. Velgen en banden waren nog als nieuw! :nee:

Afgelopen jaar dus de RUD centrax gekocht omdat ik al aan zag komen dat het geen doen is om bij een volgepakte wagen achter de wielen te komen om gewone kettingen te leggen. Ik heb een //M sportonderstel, dus dat is sowieso al een drama door de beperkte ruimte in de wielkassen.
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Oeps, ging iets fout. :nee: Hoort in het bovenstaande bericht dus niet thuis! Banden en velgen waren echt als nieuw!
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
EmielvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2019, 12:11

Inmiddels een mooie 17" set (origineel BMW) kunnen reserveren om dit weekend op te halen met nieuwe banden. Set komt van een F31 af, banden zijn RFT. Wel wat minder mooi op 't oog dan mijn 403M velgen uiteraard maar voor de winter dik prima 001
Ik ben vanmiddag nog even bij een BMW dealer geweest om even wat prijzen te weten en ik ben er wel uit, nu nog de kettingen. Ik denk dat ik de velgen eerst een keer onder m'n auto leg om te kijken wat ik met huidige kettingen voor elkaar kan krijgen en dan eventueel een van die loopvlak kettingen aanschaf zoals de RUD CENTRAX. Type N891 past op meerdere velgenmaten dus dan kan ik ze nog eens een x uitlenen.
EmielvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2019, 12:11

ArnoF31 schreef: 04 sep 2019, 12:51 Hallo Emiel,

Ja, ik heb ook 18" voor de winter, style 405 volledig zwart. Ik had mijn auto besteld en ging op zoek naar een mooie set voor de winter. Bij de dealer kon ik een gebruikte set 405, inclusief TPMS sensoren kopen van 3 maanden oud voor de helft van de prijs. Ik heb dit meteen gedaan. Velgen en banden waren nog als nieuw! :nee:

Afgelopen jaar dus de RUD centrax gekocht omdat ik al aan zag komen dat het geen doen is om bij een volgepakte wagen achter de wielen te komen om gewone kettingen te leggen. Ik heb een //M sportonderstel, dus dat is sowieso al een drama door de beperkte ruimte in de wielkassen.
klinkt te gek ja, denk dat ik het zelfde had gedaan :D
Ik heb ook alleen maar ervaring met 't leggen van kettingen om de voorbanden en gezien je die nog een stukje kan draaien is dat wel eens handig. Ik heb afgelopen januari nog 2,5 uur m'n auto moeten uitgraven voor ik er überhaupt bij kon. Kettingen lagen er dus nog niet onder :duh:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Zo'n loop vlak ketting lijkt mij ook wel wat.
Maggi tracksport heeft ze in mijn maat zag ik.
Deze loopvlak kettings zijn dus gemakkelijk te monteren op een RWD?
F34 328i



Afbeelding
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Zijn echt zoooo makkelijk om te leggen

Zelfs mij lukt het....

Maareh .. maggi of rud of thule is toch allemaal hetzelfde systeem?

Lijjkt mij niet veel verschil tussen buiten de prijs om dan

Edit:
Vergeet ik nog 1 ding.
Het formaat tas waar ze in zitten is redelijk onhandig inpakken kan ik zeggen.

Normaliter heb je zo’n platte box die je tussen je tassen kan steken maar deze past echt nergens tussen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
EmielvH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2019, 12:11

Ik geloof best dat dit makkelijk te leggen is en aan diverse filmpjes te zien is 't dat ook wel. Maar dat is met normale kettingen ook heel makkelijk als je 't droog oefent. Probeer 't maar eens op een schuine bergpas met verkleumde koude handen nadat je 16u onderweg bent en 't is pikkedonker en je bent alleen. En 't enige wat je kan behalve de kettingen leggen is achteruit in 't donker naar beneden rollen (of glijden). Dan ben je echt blij dat je ze eronder krijgt OF iemand treft na 10/15 min. die je kan helpen. Daarom is een simpel systeem echt een uitkomst! Nu heb je 't er niet voor over maar dan in die situatie mag 't alles kosten. De techniek hoeft geen 300,- waard te zijn maar 't zijn de patenten gok ik zo. Ik ben wel benieuwd naar welke vergelijkbare systemen er allemaal zijn, wat voor mij interessant is, is dat 't systeem op verschillende auto's / modellen past zodat ik deze kettingen ook eens kan uitlenen aan m'n ouders of een paar vrienden. Zolang 't bij m'n eigen set maar past!
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Helemaal mee eens Emiel,

Omdat ik niet elk jaar nieuwe kettingen koop, en ik denk jullie ook niet, ben ik afgegaan op diverse reviews en filmpjes op YouTube en dat heeft mij doen kiezen voor e RUD centrax. Ik denk dat de ander genoemde merken ook goed zullen zijn.
Wel thuis alvast de afmeting aanpassen aan de juiste wielomtrek, maar dat is een fluitje van een cent.

Mooi dat je een goede set 17" hebt kunnen kopen, kan maar vast klaarliggen!
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”