Dinant's BMW 328i High Executive M-Sport F31 (M-Performance diffuser enz. P3)

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Gebruikersavatar
sbc
Just getting started
Just getting started
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 mar 2012, 22:28
Type Auto: F31 328i xDrive

Mooie auto!
Qua opties heel vergelijkbaar met die van mij en ik ben toevallig ook overgestapt van een E92 2,5 liter 6 in lijn Automaat naar deze F31 328i.
Ik mis mn Coupe nog steeds als ik eerlijk ben en niet alleen om het geluid, was echt gewoon een heerlijke motor om zowel rustig als sportief mee te rijden.
De 328i vond ik in het begin heel onrustig en moest wat rustiger met het gaspedaal omgaan dan ik gewend was.
Maar uiteraard went dat snel.
Ik weet niet of jouw auto getuned is, zoniet zou dat wel mijn advies zijn.
Ik vind het echt een hele verbetering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


BMW 440i F32 M-pakket (aut)
BMW 328i F31 xDrive M-Sport (aut)
BMW 325i E92 M-pakket (aut)
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

sbc schreef:Mooie auto!
Qua opties heel vergelijkbaar met die van mij en ik ben toevallig ook overgestapt van een E92 2,5 liter 6 in lijn Automaat naar deze F31 328i.
Ik mis mn Coupe nog steeds als ik eerlijk ben en niet alleen om het geluid, was echt gewoon een heerlijke motor om zowel rustig als sportief mee te rijden.
De 328i vond ik in het begin heel onrustig en moest wat rustiger met het gaspedaal omgaan dan ik gewend was.
Maar uiteraard went dat snel.
Ik weet niet of jouw auto getuned is, zoniet zou dat wel mijn advies zijn.
Ik vind het echt een hele verbetering.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@sbc . Ik kom niet uit een heerlijke 6 cilinder, maar ben ook eigenaar van een 328i. Ervaar ook enige onrust in de aandrijving, maar ook in de schakelmomenten, terugschakelen e.d. ik vind de ZF8 bak top, maar de software.... We zijn nog geen vrienden Afbeelding Daarnaast heb ik geen flippers waar in indd ook wel moeite mee begin te krijgen.

Misschien in de toekomst maar een keer laten flashen i.c.m. remap.

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

@dinanthardeman , heb je een linkje van wat je gebruikt hebt voor je stuur? (Colourlock)
Zie meerdere soorten en sets... Thanx!

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Mijn ervaring met eigenlijk elke automaat is dat ze als vanzelf naar je eigen voet gaan staan. Behalve een gerobotiseerde handbak, dat went nooit.

Wanneer de bak niet lekker schakelt kan je eens proberen de adaptiewaarden op 0 te zetten (tutorial is hier afgelopen week nog ergens gepost op het forum dacht ik).
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nee, adaptiewaarden heeft geen zin. Die passen zich weer snel aan tgv evt slijtage. Niet doen dus als je niks van je automaat vervangt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Eens, de adaptiewaarden resetten heeft idd geen zin.

Het gevoel van onrust is wel te verklaren denk ik. In hetzelfde snelheidsbereik schakelt een HP8 de hele tijd 2 versnellingen extra op & neer t.o.v. een HP6. Twee lijkt niet veel maar het zijn 33% meer versnellingen. Het snelheidsbereik per versnelling is gewoon korter van een HP8.

T.o.v. de vorige generatie auto's is de mapping van de bak nog meer afgestemd op laag verbruik & emissie bij een normale rijstijl. Dus meer schakelen om de motor zoveel mogelijk in z'n sweetspot te houden om dat te bereiken.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Dat klinkt aannemelijk inderdaad. Ik begrijp nu wel meer waarom mensen, buiten circuit gebruik ed, voor een handbak kiezen. Al kies ik nog wel voor een lekker lui automaatje. Zal een kwestie van wennen zijn... Dank

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Xhp al overwogen?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Zeker al e.e.a over gelezen. Ga vrijdag naar Bimmer coderen den Bosch. Daar kunnen ze de automaat flashen... Maar heb de auto nog maar vrij kort, dus heb tegen mezelf gezegd dat ik nog even wacht. Wie weet ik een gekke bui.

Verstuurd vanaf mijn H9436 met Tapatalk

Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Patrick heeft de mijne ook gecodeerd en de bak XHP geflashed. Professioneel werk, top. Doe hem de groeten. :ja:

XHP was een hele duidelijke sportieve verbetering op mijn auto. De mapping van de schakelmomenten is beter en verschillen tussen de rij-modi en het keuzehandel (pookje opzij/M) zijn ook logischer en beter. Aanrader. Maar als je de auto nog niet goed kent zullen de verbeteringen misschien wat minder duidelijk zijn.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Ik heb vorige week contact met Patrick gehad, waarin hij zei dat een 120d rijder, eveneens actief op dit forum, erg tevreden was over de flash. Gevonden :P

Ik zal hem de groeten doen!
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

:ja: :D
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
dinanthardeman
Just getting started
Just getting started
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2016, 13:04
Type Auto: BMW 328i F31

Ik moet zeggen dat ik me niet erg herken in het onrustige schakelen waar het hierboven over gaat..
Natuurlijk is het even wennen, en anders dan mijn vorige automaat, maar eigenlijk alleen in positieve zin. De bak is zo veel sneller, dat vraagt een net wat andere beweging van de rechtervoet, maar ik ben er al aan gewend! Ik vind het echt geweldig schakelen, ook de karakterwijziging in sport, en dan met de flippers, heerlijk!

En aan Stefan:
Ik heb naar deze set gekeken: https://www.colourlock.nl/colourlock-le ... hwarz.html
En vervolgens onderstaande besteld:
1 x Lederreiniger Mild (grote fles, niet 30ml, want kan ik ook voor de rest gebruiken)
1 x Leder Fresh kleurhersteller 30 ml zwart
1 x Leder Verzegeling 30 ml
1 x Spons
1 x Doek

Daarnaast ook nog een borstel en een fles leder protect voor de rest van het interieur.

Oja en ook aan Stefan:
Heb je de sportautomaat al gecodeerd en de flippers geretrofit? Dat kan je helpen om sneller vrienden te worden denk ik! :In love:
BMW E91 325I Dynamic Executive :Mpower:
Showroom

BMW F31 328I High Executive individual :Mpower:
Showroom
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Ha Dinant,

Bedankt & bedankt :P

Coderen komt vrijdag. Dat resultaat wacht ik eerst even af... Al verwacht ik geen grote veranderingen in rijgedrag.

Flippers mis ik ook.. Ik zei drie weken geleden niets aan te auto te gaan doen, maar dit forum heeft mij verziekt, dus die flippers wil ik mogelijk nog wel een keer gaan proberen. :lol:
Het komt ook doordat ik graag mezelf wil plezieren met de MPE. Mooiste is iets meer plofjes en roffels en meer controle over schakelen. Klinkt als Xhp stage 2 en flippers inbouwen :shock:
Maar we moeten over een jaar ook nog wat te doen hebben, daarnaast moet ik alles hier thuis ook langzaam brengen :nou:

Ik ga wel het lederen stuurwiel binnenkort even aanpakken. Bedankt voor de adviezen!
Gebruikersavatar
dinanthardeman
Just getting started
Just getting started
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 jul 2016, 13:04
Type Auto: BMW 328i F31

Ha mede BMW forummers,

Inmiddels weer een aantal kleine updates aan de auto gedaan.

De grootste update is het plaatsen van een M-performance diffuser in hoogglans zwart (past goed bij de raamlijsten).
De pasvorm was goed en ik denk dat het plaatsen niet meer dan een minuut of 10 in beslag heeft genomen. De achterkant is net wat agressiever geworden, ik ben er wel blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Al vanaf aankoop zaten er een aantal kleine probleempjes in de lak in de vorm van polijstswirls op een paar plekken en best veel lichte krasjes over de gehele auto. Deze kleur is zoals jullie weten heel gaaf in de zon, maar dan vooral als de lak in perfecte staat is en diep glanst.
Ik zat al een poosje te twijfelen om de auto weg te brengen naar een poetser, maar ik vind het eigenlijk ook wel leuk om wat zelf te proberen. Helaas kost een goede polijstmachine ook best wat, dus ik wist het niet goed..
Na een poosje vond ik een complete, 1x gebruikte DAP900 V3 inclusief toebehoren op marktplaats en die heb ik meteen gekocht.
Ik ben begonnen met de Volkswagen Kever en het resultaat was echt bizar. Deze auto heeft natuurlijk heel andere lak dan de BMW, maar het gevoel was goed en de eerste ervaring was opgedaan..

Afbeelding

Nu dus begonnen met de BMW: wassen, drogen, kleien, drogen, polijsten, ontvetten en in de wax zetten.. Jullie kennen het wel...
Maar: het resultaat is er ook wel naar! Nagenoeg alle onvolkomenheden zijn weg, zie resultaat hieronder (is wel lastig vast te leggen...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste nog een kleine update in de vorm van een rode startknop.. Vind het wel grappig staan!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door dinanthardeman op 05 jul 2020, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E91 325I Dynamic Executive :Mpower:
Showroom

BMW F31 328I High Executive individual :Mpower:
Showroom
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”