Ongebruikelijke vragen over de F30

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Durf het bijna niet te vragen, maar:

1. Wat gebeurt er als je tijdens het rijden per ongeluk op het AAN/UIT knopje drukt?
2. Hetzelfde als boven maar dan als je per ongeluk op de 'P' knop van de automaat drukt?

Alvast dank voor uw reacties.


440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Mella1979Jurgen
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mar 2015, 01:44

P knop automaat kan je niet zonaar ondrukken daarvoor moet je eerst knop indrukken voordat je deze erin krijgt. Wat er gebeurt als je de start stop knop indrukt. Ik denk dat je dan hetzelfde krijgt als dat je je sleutel omdraait terwijl de motor loopt. Maar zekers weten doe im het nuet en ga het ook niet proberen.
Ex - BMW 320i e92
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92

:twisted: I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS :twisted:
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Diezelfde vragen heb ik ook en zal het graag willen uitproberen maar doe het niet haha!
Gebruikersavatar
Mella1979Jurgen
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mar 2015, 01:44

Niet dus AFBLIJVEN :wtf:
Ex - BMW 320i e92
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92

:twisted: I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS :twisted:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

als je geen automaat hebt kan je gewoon je sleutel omdraaien...geen probleem. Dan gewoon weer terug en hij gaat weer aan.
Je knop aan/uit zal maybe meer beveiligd zijn?
In je P zou niet moeten kunnen. Hij ziet tenslotte versnelling in je uitgaande as dus lijkt me niet. Probeer het eens zou ik zeggen:P
Nobody said it was easy....
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Hoe herkenbaar :lol: Tenminste dat met die P knop. Zit zo vaak te denken: wat zou er gebeuren als ik hem nu indruk? :D Ik durf het niet...
Start/stopknop nog niet over nagedacht... Bedankt hè! :nou: :wink:
:koffie:
Gebruikersavatar
Knot
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 366
Lid geworden op: 13 aug 2015, 12:20
Type Auto: BMW E84 X1 sDrive20i

Gewoon met 20km/u op P drukken, gaat echt niks gebeuren hoor, en wat zegt de handleiding?

aan/uit gaat alleen als je stilstaat lijkt me, zelfde verhaal, 20km/u of handleiding.

Gelukkig kan je in een F30 nog wel met 100km/u aan de handrem trekken die is nog niet electronisch dus voor het betere instuurwerk met driften ;)
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Met de E90 werkte de start/stop knop pas onder de zoveel km, volgens mij iets van 10km of trager dan kon hij uit
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Switch schreef:Hoe herkenbaar :lol: Tenminste dat met die P knop. Zit zo vaak te denken: wat zou er gebeuren als ik hem nu indruk? :D Ik durf het niet...
Start/stopknop nog niet over nagedacht... Bedankt hè! :nou: :wink:
:Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Knot schreef:Gewoon met 20km/u op P drukken, gaat echt niks gebeuren hoor, en wat zegt de handleiding?
Dus gedaan op lage snelheid op P drukken, ja hij lokte gewoon 006. Ik wil niet weten wat er gebeurt onderweg 002
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Drukte je de P in toen je het bericht poste hier? :lol:
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

5 dezelfde berichten met daarin quotes van datzelfde bericht? Jij moet wel heel erg geschrokken zijn.... :mrgreen:

Ik denk ook juist dat je het niet moet testen bij 3km/u maar bij 50 km/u :mrgreen:
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Okay, ik wacht je bevindingen af, KF :wink:
:koffie:
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Vaak vraag ik mij af waarom ik me altijd dingen afvraag waar anderen zich niet om bekommeren 007
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik denk dat dat een heel goede eigenschap is Veejay, niks voor vanzelfsprekend aannemen. :ja:

Ook ik heb me dit eerder afgevraagd, maar de angst dat ik iets sloop was groter dan de nieuwsgierigheid het daadwerkelijk uit te proberen.

Over de startknop kan ik nu wel zeggen, er gebeurt niks als je boven de 30 (?) rijdt, je kunt drukken wat je wilt. Bij lagere snelheid gaat de motor daadwerkelijk uit en krijg je deze ook niet meer gestart totdat je stil staat.

Wat betreft je andere vraag, ik wacht daarbij liever tot Switch de switch indrukt....hij mag best zijn naam eens eer aan doen... :mrgreen:

Het lijkt mij aangezien de P stand iets elektronisch is, dat BMW hier wel een beveiliging voor heeft ingebouwd. Maar ik heb me al vaker bij BMW verbaasd over iets dat vanzelfsprekend niet handig lijkt maar waar ze bij BMW toch anders over denken (bv essentiële modules plaatsen op het laagste punt in de auto, bv E61) dat ik het er toch liever niet op gok. 008
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”