Jeremy - BMW F31 335d xDrive 2018 Individual

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 233
Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22

Mooi apparaat hoor! Dashboardkastje in leer is wel top hoor 8)


PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Die had ik niet verwacht Jeremy! Leuke F31, goede uitvoering


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Jeremy ,,,
Wat een mooie bak weer .. jij weet ze wel te vinden :ja:
Tussen de regels door bleef je vaak nog vergelijken je oude liefde dus helemaal onverwacht komt deze dikke diesel niet .. al had ik hem zo snel nog niet verwacht.

Heel veel plezier en veilige kilometers .. gaat vast lukken.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks! Heerlijk, 360km gereden en nog 2/3e tank. Actieradius nog 500km. Vanochtend ben ik teruggereden van mijn werkweek en wat is dat heerlijk, die rust en stilte op de snelweg, ook op hogere snelheden. Wederom, ik mis de M140i wel op de B-wegen en rotondes, maar voor mijn rijstijl is dit eigenlijk een veel fijnere auto. :ja:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Het gaat hard met de kilometers en wat ben ik blij met diesel nu. Oke, frustrerend dat het sinds kort duurder dan benzine is, maar ach.. Wat is dit een bizar goede autobahn cruiser! Voor mijn werk ben ik regelmatig in Oost-Duitsland en nu privé ook, dus ik maak de nodige kilometers wel. Gisteren de eerste rit gemaakt en dit geeft een goed beeld hoe goed de 35d is. Toch echt relatief zuinig (ik heb 1 op 12 gereden gemiddeld) waarbij de cruise control ook regelmatig op 190 stond. De 335d doet dan nog 1 op 9 en dat is indrukwekkend goed. Bij 160 is het zo'n 1 op 11. Maar wat vooral opvalt is hoe goed dit allemaal op elkaar afgestemd is. De remmen zijn goed, het onderstel is goed, de rust in de cabine is goed en de koersvastheid is erg goed. 190 met deze auto voelt als 120 met de M140i. De auto geeft werkelijkwaar geen krimp en ik heb het voor elkaar gekregen om 700km in 6,5 uur te doen met een uur pauze. Niet slecht gezien er ook nog 240km in Belgie en Nederland gereden moet worden.

De adaptieve koplampen en de rijassistenten zijn toch wel erg prettig. Heel indrukwekkend hoe dit klopt en alles tezamen komt. Ik heb dus de laatste 280 kilometers gemiddeld zo'n 150 gereden en de tank is nog 2/3e vol. Toch beschamend dat diesel tegenwoordig zo'n ramp is..
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

De N57 is gewoon ook erg zuinig. Met mijn 330d (ok, die heeft een turbo minder) die het gechipped toch ook tot 310pk schopt heb ik het voor elkaar gekregen gemiddeld 1:20 te rijden met woon-werk verkeer. Tuurlijk, dan rij je wel als een opa.. maar dat dat mogelijk is met een 1700+kg wegende 3-liter zescilinder is best bijzonder.

Echt een mooie uitvoering hoor, ik zou ook eigenlijk wel eens willen rijden in een F31 met het originele adaptieve onderstel. Onder mijn auto zit een KW DDC schroefset, maar vanaf het begin weet me dat eigenlijk nog niet te overtuigen. Kunnen die DDC dempers eigenlijk wel gecombineerd worden met verlagingsveren?
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Yep de 35d is een echte autobahn beuker.
Ik heb er ook naar alle tevredenheid mee gereden, maar je moet er wel mee rijden. Stil laten staan, of te weinig rijden kost een boel geld.
De adaptieve schokbrekers vond ik een goede toevoeging, maar niet als je de auto nieuw moet samenstellen. Daar vind ik de optie te duur voor.
In combi met de verlagingsveren (eibach pro) bleef de auto comfi in standaard setting. In de sport setting werd ie behoorlijk hard, maar daar kies je op dat moment ook voor.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik vind het onderstel echt heel goed, vooral op hogere snelheden op de snelweg/Autobahn. De M140i had ook adaptieve dempers maar hier is het verschil groter. Comfort is oprecht comfortabel zonder dat het een helt of schommelschip wordt Sport is weer relatief vergelijkbaar met de M140i in sport/comfort, maar ik betrap mezelf erop dat de 335d in comfort eigenlijk "precies" goed is. De 420i die ik had had geen adaptief onderstel en die was wel een stuk straffer dan de 335d. Goed, dan vergelijk ik wel een auto die 200 kilo lichter is, wellicht dat daar ook verschil in zit.

Verlagingsveren heb ik nog niet naar gekeken, wederom om het bovenstaande. Natuurlijk is het voor het oog mooier, maar met mijn kilometers nu (en in de toekomst) is dit onderstel eigenlijk echt precies goed. Wellicht later als we weer in 'rustiger" vaarwater zijn gekomen, maar voor nu ben ik vooral bang dat ik het comfort en de rust verpest.

1 op 20 heb ik nog niet gehaald, maar 1 op 18 wel. Het probleem van deze auto is dat die net zo goed bij 170 rijdt als bij 100 en het probleem is ook dat ik tegenwoordig dus veel lange stukken met vrije snelheid op de Autobahn meepak. :lol:
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

Tja, die 1:20 heb ik ook alleen maar gehaald toen de dieselprijzen naar de absolute recordhoogtes stegen. Het is een goed om te weten dat het in ieder geval mogelijk is om zo'n 20% aan brandstof te besparen zonder rigoreuze ingrepen als een andere auto aanschaffen. Heb het ook maar 2-3 ritten volgehouden hoor :lol:
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 775
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Langdurig gemiddelde zit voor mijn 330D op 7L / 100km. Met een rustige, lange rit door NL met braaf 105 op snelweg red ik ook 1 op 20, maar anders niet. Ik ben dik tevreden hoor over het gebruik overigens. Het zijn de korte ritjes/ stadsverkeer die een negatieve stempel op het verbruik drukken, maar daar is de N57 motor ook niet voor bedoeld.

Snap Jeremy wel met zijn kms. Kom je niets tekort met een 335d.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Goed om te lezen Jeremy! Ik snap je volledig, auto is perfect om op tempo meters te maken. Je kunt prima 1 op 10 rijden terwijl je met 180+ door Duitsland vlamt. Mijn F30 is voorzien van een KW V1 set, deze set geeft op hoge snelheid ongekende stabiliteit; imo niet te vergelijken met het standaard non-adaptive M onderstel wat er eerst onder zat. 250+ rijden is echt een makje wat dat betreft. Ook met hoge snelheid door kuilen of door kuilen in bochten rijden geeft geen instabiliteit, heerlijk.

Ik heb mijn 330d gecodeerd zodat hij altijd in Eco pro start. Ik vind dat hij in comfort net even te laat opschakelt en daardoor meer uitnodigt om (nog meer) te hard te rijden. In eco pro is ook de gasrespons en de automaat lekker relaxt. Uiteraard staan alle andere eco-opties uit.

Ik verbruik gemiddeld ongeveer 1 op 13,5-14, maar ik hou er wel een knap stevige rijstijl op na en m'n achterbanden slijten bijzonder hard gek genoeg. :roll:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Qua instabiliteit heb ik nog weinig gemerkt, echter moet ik daarbij wel zeggen dat de stukken die ik gereden heb ook met weinig wind of ander slecht weer waren. Ik herken echter wel wat je zegt over het non-adaptieve onderstel van mijn 420i destijds. Die werd op hogere snelheden erg vaag en licht op de neus. Dat werd wel verholpen met ACS veren overigens. Daarbij moet ik dan wel vermelden dat dit een xDrive is met een zwaardere neus en meer totaalgewicht. Tot nu toe (nog?) geen plannen om het onderstel aan te pakken, het rijdt eigenlijk gewoon simpelweg te goed op hogere snelheden.

Verder herken ik wel wat je zegt mbt ECO Pro ja! Vooral als de motor nog koud is moet ik met een fluwelen voet wegrijden om niet boven de 2000 toeren uit te komen tijdens het opschakelen. Ik heb het hele stuk in Nederland en België dan ook in ECO gereden, wat inderdaad heel goed bij het karakter van de auto past. Wat dat betreft weer hetzelfde, ECO Pro op de kleinere motoriseringen werkt in mijn ogen niet want dan worden ze wel echt heel traag en dan valt er ook weinig besparing te pakken als je daarop uit bent. Bij de M140i en nu ook de 335d merk je toch wel echt verschil, ook in ECO ben je nog steeds behoorlijk vlot.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja meer dan vlot. En wat ik fijn vind dat als je bijv 110 rijdt en je volgas geeft zonder de kickdown in te drukken dan schakelt hij in eco maar 1 verzet terug, boven de 140 blijft ie gewoon in D8 hangen wat prima is; koppel zat. Doe je de cruise control op resume dan schakelt hij helemaal niet terug. Vind het altijd zo onnodig zenuwachtig in comfort als hij terugschakelt als je de cruise weer aan zet, vreselijk.

Kickdown werkt in ECO natuurlijk nog gewoon mocht je echt even die C3 picasso wil laten weten dat hij te lang links reed :)

Overigens zijn de onderstellen vd LCI aardig steviger geworden tov de pre-lci; denk dat je daarom geen issue hebt met instabiliteit.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dat doet hij bij mij dan weer niet echt in comfort. Perfecte voorbeeld; Omgeving Dortmund is een heel lang stuk 80-100 en daarna is het "immer gerade aus". Als ik dan tot ongeveer half gas geef blijft hij keurig in zijn 8 staan. Op de cruise control net zo. Achter een vrachtwagen (die overigens niet mogen inhalen op heel veel vrije baan stukken - maar dat is een andere discussie... :nou: :mrgreen: ) met 90 terwijl de cruise control nog preset op 160-180 staat en de wagen gaat dan in zijn 8, puur op het koppel, vlot maar beschaafd terug naar 160-180. Misschien ook verschil tov een 330d of LCI?

Trouwens, mijn ECO pro modus gaat maar "tot" 130. Rijd jij ook hogere snelheden in ECO? Ik heb overigens wel mijn digitale cluster al aangepast in de iDrive, ik vind het erg fraai, maar die rijmodi hoeven van mij niet gereflecteerd te worden daar. Ik zal het straks op de terugweg naar "huis" eens proberen! Van het vliegveld naar "huis" heb ik nog 35-40 kilometer vrije baan, dus om 00:30 kan ik dat mooi uitproberen. :ja:

Nogmaals, het is een schande dat de diesels tegenwoordig zo kapot gemaakt worden. Goed, nu is een 335d Individual ook geen "Jan alleman" diesel en denk ik dat daar altijd wel liefhebbers voor blijven - mits diesel verkrijgbaar blijft... Tot die tijd, lekker genieten! :ja:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Je kunt de snelheid van eco pro aangeven in idrive. Bij jou staat deze nu op max, maar je kunt em ook uitzetten.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”