Het verbruik is nu zo'n 1,5-2 liter meer. Mijn laatste tank heb ik 1 op 10 gereden, maar dat is wel met grotendeels 170+km/h en nog wat korte stukjes in de stad. Eigenlijk is dat nog steeds een hartstikke acceptabel verbruik, zeker gezien het vermogen, de motorinhoud en het koppel. Echter is hij in de zomermaanden (lees: warmer weer) toch een heel stuk zuiniger. Dan is 1 op 13 makkelijk te behalen. Goed, een 335d koop je ook niet voor de zuinigheid dus wat z**k ik eigenlijk.
@MJW; Dank! Ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik beide, ik heb dus een cleaner van Invisible Glass die ook Rain Repellent bevat, maar daarna behandel ik de ruit met die losse Rain repellent. Standtijd is zo'n 3-4 maanden, al moet ik inderdaad wel zeggen dat nieuwe ruitenwissers daar altijd een grandioos verschil in maken. Dan behoudt hij het toch bijna een halfjaar. Ik heb echter ook een klein potje Rain Repellent in mijn sproeiers zitten en dat helpt ook goed. Ik heb geen ervaring met Rain-X overigens, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen! Ik kan alleen zeggen dat Invisible Glass goed is.
Jeremy - BMW F31 335d xDrive 2018 Individual
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Vandaag naar forumlid Psycholander gereden voor Full Screen Apple CarPlay en een volledige iDrive 6 software update. Resultaat is een sneller werkend systeem zonder dat lelijke Splitscreen. Erg tevreden en top service!
Daarnaast nog om een winterset gegaan, redelijk laat, maar ik ga ze dinsdag voor de terugrit naar Duitsland wel nodig hebben. Het zijn originele BMW Styling 405M Performance wielen geworden in het zwart, 18 inch met Pirelli BMW-stermarkering banden. Staat goed, heel anders, maar past goed voor de winter. Wel overduidelijk dat de auto moet zakken dus dat doen we in het voorjaar.
Daarnaast nog om een winterset gegaan, redelijk laat, maar ik ga ze dinsdag voor de terugrit naar Duitsland wel nodig hebben. Het zijn originele BMW Styling 405M Performance wielen geworden in het zwart, 18 inch met Pirelli BMW-stermarkering banden. Staat goed, heel anders, maar past goed voor de winter. Wel overduidelijk dat de auto moet zakken dus dat doen we in het voorjaar.
- MadMax12
- VIP Driver
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 03 nov 2022, 10:39
- Type Auto: BMW 320i F31 LCI M-Sport Shadow
- Locatie: Prov. Groningen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mooie set inderdaad! De wheelgap valt inderdaad wel erg op, dus paar cm minder zou m goed doen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Komt ook omdat Pirelli's meestal wat smal vallen. Daarmee oogt de band wat minder hoog, maar vergroot wel de wheelgap. Ben daarom geen fan van Pirelli's. Ben de Sottozero's op de winterset daarom aan t vervangen voor Michelins.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Inmiddels wat kilometers met de winterbanden gemaakt, Pirelli Sottozero 3 met BMW ster-markering. Het heeft hier dit weekend flink gesneeuwd en heb ik ze goed kunnen testen. Grip op droog sneeuw is erg goed, optrekken is geen probleem, remmen ook niet. xDrive is wel een uitkomst bij deze condities. Grip op ijs is ook goed, althans, zo goed als mogelijk. Ze zijn stil en zijn niet gevoelig voor spoorvorming. Het enige, de auto lijkt een stuk gevoeliger voor zijwind. Dat is wel wat vervelend, misschien voor en achter eens wisselen?
Verder heb ik bij deze velgenmaat wel gezien dat de auto dringend omlaag moet. Ik ga denk ik voor Eibach Pro veren, specifiek voor de xDrive diesel zes-cilinders. Dan zou de auto voor 30mm en achter 15mm moeten zakken. Ik denk dat ik dan ook het slecht-wegdek pakket laat monteren waardoor de auto achter zo'n 8-10mm zakt. Ik denk dat de auto dan mooi level komt te staan, misschien wat voorover. En dat is in alle opzichten beter dan achterover.
Daarnaast worden de ramen in het voorjaar getint naar fabriekswaarde en kijk ik dan wat het rijgedrag en comfort doet met de Eibach veren en zomerbanden. Wellicht ga ik de Michelin PS4s met BMW-markering van de G2x monteren als de Bridgestones op zijn.
Verder heb ik bij deze velgenmaat wel gezien dat de auto dringend omlaag moet. Ik ga denk ik voor Eibach Pro veren, specifiek voor de xDrive diesel zes-cilinders. Dan zou de auto voor 30mm en achter 15mm moeten zakken. Ik denk dat ik dan ook het slecht-wegdek pakket laat monteren waardoor de auto achter zo'n 8-10mm zakt. Ik denk dat de auto dan mooi level komt te staan, misschien wat voorover. En dat is in alle opzichten beter dan achterover.
Daarnaast worden de ramen in het voorjaar getint naar fabriekswaarde en kijk ik dan wat het rijgedrag en comfort doet met de Eibach veren en zomerbanden. Wellicht ga ik de Michelin PS4s met BMW-markering van de G2x monteren als de Bridgestones op zijn.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Dit zou dus het ideale beeld zijn vanaf volgend voorjaar
Dit is met hulp van fotobewerking. Eibach Pro zou 30mm voor en 15mm achter verlagen. Daarnaast nog een slechtwegdekpakket en dan zou achter slechte 8mm zakken. Dat zou ideaal zijn!
Spoiler
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Gaat gaaf worden