Ik heb gezocht in forum maar niet gevonden... Ik heb ben nieuw op het forum. Ik heb in het verleden een 2012 F30 (320i) gereden en dat is altijd prima bevallen.
Nu ga ik begin volgend jaar aan het werk in Luxemburg en zal geregeld heen en weer rijden naar NL. Ik rij nu Golf benzine maar ben er al uit dat deze wordt verkocht en ingeruild voor F30/F31 diesel. Keuze is nu of het een 320d wordt of dat ik in Duitsland een aangeklede (2e hands) 325d/330d koop - eventueel X Drive ivm winterse omstandigheden).
Nu heb ik nooit diesel gereden dus ken het onderscheid niet tussen 325/330. Veel verschil rijden van een 4- of 6 cylinder diesel? In onderhoudskosten ? Zijn er zaken waar ik op moet letten/bekende problemen?
Dank voor jullie reactie!
Welke F30?
- EPK91
- Beyond salvation
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
- Type Auto: BMW E87M
welkom!
dan mag ik je nu de fijne tip van een 330d geven met automaat... dat rijdt briljant. al doe je met een 325d ook niet onder hoor.
dan mag ik je nu de fijne tip van een 330d geven met automaat... dat rijdt briljant. al doe je met een 325d ook niet onder hoor.
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Als je de centen er voor hebt en deze ook wilt uitgeven, altijd voor de 6 in lijn gaan van de 330d. De 325d heeft een 4 cilinder en is het beste van 2 werelden. Wel goede prestaties, maar minder verbruik.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Seriously addicted
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53
Wat zoek je in een auto? Een 330d is zwaarder, duurder (voor verzekering) en verbruikt meer. Daarom ben ik bewust voor een 20d gegaan. 320d EDE is prima te doen. Een 330d zal qua prestaties altijd de meerdere zijn, je zou dan kunnen overwegen een 320d te tunen als je vindt dat die te kort komt. Ja, 330d bezitters, dat kan met een 30d ook
Een 320d is prima maar als de running costs niet veel uitmaken lekker een 330d halen.
Een 320d is prima maar als de running costs niet veel uitmaken lekker een 330d halen.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Aankoop en running-cost zijn hier de sleutel-woorden. Een 316d voldoet ook.
De loop van een 6 in lijn is fantastisch. Waar een 4 cilinder buiten adem lijkt te raken, merk je er bij een 6 cilinder weinig van.
De loop van een 6 in lijn is fantastisch. Waar een 4 cilinder buiten adem lijkt te raken, merk je er bij een 6 cilinder weinig van.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Seriously addicted
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53
Een 316d voldoet zeker, is een overweging waard. Maar qua running costs ontlopen die elkaar niet zo veel. En als je dan de prijzen van een 316d ziet.. Dan is de 320d de betere keuze.
Maar goed, dit antwoord was te verwachten. Daarom begon ik met "wat zoek je in een auto" en. En geëindigd met "lekker een 330d halen"
Maar goed, dit antwoord was te verwachten. Daarom begon ik met "wat zoek je in een auto" en. En geëindigd met "lekker een 330d halen"
-
- VIP Driver
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44
In een BMW hoort een zes in lijn. Ik zou gaan voor een 330d.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Altijd de snelste optie nemen.
Daar is het BMW voor, neem anders maar een Opel
Daar is het BMW voor, neem anders maar een Opel
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
-
- Just getting started
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 dec 2016, 10:10
Dank voor jullie reacties.
330d is wel heel aantrekkelijk en 2e hands prijzen op mobile.de schelen een duizendje of 6 met een 320d van zelfde jaar & vergelijkbare kilometres - dat vind ik te overzien. xDrive is ook een optie, lokale Luxemburgse jongens vertellen me dat ze elk jaar sneeuw/ijs hebben.
Verbruik scheelt wel iets (1l/15km versus 1l/13km - voornamelijk snelweg); hoe zit het met prijverschil in onderhoud & onderdelen?
330d is wel heel aantrekkelijk en 2e hands prijzen op mobile.de schelen een duizendje of 6 met een 320d van zelfde jaar & vergelijkbare kilometres - dat vind ik te overzien. xDrive is ook een optie, lokale Luxemburgse jongens vertellen me dat ze elk jaar sneeuw/ijs hebben.
Verbruik scheelt wel iets (1l/15km versus 1l/13km - voornamelijk snelweg); hoe zit het met prijverschil in onderhoud & onderdelen?