Net even het onderdeelnummer opgezocht (51168061314), ruim 100 euro voor een zonneklep Dat ga ik toch maar even niet doen.
F30 LCI 340i Msport (nu met fotoos)+ upgrades!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nog stappen richting de Pure-turbo upgrade gemaakt?
Welke HPFP-upgrade heb je? Want de TU is niet voldoende voor een turbo-upgrade, toch? Met bv een Dorch Stage 2 hpfp ben je daar iig wel op voorbereid.
Welke HPFP-upgrade heb je? Want de TU is niet voldoende voor een turbo-upgrade, toch? Met bv een Dorch Stage 2 hpfp ben je daar iig wel op voorbereid.
- BMW325
- Getting the hang of it
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09
@dutch79, ik moet helaas ook hard werken voor mijn zakgeld, dus een aanschaf van Pureturbo upgrade is niet in 1 week geregeld, ik moet er ook voor sparen. Ik hoop na de zomer dat te kunnen doen.Ik heb nu B58tu HPFP, werkt voor dit moment goed, zien wel of deze voldoet of er een andere moet komen(dorch).
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Uiteraard. Was alleen benieuwd hoe concreet de plannen waren.
Je kunt ook niet alles voorzien natuurlijk. Zo'n Stage2+ is ook al 'n forse upgrade, dus je zult niks tekort komen
Je kunt ook niet alles voorzien natuurlijk. Zo'n Stage2+ is ook al 'n forse upgrade, dus je zult niks tekort komen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Kun je ook wat foto's maken?
- bartbes
- VIP Driver
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:08
Even het topic doorgelezen, zeeer dikke 340i met de mods die je hebt gedaan
Stuur ben ik wel jaloers op.
Op welke brandstof haal je dat stage 2.5 vermogen?
IAT nog onder controle te houden?
Ik ben zelf met een m240i projectje begonnen maar zit nog in de garantie dus heb nog even tijd om te oriënteren qua tuning.
Stuur ben ik wel jaloers op.
Op welke brandstof haal je dat stage 2.5 vermogen?
IAT nog onder controle te houden?
Ik ben zelf met een m240i projectje begonnen maar zit nog in de garantie dus heb nog even tijd om te oriënteren qua tuning.
- BMW325
- Getting the hang of it
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09
@bartbes, de AK heb ik besteld op 27 januari j.l. maandag 29 maart binnengekregen met DPD post.
De Flash2,5 icm met Euro98. Euro 95 is ook te flashen maar dan is vermogen uiteraard minder.
Je kunt met name door grote toename van koppel de staart veel sneller laten kwispelen, daar moet je met wat vochtig weer wel rekening mee houden.
Met AK kun je ook 0-100 en 100-200 tijden klokken, dit weekend maar eens proberen, de auto neemt nu wel hele grote stappen
De Flash2,5 icm met Euro98. Euro 95 is ook te flashen maar dan is vermogen uiteraard minder.
Je kunt met name door grote toename van koppel de staart veel sneller laten kwispelen, daar moet je met wat vochtig weer wel rekening mee houden.
Met AK kun je ook 0-100 en 100-200 tijden klokken, dit weekend maar eens proberen, de auto neemt nu wel hele grote stappen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Aansluiten dus gelukt? Was het allemaal redelijk plug-and-play?
Nog wat foto's gemaakt?
Nog wat foto's gemaakt?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Maar goed die 482pk is een theoretische (Stage2.5+) waarde van MG Flasher? Dan zou je n officiële dyno moeten laten uitvoeren om de echte waarden te weten.
Maar aangezien je naar Pure turbos wil, is het misschien ook logischer om dat daarna 'n keer te doen.
Maar aangezien je naar Pure turbos wil, is het misschien ook logischer om dat daarna 'n keer te doen.
- BMW325
- Getting the hang of it
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09
@Dutch79, Het zijn zeker geen theoretische waardes, na flashen hebben we meerdere runs op de openbare weg gemaakt.
In de grafiek RPM,Torque,HP,intake temperatuur en charge temparatuur, Maximum output wordt berekend op basis van deze waardes.
Ik denk dat een Dynorun wellicht nog positievere waardes had gegeven omdat je dan de iideale omstandigheden kunt nabootsen.
Ik ben er wel happy mee zo.