Voorsteltopic: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 15#p460515
Momenteel zijn wij op zoek zijn naar een ruimere auto en kijken we vooral naar een BMW 3 serie, omdat ik toch wel weer graag een BMW wil. Maar nu is de vraag welke keuze te maken tussen drie opties:
- E91 318/320 uit 2011/2012 met 60-80k op de teller en redelijk vol (M-pakket; leer; navi prof; pano dak) -> ca EUR 23k
- F31 316/320 uit 2013 met 60-80k op de teller, maar geen van bovenstaande opties -> ca EUR 26k
- F31 316 uit 2014 met 30k op de teller met M-pakket -> ca EUR 30k
Als het een E91 wordt moet er veel opzitten om hem aantrekkelijk te maken.
Niet onderhandelbaar voor een F31:
- xenon
- sportstoelen
Qua looks vind ik een E91 iets dikker, maar de F31 is natuurlijk wat frisser.
Ook goed mee te nemen in de overweging is dat dit de daily driver is en we jaarlijks zo'n 20-25k km met de auto zullen rijden en we waarschijnlijk zo'n 3 jaar met de auto doen (dus verkopen net voor 100k; 150k etc).
Graag jullie mening Ook op het gebied van afschrijving, running costs, betrouwbaarheid, etc.
Aankoopadvies: E91 vs F31
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Ik zou voor de modernere F31 gaan. Houd er trouwens rekening mee dat een E91 een stuk sportiever rijdt dan de meer op comfort afgestemde F31. Voor mij is een F goed genoeg in de bochten, maar anderen vinden de E weer veel fijner. Ik vind de E juist weer te stug.
Dus ga er vooral in rijden.
Dus ga er vooral in rijden.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Wat driver70 hierboven zegt, en de nieuwe generatie motoren met turbo's zijn een stuk efficiƫnter dan de ongeblazen versies uit de e9x serie.
Ik ben overgestapt van een 320d e91 naar een f31 316i, runningcosts van de f31 zijn lager dan van de e91. Afschrijving van benzine is wel iets hoger maar dat valt tot 100k km nog wel mee. Een diesel f31 van 2013 met lage km stand en jouw opties gaat zeker over de 30k euro heen.
Ik zou zeker voor de f31 gaan, veel comfortabeler, frisser en over 3 jaar nog een goede inruilprijs.
Succes met je keuze, dit deel van een nieuwe auto kopen is altijd erg leuk
Ik ben overgestapt van een 320d e91 naar een f31 316i, runningcosts van de f31 zijn lager dan van de e91. Afschrijving van benzine is wel iets hoger maar dat valt tot 100k km nog wel mee. Een diesel f31 van 2013 met lage km stand en jouw opties gaat zeker over de 30k euro heen.
Ik zou zeker voor de f31 gaan, veel comfortabeler, frisser en over 3 jaar nog een goede inruilprijs.
Succes met je keuze, dit deel van een nieuwe auto kopen is altijd erg leuk
- Kingfisher
- VIP Driver
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
- Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
- Locatie: De Polder
- Contacteer:
Hoewel ik qua rijden met de E91 geen ervaring heb maar wel qua in- en exterieurbeleving, zeg ik sowieso voor de F31 gaan. De F31 is zoveel moderner in alle opzichten, en ook ruimer.
Een F31 met M-pakket ziet er naar mijn mening ook erg dik uit, wellicht heeft de E91 die je hebt gezien mooiere wielen dan de F31 ? Wielen doen veel, maar kunnen prima later aangepast worden.
Qua modeljaren - als je moet kiezen tussen 2013 en 2014 - zit er niet veel verschil, je kunt aan de grootte van de iDrive controller zien welke de nieuwe variant iDrive heeft. Op de grote iDrive knop kun je 'schrijven' om adressen of muziektitels in te voeren, op de kleine niet. Aan jou of je dat interessant vindt of niet.
Een F31 met M-pakket ziet er naar mijn mening ook erg dik uit, wellicht heeft de E91 die je hebt gezien mooiere wielen dan de F31 ? Wielen doen veel, maar kunnen prima later aangepast worden.
Qua modeljaren - als je moet kiezen tussen 2013 en 2014 - zit er niet veel verschil, je kunt aan de grootte van de iDrive controller zien welke de nieuwe variant iDrive heeft. Op de grote iDrive knop kun je 'schrijven' om adressen of muziektitels in te voeren, op de kleine niet. Aan jou of je dat interessant vindt of niet.
Laatst gewijzigd door Kingfisher op 27 apr 2016, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
- petrolheadd
- VIP Driver
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
- Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport
Momenteel bezit ik een E91 320I Lci M- pakket met nagenoeg alle opties (behalve elektrische inklapbare binnenspiegel en comfort acces). De auto rijdt in combinatie met M- pakket erg fijn (lees: stug geveerd). Ben meer een liefhebber van een stugge vering dan een auto die gericht is op comfort. Maak desnoods een proefrit met beide modellen met M-pakket en ervaar de rijeigenschappen.
Een panoramadak is mooi en fijn in de zomer. Nadeel: is minder stil in de auto.
Qua problemen en onderhoud valt het mee (huidige kilometerstand 71.000 km). Heb een keer een lambasonde moeten vervangen. Olieverbruik is ongeveer 1 liter op 20/25.000 km. Kortom, reguliere onderhoud.
Over de huidige F31 kan ik weinig zeggen.
Een panoramadak is mooi en fijn in de zomer. Nadeel: is minder stil in de auto.
Qua problemen en onderhoud valt het mee (huidige kilometerstand 71.000 km). Heb een keer een lambasonde moeten vervangen. Olieverbruik is ongeveer 1 liter op 20/25.000 km. Kortom, reguliere onderhoud.
Over de huidige F31 kan ik weinig zeggen.
F20 LCI Mineralgrau 118i sport
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Dank voor de reacties.
Dit is inderdaad een leuk onderdeel, de zoektocht. Maar ook lastig, want ik ben nogal veeleisend. Dan heb ik eindelijk de perfecte auto gevonden, is de staat van de auto weer niet naar mijn zin. Maargoed, geen haast.
De F31 is natuurlijk nieuwer en frisser, maar ook een stukje duurder. Zeker voor beetje leuke uitrusting.
Ik heb wel een paar keer een E90 gereden en die vond ik niet (te) stug voor mij. Maar ik weet niet hoe het M onderstel is, dus wellicht goed om daar eens mee te rijden. Aan de andere kant: het zal altijd comfortabeler voelen dan mijn huidige AMG onderstel vermoed ik, want die is zelfs voor mij te.
Weten jullie hoe een E9x/F3x met M onderstel zich verhouden tot een F20 met M onderstel? Daar heb ik toevallig laatst in gereden en dat was qua stugheid eigenlijk wel de max die ik zou willen. Een 3 heeft (denk ik) een wat grotere wielbasis dus is wellicht van nature al iets rustiger.
Zodra er trouwens een F31 in Estoril op de NL markt komt voor beetje schappelijke prijs vermoed ik dat wij binnen 24u voor de deur staan.. Er stond laatst een mooie binnen budget in Amersfoort, net voor onze neus weg..
Om het verhaal wat leven in te blazen met voorbeelden wat er op de huidige shortlist staat:
E91 maar naar mijn mening net nog te prijzig: http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... parkdeck=1
E91 M pakket, maar verder redelijk standaard, wel mooie kleur: http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... parkdeck=1
F31 maar helaas geen navi prof: http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... parkdeck=1
Dit is inderdaad een leuk onderdeel, de zoektocht. Maar ook lastig, want ik ben nogal veeleisend. Dan heb ik eindelijk de perfecte auto gevonden, is de staat van de auto weer niet naar mijn zin. Maargoed, geen haast.
De F31 is natuurlijk nieuwer en frisser, maar ook een stukje duurder. Zeker voor beetje leuke uitrusting.
Ik heb wel een paar keer een E90 gereden en die vond ik niet (te) stug voor mij. Maar ik weet niet hoe het M onderstel is, dus wellicht goed om daar eens mee te rijden. Aan de andere kant: het zal altijd comfortabeler voelen dan mijn huidige AMG onderstel vermoed ik, want die is zelfs voor mij te.
Weten jullie hoe een E9x/F3x met M onderstel zich verhouden tot een F20 met M onderstel? Daar heb ik toevallig laatst in gereden en dat was qua stugheid eigenlijk wel de max die ik zou willen. Een 3 heeft (denk ik) een wat grotere wielbasis dus is wellicht van nature al iets rustiger.
Zodra er trouwens een F31 in Estoril op de NL markt komt voor beetje schappelijke prijs vermoed ik dat wij binnen 24u voor de deur staan.. Er stond laatst een mooie binnen budget in Amersfoort, net voor onze neus weg..
Om het verhaal wat leven in te blazen met voorbeelden wat er op de huidige shortlist staat:
E91 maar naar mijn mening net nog te prijzig: http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... parkdeck=1
E91 M pakket, maar verder redelijk standaard, wel mooie kleur: http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... parkdeck=1
F31 maar helaas geen navi prof: http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... parkdeck=1
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Benzine..
Financieel maakt het niet heel veel uit, en ik heb zelfs een voorkeur voor de soepelheid van diesel, maar 318d/320d ketting problematiek heeft ervoor gezorgd dat ik me op benzine richt.
Financieel maakt het niet heel veel uit, en ik heb zelfs een voorkeur voor de soepelheid van diesel, maar 318d/320d ketting problematiek heeft ervoor gezorgd dat ik me op benzine richt.
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- petrolheadd
- VIP Driver
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
- Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport
Als het niet veel uitmaakt .......
Er staan staat een aantal e91 325i (6 cilinders) en een 330i (zeldzaam en 6 cilinders) te koop en redelijk met opties er op. De 6 cilinder daalt ook niet zo snel in waarde als de 4 cilinder.
De Lemans uitvoering is idd een mooie kleur , alleen weinig opties Dat geldt hetzelfde voor de F31
Zoals je kan lezen hecht ik veel waarde aan veel opties De F31 is daarom om die reden voor mij niet interessant. Verder vind ik de E91 met M- pakket agressiever uitzien dan de F31. Tja, dat is mijn smaak
Wat ik wel moet toegeven: de F31 is aan de binnenkant moderner dan E91. De F31 heeft een olieindicator en de E91 niet. Verder doet de F31 mij niet zoveel
De volgende auto wordt dan ook waarschijnlijk een F11 met m- pakket of de nieuwe Mercedes C- klasse met Amg- pakket. Eerst ff doorsparen
Er staan staat een aantal e91 325i (6 cilinders) en een 330i (zeldzaam en 6 cilinders) te koop en redelijk met opties er op. De 6 cilinder daalt ook niet zo snel in waarde als de 4 cilinder.
De Lemans uitvoering is idd een mooie kleur , alleen weinig opties Dat geldt hetzelfde voor de F31
Zoals je kan lezen hecht ik veel waarde aan veel opties De F31 is daarom om die reden voor mij niet interessant. Verder vind ik de E91 met M- pakket agressiever uitzien dan de F31. Tja, dat is mijn smaak
Wat ik wel moet toegeven: de F31 is aan de binnenkant moderner dan E91. De F31 heeft een olieindicator en de E91 niet. Verder doet de F31 mij niet zoveel
De volgende auto wordt dan ook waarschijnlijk een F11 met m- pakket of de nieuwe Mercedes C- klasse met Amg- pakket. Eerst ff doorsparen
F20 LCI Mineralgrau 118i sport
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Hij Is er erg blij meeSpringbok schreef: Zodra er trouwens een F31 in Estoril op de NL markt komt voor beetje schappelijke prijs vermoed ik dat wij binnen 24u voor de deur staan.. Er stond laatst een mooie binnen budget in Amersfoort, net voor onze neus weg..
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 3&start=75
- petrolheadd
- VIP Driver
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
- Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport
Hahaha lol
Kan je meteen vragen hoe de bmw Estoril rijdt
Kan je meteen vragen hoe de bmw Estoril rijdt
F20 LCI Mineralgrau 118i sport
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Die heb ik ook gezien, maar dat was niet degene waar ik op doeldeArjan schreef:Hij Is er erg blij meeSpringbok schreef: Zodra er trouwens een F31 in Estoril op de NL markt komt voor beetje schappelijke prijs vermoed ik dat wij binnen 24u voor de deur staan.. Er stond laatst een mooie binnen budget in Amersfoort, net voor onze neus weg..
http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 3&start=75
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Een 6 cilinder is heel nice natuurlijk, maar miss beetje te dorstig voor mijn kilometers..petrolheadd schreef:Als het niet veel uitmaakt .......
Er staan staat een aantal e91 325i (6 cilinders) en een 330i (zeldzaam en 6 cilinders) te koop en redelijk met opties er op. De 6 cilinder daalt ook niet zo snel in waarde als de 4 cilinder.
De Lemans uitvoering is idd een mooie kleur , alleen weinig opties Dat geldt hetzelfde voor de F31
Zoals je kan lezen hecht ik veel waarde aan veel opties De F31 is daarom om die reden voor mij niet interessant. Verder vind ik de E91 met M- pakket agressiever uitzien dan de F31. Tja, dat is mijn smaak
Wat ik wel moet toegeven: de F31 is aan de binnenkant moderner dan E91. De F31 heeft een olieindicator en de E91 niet. Verder doet de F31 mij niet zoveel
De volgende auto wordt dan ook waarschijnlijk een F11 met m- pakket of de nieuwe Mercedes C- klasse met Amg- pakket. Eerst ff doorsparen
Nieuwe Mercedes C AMG stond hier ook op het lijstje, maar stuk prijziger dan 3's..
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- petrolheadd
- VIP Driver
- Berichten: 680
- Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
- Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport
Heb je al in Duitsland gekeken? Scheelt je denk ik bij de aanschaf een paar duizend euro.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F20 LCI Mineralgrau 118i sport
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
F36 Alpinweiss 420I Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i Sport (sold)
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=286999386
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018