Trekhaak F30

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bobe91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 77
Lid geworden op: 01 okt 2011, 09:37
Type Auto: F31 320d Sunset Orange
Locatie: Arnhem

Elektrische haak op marktplaats of eBay scoren.
Retrofit kit bij BMW verkrijgbaar.
Losse stuurapparaat ook goed op eBay te krijgen.
Ik was voor €500 klaar en toen bleek ik alles al in de auto te hebben. Dus kabelboom, zekeringenkast uitbreiding en houder voor stuurapparaten over.

Coderen met e-sys en je hebt het heel mooi voor elkaar.


Renef30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2016, 21:43

Hallo Allemaal, ik heb 2 weken geleden een westfalia verticaal afneembare trekhaak gemonteerd met 13 polige stekker op mijn f30. Deze heb ik op ebay.de besteld compleet voor 380 euri incl verzendkosten. Het werk stelt niet veel voor en de kabelboom is ook simpel te doen. Er word gezegd dat de trekhaak gecodeerd moet worden maar na montage heb ik de caravan even aangesloten en alles werkt naar behoren. Het enige is dat de pdc niet uitgeschakeld word bij het inschakelen van de achteruitversnelling. Zou dit de reden zijn om te coderen? Ik heb dezelfde trekhaakset ook zelf gemonteerd op mijn vorige bmw, dit was een e60 en ook bij deze bmw werkte alles direct zonder te coderen ook het uitschakelen van de pdc.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik denk het wel Rene, ik heb dezelfde trekhaak en bij mij werkt PDC ook nog gewoon als de caravan er achter zit. Maar omdat ik maar 1 keer per jaar met dat ding rij laat ik het ook zo. Met esys ben ik niet handig, met Carly kan je het ook uit-coderen maar dat is dan ook helemaal uit, ook zonder caravan.
Gebruikersavatar
HBos
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 dec 2012, 22:05
Type Auto: 116d F20
Locatie: Utrecht

Bij mij ook Rene, een Thule laten monteren door Kwik-fit.
Bij achteruitrijden blijft ie piepen, ik laat het maar zo.
Groet, Hans
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”