Moet ik gaan dieselen ?
-
- VIP Driver
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
- Type Auto: F20 116i
Bepaald helaas voor een klein deel wel in de keuze die ik maak voor een andere auto. Hoofdzaak blijft toch het totale kostenplaatje. Neemt niet weg dat, als ik in de toekomst duidelijk meer kilometers ga maken, diesel zeker weer wordt overwogen als het kostenplaatje dit verantwoord. Alleen zijn dan zaken als DPF- en EGR-OFF niet meer vanzelfsprekend om te doen om hem door de APK heen te krijgen.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
ejt schreef:Lees nu al 2 keer over het maatschappelijk draagvlak of de discussie die hierbij hoort.
Laten jullie je daardoor leiden? Ik hoop het toch niet.
Hoor ook wel eens bij mijn auto, ach een 1 serie, dat zal wel lekker zuinig rijden.
Als ik dan zeg dat er een 3 liter 6 cilinder in ligt, gaan de wenkbrauwen wel even omhoog
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Leuk topic,
Ik zit met het omgekeerde euvel, mijn 530d (welke prive had gekocht gezien ik veel KM's maakte naar mijn werk) staat nu meer stil dan dat ik er mee rij (gezien de komst van nog een zakelijke BMW). Ik rij amper nog 5000km per jaar met de funfer.
Ik ben dus opzoek naar een M of een xx40i of xx35i.
Je kan ook mijn 530d met stage 1 kopen Welliswaar geen 3 serie, maar geeft je gegarandeerd een smile op je gezicht qua vermogen (en vooral het koppel) + het is een diesel
Ik zit met het omgekeerde euvel, mijn 530d (welke prive had gekocht gezien ik veel KM's maakte naar mijn werk) staat nu meer stil dan dat ik er mee rij (gezien de komst van nog een zakelijke BMW). Ik rij amper nog 5000km per jaar met de funfer.
Ik ben dus opzoek naar een M of een xx40i of xx35i.
Je kan ook mijn 530d met stage 1 kopen Welliswaar geen 3 serie, maar geeft je gegarandeerd een smile op je gezicht qua vermogen (en vooral het koppel) + het is een diesel
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 18 dec 2017, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- discus
- VIP Driver
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
- Type Auto: G21 330e en G30 530e
@Miggel, heb in het verleden een e39 en e60 gereden, maar vindt de funfer niet meer iets voor mij. Maar goed, diesel heeft ook zijn liefhebbers.
Toch nog even gekeken wat de diesels doen en dan zie ik dit. Ook niet echt verkeerd en een relatief lage km-stand
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-4-ser ... thirdparty
iets meer km's
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-4-ser ... thirdparty
O ja, jullie hoeven niet bang te zijn dat ik 24 pagina's nodig heb voor mijn keus ( thomth).
Toch nog even gekeken wat de diesels doen en dan zie ik dit. Ook niet echt verkeerd en een relatief lage km-stand
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-4-ser ... thirdparty
iets meer km's
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-4-ser ... thirdparty
O ja, jullie hoeven niet bang te zijn dat ik 24 pagina's nodig heb voor mijn keus ( thomth).
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Voor mij G21 330e
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Maar nu weer serieus,....
Dat is ook mijn issue, de diesels zijn ook met relatief lage kilometerstanden veel beter betaalbaar dan een gelijkwaardige benzine. En als de aanschafprijs al EUR4000 lager is koop je daar veel diesel voor.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En rara, hoe zou t komen dat er meer diesels tegen lagere prijzen worden aangeboden. Geen idee binnen hoeveel jaar er uberhaupt geen diesels meer geproduceerd worden, maar de trend is in ieder geval wel ingezet.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ho ho, dit is al jaren zo. Toen was diesel nog de gewoonste zaak.
Misschien heeft dit te maken met lease auto's en de drempel om die te kopen door particulieren.
Misschien heeft dit te maken met lease auto's en de drempel om die te kopen door particulieren.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik hoor wel steeds vaker dat lease-auto's benzine zijn tegenwoordig.
-
- VIP Driver
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
- Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
- Locatie: Spijkenisse
Voor een bedrijf blijft het natuurlijk wel gewoon een kostenplaatje.
Indien benzine (flink) duurder is dan diesel zullen de meeste bedrijven gewoon voor een diesel gaan.
Indien benzine (flink) duurder is dan diesel zullen de meeste bedrijven gewoon voor een diesel gaan.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat is dan lang niet altijd meer zo blijkbaar. Weet ook niet precies waarom.
Edit: https://www.vzr.nl/nieuws/details/zakel ... oor_diesel
Edit: https://www.vzr.nl/nieuws/details/zakel ... oor_diesel
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Denk persoonlijk niet dat er minder diesels zijn gaan rijden, maar wel meer benzine autos in de lease. Omslagpunt is ongeveer 30-35dkm per jaar.
In Nederland rijden heel veel lease-autos in de rondte (ook voor mensen die 10 kilometer per dag rijden) Is een soort loon geworden en dus geen must (zoals voor de vertegenwoordiger).
Uiteindelijk is het, zoals Yizu aangeeft, een centen kwestie.
In Nederland rijden heel veel lease-autos in de rondte (ook voor mensen die 10 kilometer per dag rijden) Is een soort loon geworden en dus geen must (zoals voor de vertegenwoordiger).
Uiteindelijk is het, zoals Yizu aangeeft, een centen kwestie.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Ik laat me niet zozeer leiden door maatschappelijke discussie omtrent diesel, maar speelt zeker wel mee. Met de Nederlandse regering weet je het immers nooit. Die kunnen zomaar besluiten om nog meer binnensteden ontoegankelijk te maken voor diesels of de belastingen nog meer om hoog te gooien. Dat ‘risico’ speelde wel degelijk mee in de overweging.
Overigens ben ik het ermee eens dat er steeds meer benzine’s en minder diesels lijken te worden verkocht. Heb de cijfers niet paraat, maar dat gevoel heb ik wel. Alsmede het gevoel dat het omslagpunt steeds hoger komt te liggen en diesel daarmee relatief duurder lijkt te zijn geworden tov 10 jaar terug.
Overigens ben ik het ermee eens dat er steeds meer benzine’s en minder diesels lijken te worden verkocht. Heb de cijfers niet paraat, maar dat gevoel heb ik wel. Alsmede het gevoel dat het omslagpunt steeds hoger komt te liggen en diesel daarmee relatief duurder lijkt te zijn geworden tov 10 jaar terug.
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018