Condens koplampen

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Vanavond in dit regenachtige weer gereden en bij thuiskomst condens in beide koplampen.
Auto is een F30 met xenon verlichting en 4 maanden oud.

Is dit normaal?


Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Qositaon
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 609
Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
Type Auto: BMW 335i e93
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Nee lijkt mij niet gezond condens in je lamp. Hop, naar de stealert ermee waar je hem gekocht hebt :roll:
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland

Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)

Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Ik had dit ook bij mij F30.. Een BMW dealer zei dat dit vaker voorkomt bij de F30 modellen.. Waarschijnlijk zal je andere units moeten krijgen..
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Je kunt dat BMW wel weg laten... Een willekeurige (merk) dealer is ook goed. Want als ze dat beter uitkomt dan zeggen ze dat het vaker gebeurt en normaal is.
Met de F31 had ik nooit vocht in de koplampen. Wel in een achterlicht, daar bleek een klemmetje gebroken te zijn. Hadden ze wss zelf gedaan omdat ik 2 nieuwe lampjes heb gekregen na een paar maand. Meteen nieuwe unit gekregen.
Maar mss moet je auto ff "wennen" aan het koude, vochtige weer. Heb wel eens met een auto gehad dat er wat condens in de koplampen kwam maar dat dit na een aantal dagen weg was en weg bleef...(?)
:koffie:
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Nu is het droog en trekt het weer weg zie ik; het wordt in ieder geval minder. Volgende week wordt er genoeg regen verwacht dus ik hou het in de gaten. Zit het er dan weer in dan rij ik even langs de dealer.
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Probleem is alleen dat ook als het vocht weg is er toch residu/aanslag achterblijft op je reflectoren/lampen/lens.
Zeker als je nog garantie hebt terug naar de dealer en een oplossing eisen, bestaat niet dat een auto in deze prijsklasse zoveel condens in de lampen heeft.
Mijn good-old Range Rover had 'breathers' (snorkels met kleine luchtfiltertjes) in de koplampen en mistlichten zodat je ermee door water kon rijden. Nooit vocht in gehad.
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Mijn 5-serie (E61) had hier voortdurend last van. En niet alleen die van mij viel me destijds op, veel E60/E61 modellen hadden hier last van. Heb overigens nooit het idee gehad dat het (vocht) de lichtunit aangetast heeft.
Gebruikersavatar
snarf66
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:36
Type Auto: BMW e90 320i
Locatie: Landgraaf

mijn e46 had het en mijn huidige e90 ook dus.?

en ik zie ook vaker dat nieuwere auto's dit ook hebben. :nee:
doe altijd datgene waarvan je denkt dat dit het beste is voor je BMW.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Beslagen lampen dat mag dat verdampt wel weer.... morgen geen overdadige druppels aan de binnen zijde zitten.
Bij mij na drie keer droog maken bij de dealer rechter unit vervangen.

Afbeelding
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Met de F31 nergens last van maar nu met de F11 ook beslagen lampen (beide). Wat ook weer wegtrekt (en weer terugkomt :) ). Dealer zegt idd (of uiteraard :) ) dat dat mag. Stoort me wel enigszins...
:koffie:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”