krakende deurrubbers

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Bij mijn F30 van nu een half jaar oud heb ik sinds enkele weken last van krakende deurrubbers. Iemand bekend met dit probleem en waardoor het veroorzaakt wordt?


Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Toevallig iemand met siliconenspray aan de slag geweest met de rubbers?

Mijn oplossing:
Insmeren/wrijven met zuurvrije vaseline. Kun je bij de meeste bouwmarkten wel vinden. Zowel de rubbers in de deur als in de auto zelf insmeren. Komt het kraken snel terug, wat ik wel verwacht in jouw geval, dan opnieuw doen en blijven volhouden want het duurt dan steeds langer voordat het kraken terugkomt.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Hmmm, dat zou ik ook eens moeten proberen. Ik vind dat mijn F31 van iets meer dan een jaar oud ook al kraakt wanneer ik de stoep afrijd, of als ik bij een minirotonde de verhoging meepak.

Bij mijn E61 dacht ik dat het kwam door het gebrek aan stijfheid vanwege het panoramadak - voor mij een reden om dat op deze auto niet te bestellen -, maar ik hoor nu dus ook af en toe gekraak. Zou fijn zijn als het de deurrubbers zijn, maar het zijn zulke harde 'tikken' dat ik eerder vrees dat het de lijmverbindingen van de carrosserie zijn. Wel een beetje jammer bij een auto van deze prijsklasse.
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

thx voor de antwoorden/adviezen.

@Bjorn; die harde tikken zouden ook veroorzaakt kunnen worden door het feit dat je portieren opgesteld moeten worden.
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Oké bedankt voor de tip Arnie, ik zal het doorgeven wanneer de auto (eindelijk eens) naar de garage moet. Of misschien ga ik wel eerder, ik vind het knap irritant. :?
Gebruikersavatar
HBos
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 11 dec 2012, 22:05
Type Auto: 116d F20
Locatie: Utrecht

Zijn het de rubbers van de deur of raam?
Dat laatste heb ik ook gehad, de rubbers zijn toen onder garantie vervangen.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Geen idee HBos, auto gaat volgende week naar de dealer, wegen onder garantie vervangen van achterlicht units (zitten vol vocht), en dan wordt dit probleem ook bekeken. Al met al vind ik niet dat dit soort problemen bij een 50K auto horen na een half jaar. Jaren VW gereden en dit ge-emmer nog nooit gehad, begin me langzaam af te vragen of ik de juiste keuze heb gemaakt qua kwaliteit. :nee:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Arnie68 schreef:Geen idee HBos, auto gaat volgende week naar de dealer, wegen onder garantie vervangen van achterlicht units (zitten vol vocht), en dan wordt dit probleem ook bekeken. Al met al vind ik niet dat dit soort problemen bij een 50K auto horen na een half jaar. Jaren VW gereden en dit ge-emmer nog nooit gehad, begin me langzaam af te vragen of ik de juiste keuze heb gemaakt qua kwaliteit. :nee:
Dat heb ik me ook al afgevraagd. Het lijken altijd van die kleine irritante k*t probleempjes te zijn bij bmw. Ik heb bij die van mij vreemde achterlicht problemen. Hij geeft vaak meldingen dat remlicht is uitgevallen of achteruitrij licht. Ga ik vervolgens kijken werkt alles gewoon goed. Opzich is dit geen erg probleem, maar heel erg irritant, want wanneer is de lamp nou wel stuk? Ik heb geen zin om bij elke melding de lampen te controleren, daar is het systeem immers voor uitgevonden.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

@stefankrol, zou het kunnen zijn dat een van de lampjes of de stekkerverbinding los zit? Ik krijg de melding ook vaak als ik met mijn trailer rijd. Nu weet ik dat het lampje in de lichtbak van de trailer niet altijd even vast zit, soms doet ie het inderdaad niet als ik na een melding check, maar soms ook weer wel. Dan is ie dus heel even uitgevallen wat genoeg is om de melding te triggeren.
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

@Kingfisher

Ik heb alles al los gehad en weer erin geklikt. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is de lampjes vervangen.

En had laatst nog iets vreemds. Ik doe `s ochtends de auto aan en rij weg. PLING kofferbak open. Hmm das vreemd, die heb ik niet los gedaan. Ik stap uit, doe hem weer dicht en rij weer weg. PLING kofferbak open. "voeg vloeken in" ik stap weer uit doe hem omhoog, gooi hem weer neer, doe hem weer open (ontgrendel geluidje) en flikker hem weer neer. Toen was de melding ineens weg.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Als je een touring zou hebben zou ik roepen 'kabelbreuk'! Nu denk ik eerder aan een vochtprobleem of zo...
ArtVel
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 okt 2014, 17:37

Ik heb het zelfde probleem gehad.
Mijn dealer heeft van alles geprobeerd, maar het kwam uit de motorkap.
Mijn motorkap is vervangen, en de kraak is weg.
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Dat worden bij mij dan 4 deuren vervangen -lol-
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik ga als ik tijd kan vinden wel eens langs bij de dealer...grote kans dat het geluid daar natuurlijk weer niet te reproduceren is...
Gebruikersavatar
Matthew
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:13
Type Auto: BMW 320 i High Executive 2009
Locatie: omgeving nijmegen

Je zou de ramen een klein stukje los moeten zetten en dan kijken of het nog steeds kraakt.

Als het dan weg is zit het in je deurrubber.

Dit komt door of silicone spray of dat de auto in de wasstraat wordt gewassen.

Om het op te lossen moet je de rubbers eerst goed ontvetten en ook het gedeelte van de lak ontvetten waar deurrubber zijn aanslag maakt.
Vervolgens rubbers insmeren met een vettig rolletje van bmw zelf.

Dit alles is terug te vinden in een topic van e90 met hetzelfde euvel.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”