Zojuist mij even voorgesteld in het daarvoor bestemde gedeelte op het forum, nu is het dan ook tijd voor een Showroom&Projecten topic.
Ik ben sinds mei 2020 in het bezit van deze prachtige F31 320iA M-Sport LCI uit 2018. Aangeschaft als Premium Selection occasion bij Dusseldorp. Vond ik wel een fijn gevoel. Bij aankoop stond er 38k op de teller, inmiddels staat er bijna 60k op de klok. Gaat gelukkig niet al te snel. Voor de korte ritjes in de buurt staat er nog een Volkswagen Up! op de oprit. Zo wordt de motor en het plaatwerk van de bimmer mooi gespaard.
Het is zeker geen bomvol exemplaar, maar de belangrijkste opties zitten er voor mij op zoals sportstoelen met leder, een M-Sport stuur, Navi professional en een elektrische trekhaak. Leuke gadget is het digitale instrumentenpaneel, helaas ontbreekt de achteruitrijcamera, pdc aan de voorzijde en is slechts het basis audiosysteem aanwezig. Ook is geen enkele rijassistent aanwezig afgezien van (gewone) cruisecontrol. Missen doe ik deze systemen overigens niet. Al zou een dodehoekwaarschuwing zoals ik wel in de Mazda had wel fijn geweest zijn.
Verder is het een heerlijke rijdersauto waar ik met heel veel plezier een ritje in maak. En 's zomers trekt ie de sleurhut ook met gemak.
Gelukkig nog geen echte problemen gehad. In het begin een koplamp met net iets teveel condens en een trekhaak die niet altijd goed uitklapte. Zijn zonder problemen vervangen door de dealer. Verder ook geen merkbaar olieverbruik. En om de boel gezond te houden laat ik jaarlijks de olie verversen i.p.v. de voorgeschreven termijn van 2 jaar.
Het eerste jaar nauwelijks aanpassingen gedaan. Alleen een setje instaplijsten bij de achterportieren gemonteerd. Vorige maand een wintersetje gekocht. Zwarte 405M velgen met Pirelli winterbanden. Geeft naar mijn mening een leuk contrast.
Volgende aanpassingen is de geluidsinstallatie. Ik vind het heerlijk om te rijden zonder muziek, maar het ontbreken van tweeters vind ik bij zo'n dure auto toch wel triest. Ik heb de vervangende raamafdichtingen met tweetergaas al liggen, nu eens kijken welke speakers erin moeten. Ik denk dat ik het eerst hou bij een Eton B100W composetje. Kan later altijd nog een versterker toevoegen. Een Gladen Boxmore set van minimaal 1000 euro vind ik nu wat te gortig, ook omdat ik nog wat andere wensen heb.
Zo wil ik ook graag de voorbumper een keer opnieuw laten spuiten. Heeft vrij veel steenslag en dat stoort me. Moet echter wel helemaal perfect en zonder kleurverschil dus zal niet heel goedkoop zijn.
Wil hem graag zo mooi en strak mogelijk houden. Ben in de vrije tijd als vorm van ontspanning graag bezig met wassen, detailen enz.
Voor nu genoeg geschreven, tijd voor wat plaatjes:
Kristian: F31 320iA M-Sport LCI 2018 Glaciersilber
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ziet r goed uit!
Ps: van Duin is goed in het spuiten van BMW/Mini. Ze hebben mijn bumpers ook gedaan. Dus mocht je 'n beetje centraal in t land wonen...
Ps: van Duin is goed in het spuiten van BMW/Mini. Ze hebben mijn bumpers ook gedaan. Dus mocht je 'n beetje centraal in t land wonen...
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Mooie wagen hoor! Onze auto's en uitvoeringen lijken behoorlijk op elkaar.
De standaard audio is erg slecht idd, upgrade staat ook op mijn verlanglijst icm ontdreunen van de deuren. Denk aan Eton/Mosconi/Gladen/Focal. Plug & Play sets zijn denk ik prima zelf te plaatsen en ontdreuningsmateriaal plaatsen is ook een leuke klus om zelf te doen.
Ga je topic volgen!
Groeten
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
De standaard audio is erg slecht idd, upgrade staat ook op mijn verlanglijst icm ontdreunen van de deuren. Denk aan Eton/Mosconi/Gladen/Focal. Plug & Play sets zijn denk ik prima zelf te plaatsen en ontdreuningsmateriaal plaatsen is ook een leuke klus om zelf te doen.
Ga je topic volgen!
Groeten
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 mei 2020, 12:08
Goed om te weten. Achterbumper is bij aflevering door Stars Schadeherstel van Dusseldorp opnieuw gespoten. Is ook heel netjes gedaan trouwens. Ik zal van Duin ook eens vragen, al is dat vanuit regio Zwolle niet helemaal naast de deur.
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 mei 2020, 12:08
RZA schreef: ↑05 feb 2022, 21:07 Mooie wagen hoor! Onze auto's en uitvoeringen lijken behoorlijk op elkaar.
De standaard audio is erg slecht idd, upgrade staat ook op mijn verlanglijst icm ontdreunen van de deuren. Denk aan Eton/Mosconi/Gladen/Focal. Plug & Play sets zijn denk ik prima zelf te plaatsen en ontdreuningsmateriaal plaatsen is ook een leuke klus om zelf te doen.
Ga je topic volgen!
Groeten
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Leuk! Auto’s lijken inderdaad wel veel op elkaar. Koplampen (zwarte inleg) zijn bij mij net iets anders. Audio upgrade durf ik ook wel zelf aan. Heb de Up afgelopen jaar ook aangepast met een versterker, andere speakers, tweeters en de deuren voorzien van dempingsmateriaal. Met een handige buurman was dat prima te doen. Leuk klusje ook wel. Eton B100W is een leuke plug en play set met nieuwe speakers en tweeters. Verwacht er zonder versterker en nieuwe subs geen wonderen van, maar geluid wordt wel een stukje helderder.
- mjw
- Getting the hang of it
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
- Type Auto: F31 340iX M-Sport
- Locatie: Randstad
Mooie 3, Mijn favoriet kleur! En een Knaus Sport zie ik? Die hangt er bij ons ook wel eens achter
F31 340iX M Sport 11-2015 [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 mei 2020, 12:08
Grappig dat de kleur zo gewaardeerd wordt. Ik had mijn zinnen gezet op een Estoril blauwe. Flink balen dat destijds die mooie blauwe 318i toen net voor mijn neus werd verkocht. Zilvergrijs had ik zelf nooit besteld, maar inmiddels ben ik er ook wel blij mee. Wordt niet snel een foute auto en de zwarte accenten geven wel een mooi contrast. En heel belangrijk, ik hoef me niet constant te ergeren aan swirls en krasjes als het zonnetje erop staat. Praktisch is het wel.
Uiteindelijk ook wel blij met de keuze voor de 320i. Net wat meer kracht en souplesse. De Knaus hebben we recent aangeschaft, we hadden een kleinere, maar met de 320i kon er ook wel een iets grotere komen.
Mijn ouders hebben vorige week hun eerste BMW gekocht, een 218i Active Tourer. Rijdt overigens ook uitstekend. Al hou ik zelf veel meer van een auto met lage en sportievere zitpositie.
Uiteindelijk ook wel blij met de keuze voor de 320i. Net wat meer kracht en souplesse. De Knaus hebben we recent aangeschaft, we hadden een kleinere, maar met de 320i kon er ook wel een iets grotere komen.
Mijn ouders hebben vorige week hun eerste BMW gekocht, een 218i Active Tourer. Rijdt overigens ook uitstekend. Al hou ik zelf veel meer van een auto met lage en sportievere zitpositie.
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Haha same here qua kleur. Zou zelf bij bestelling van een nieuwe ook niet voor zilvergrijs zijn gegaan (maar voor zwart, mineral grau of tanzanite blue), maar het is wel een mooie rustige kleur en idd mooi contrast met hoogglans zwart. Weinig mis mee en begin kleur steeds meer te waarderen maar het zal nooit helemaal mijn kleur worden.
Qua detailing eens dat je swirls etc minder ziet, maar de achterzijde wordt wel snel -heel zichtbaar- smerig. Gebruik nu zelf Turtle Graphene Flex Wax en Bead Maker als drying aid en daarmee is de wagen wel weer in no-time met wasbeurtje helemaal mooi schoon.
Met de B38 motor is idd helemaal niks mis (heb 'm ook in onze 1serie - erg fijn krachtig blokje) maar voor de 3serie is het B48 blok van de 320i wel echt heel lekker. En nog zoveel reserves, dus als je nog een keer (na aflopen garantie bijvoorbeeld) tuningsplannen hebt...
Qua detailing eens dat je swirls etc minder ziet, maar de achterzijde wordt wel snel -heel zichtbaar- smerig. Gebruik nu zelf Turtle Graphene Flex Wax en Bead Maker als drying aid en daarmee is de wagen wel weer in no-time met wasbeurtje helemaal mooi schoon.
Met de B38 motor is idd helemaal niks mis (heb 'm ook in onze 1serie - erg fijn krachtig blokje) maar voor de 3serie is het B48 blok van de 320i wel echt heel lekker. En nog zoveel reserves, dus als je nog een keer (na aflopen garantie bijvoorbeeld) tuningsplannen hebt...
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 mei 2020, 12:08
Tanzaniteblauw is ook schitterend inderdaad. Heb ook nog even getwijfeld over een 318i in Sunset Orange. Zag er met 19 inch Performance wielen en remmerij ook lekker uit. Maar toch net iets te opvallend, zeker op een 318.
Jij bent dus ook wel van het detailen lees ik. Ik gebruik na het wassen tegenwoordig de Sonax Xtreme Brilliant Shine detailer. Ook erg fijn spul en prachtige beading.
Tuning lijkt me nog wel een keer wat, maar ben er ook wel een beetje huiverig voor. Als er wat stuk gaat hoef je niet meer op coulance te rekenen.
260pk en 400nm is aan de andere kant ook wel verleidelijk.
Zit momenteel wel te kijken om een 340i einddemper te monteren. De pijp aan weerszijden staat hem wel goed en is redelijk eenvoudig te monteren. Anderzijds is het ook maar een 320 en hou ik van origineel. Eerst maar eens met de audio aan de slag.
Jij bent dus ook wel van het detailen lees ik. Ik gebruik na het wassen tegenwoordig de Sonax Xtreme Brilliant Shine detailer. Ook erg fijn spul en prachtige beading.
Tuning lijkt me nog wel een keer wat, maar ben er ook wel een beetje huiverig voor. Als er wat stuk gaat hoef je niet meer op coulance te rekenen.
260pk en 400nm is aan de andere kant ook wel verleidelijk.
Zit momenteel wel te kijken om een 340i einddemper te monteren. De pijp aan weerszijden staat hem wel goed en is redelijk eenvoudig te monteren. Anderzijds is het ook maar een 320 en hou ik van origineel. Eerst maar eens met de audio aan de slag.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Prachtige auto Kristian, ik heb een zwak voor een zilveren 3 met M-pakket en zwarte accenten.
Wat betreft de tuning, als je het door een goede erkende tuner (remapper) laat doen kan er eigenlijk weinig misgaan. De B48 20i is 99% hetzelfde motorblok als de 30i (op de cilinders na - iets hogere compressie) en deelt ook veel met de B58 40i. Er is dus een hoop marge. Het rijplezier zal een hoop toenemen. Je hoeft het natuurlijk niet altijd aan te spreken maar het maakt het een nog fijnere auto.
Wat betreft de tuning, als je het door een goede erkende tuner (remapper) laat doen kan er eigenlijk weinig misgaan. De B48 20i is 99% hetzelfde motorblok als de 30i (op de cilinders na - iets hogere compressie) en deelt ook veel met de B58 40i. Er is dus een hoop marge. Het rijplezier zal een hoop toenemen. Je hoeft het natuurlijk niet altijd aan te spreken maar het maakt het een nog fijnere auto.
-
- Just getting started
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42
Bekende auto van een mede Autoweek'er, welkom!
BMW G21 330i Touring M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
De symmetrische look van een 340i is idd super mooi en begrijp je twijfel (omdat het simpelweg geen 340i is), maar ik hou mezelf maar voor dat de G serie 320i dit ook gewoon heeft Denk dat ik zelf uiteindelijk overstag ga hiervoor.
Bij m'n vorige F31 had ik beide middendempers verwijderd (en eindtips vervangen voor iets grotere diameter); goedkope oplossing maar voor mij uiteindelijk teveel geluid. M-Performance einddemper is ook vrij luid volgens mij, einddemper van 340i lijkt me beste oplossing.
Bij m'n vorige F31 had ik beide middendempers verwijderd (en eindtips vervangen voor iets grotere diameter); goedkope oplossing maar voor mij uiteindelijk teveel geluid. M-Performance einddemper is ook vrij luid volgens mij, einddemper van 340i lijkt me beste oplossing.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003