Raar elektronisch issue (service history, OBD, ECUs niet vindbaar, niet uit te lezen?)

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Gents,
ik ben vandaag naar de dealer geweest voor de APK en remvloeistof vervangen en ik heb wat geks...
Op een of andere manier krijgen ze het niet voor elkaar om mijn service historie aan te vullen met deze werkzaamheden.
Ik had een apk afkeur omdat ik mijn led mistlampen vergeten was te wisselen ( :duh: ) dus ik moest even heen en weer rijden om ze terug te zetten en ze vroegen mij even mijn reserve sleutel mee te nemen want ook die konden ze niet uitlezen.
Ik reed terug en ik zal al dat bij mijn auto het service menu weer actief was, en ineens was mijn auto in het duits en mijn radiozenders weg.
Hij pakte dus de andere sleutel maar bij de dealer lukte het alsnog niet.
Ze konden wel in de reserve sleutel de werkzaamheden zetten en ook bij hun is het geregistreerd.
Nu reed ik terug en het service menu is weer weg (ik zie dan alleen de historie log maar niet de intervallen van de komende werkzaamheden zegmaar) en nu zie ik in het log dat de werkzaamheden zijn gedaan MAAR op de kilometerstand die mijn reservesleutel nog in zn hoofd had blijkbaar.... 109k terwijl mijn auto nu op 139 staat.
In mijn historie log is mijn kmstand dus niet meer logisch :nou:

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?? kan dit aan de sleutel liggen of ergens iets in mijn BC?
Ik kan me niet herinneren dat ik met Carly iets verkeerds heb geprogrammeerd maar volgens mij is dit ook niet iets wat ik zelf kan programmeren...
Kortom: HELLUP
Laatst gewijzigd door DRuw op 19 nov 2018, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.


E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat kan je zelf aanvullen in een proggie van BMW. Dat heeft BMW zelf uiteraard ook en kunnen ze uploaden naar je auto. Zal je vast weten..maar dacht...zeg het toch maar. Wat er coor de rest is gebeurd...i dunno.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Vandaag met de reserve sleutel gereden en het valt me op dat het een minuut of 5 zeker wel duurt voordat het service menu verschijnt. Log is wel vanaf het begin maar de opties eronder zoals over hoeveel km de motorolie gedaan moet worden duurt dus 5+ minuten... Hebben jullie dat ook?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Je kan zelf niks veranderen in je BMW Service Historie in de iDrive. Dit kan BMW alleen ook doen als de BMW binnen bij de dealer staat, uiteraard zwerven er tools online waar het mee lukt maar daar zal ik niet aan beginnen.

Gewoon teruggaan naar BMW en ze het laten oplossen..
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik zou ook teruggaan en het laten oplossen.

Je kan overigens met ISTA/D zelf waardes invullen als het systeem alles kwijt is, naast gewone reset naar nieuwe interval. Lijkt me sterk dat Bmw het ook niet meer weet.
Ista-D is alleen niet heel gebruiksvriendelijk.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Als je wilt, stuur je vin eens dan kijk ik wat er in het systeem staat.
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Okee, het is inmiddels wat gekker.... nouja ik heb meer dingen gemerkt in de loop der tijd en ik heb tot nu toe niets op kunnen lossen....
Als ik Carly inplug en die laat scannen reageerde er eerst 4 ECUs en na nog een keer scannen geen enkele meer....
Mijn onderhoudshistorie is wel in te zien maar de intervallen niet.
Als mijn auto een tijdje draait verschijnen de intervallen wel op het scherm (komt dit wellicht door connectie met BMW connect server????) maar de laatste "beurt" die mijn dealer uit de computer heeft gehaald bij hun verschijnt nog wel op mijn scherm van mijn auto.

Daarnaast valt het mij op dat als ik een visuele melding krijg op mijn HUD van bijvoorbeeld een voorganger waar ik bovenop dreig te rijden, ik de audio waarschuwing 15 seconden later krijg.

Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb veranderd aan de auto of de software danwel componenten waarna dit ineens gebeurde....

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ook de dealer schijnt hem nu niet uit te kunnen lezen heb ik begrepen....

HELLUP
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”