Das toch logisch. De diesel van nu en van toen produceren nog steeds een lekkere zwarte wolk. Voor velen een doorn in het oog. Samen met die geur..dat wil niemand.
Verschil is alleen dat die vroeger duidelijk te zien was vanuit een uitlaat. En al een tijd lang wordt ingeslikt door de motor en daar blijft "hangen" in je dpf en inlaat etc etc. In de laatste diesels heb je naast je hoofs egr met koeler...een secundaire egr zitten. Dienzit in de uitlaat thv de bestuurderstoelen. Die sluit de uitlaat geheel af en je voelt dus niks aan het einde. De resgassen gaan zo trg naar de inlaat.
Hoe en wanneer die ingezet wordt weet ik nog niet...maar het zou zomaar kunnen..bij stadse kms. Dus filerijden en innde stad bv. Waarbij je veel stapvoets tokkelt.
En al die zogenaamde hoogstandjes zorgen ervoor dat diesels prijzig worden in onderhoud en hun bijkomende storingen... ook leasemaatschappijen zien dit...
Moet ik gaan dieselen ?
- Giovanni21
- VIP Driver
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
- Type Auto: BMW F36 420i LCI
- Locatie: Den Haag
En... de benzines worden ook steeds zuiniger natuurlijk.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Er zijn ook 2 liter turbo's. Hoeft niet een 3-pittertje te zijn
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wordt beetje offtopic maar de 3-pitter van Ford schijnt t toch erg goed te doen. Tot welke km-standen weet ik niet. Is nog niet heel lang op de markt.
- Giovanni21
- VIP Driver
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
- Type Auto: BMW F36 420i LCI
- Locatie: Den Haag
Boeit voor de lease niet heel veel, gaan na 150k vaak alweer weg, danwel al afgeschreven.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En daarna kan er aan de consument prive ook nog geld worden verdiend. Dat is/lijkt helaas vaak de instelling tegenwoordig van autofabrikanten.
- Giovanni21
- VIP Driver
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
- Type Auto: BMW F36 420i LCI
- Locatie: Den Haag
helaas wel... zo wordt auto leven lang, vaak letterlijk genomen.. maar betekend dit in de praktijk vaak 150k km.
Bijv. de automaatbak olie hoeft een auto leven lang niet vernieuwd te worden...
Bijv. de automaatbak olie hoeft een auto leven lang niet vernieuwd te worden...
-
- VIP Driver
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27
LPG geen optie?
Ik weet niet hoe nieuw je auto dient te zijn? Laatste BMW's met dikke motor die goed op LPG gaan zijn de N52's; BMW E90/91/60/61/87 etc. tot een jaar of 2007/2008.
Indien je auto koopt met LPG installatie ligt het omslagpunt bij 6000 a 7000 km per jaar. LPG is altijd goedkoper dan diesel overigens.
Nadelen;
- Vaker tanken indien LPG tank niet al te groot is.
- Verlies van kofferbakruimte vanwege LPG installatie
- Je kan niet overal (goedkoop) LPG tanken.
Net over de grens zijn er vaak nog aardig wat dikke BMW's met LPG te vinden overigens.
/Edit, oh excuus, het moet een F32 zijn. Dan gaat dit niet op uiteraard. Dan zal benzine of diesel een beetje om het even zijn. Benzine/diesel omslagpunt zit doorgaans rond de 15.000 a 20.000 km per jaar.
Ik weet niet hoe nieuw je auto dient te zijn? Laatste BMW's met dikke motor die goed op LPG gaan zijn de N52's; BMW E90/91/60/61/87 etc. tot een jaar of 2007/2008.
Indien je auto koopt met LPG installatie ligt het omslagpunt bij 6000 a 7000 km per jaar. LPG is altijd goedkoper dan diesel overigens.
Nadelen;
- Vaker tanken indien LPG tank niet al te groot is.
- Verlies van kofferbakruimte vanwege LPG installatie
- Je kan niet overal (goedkoop) LPG tanken.
Net over de grens zijn er vaak nog aardig wat dikke BMW's met LPG te vinden overigens.
/Edit, oh excuus, het moet een F32 zijn. Dan gaat dit niet op uiteraard. Dan zal benzine of diesel een beetje om het even zijn. Benzine/diesel omslagpunt zit doorgaans rond de 15.000 a 20.000 km per jaar.