Het leuke nieuws is dat ik per 1-1-2018 een nieuwe baan heb
Wat minder leuk is dat ik ipv 8km per dag (deed ik vaak met de fiets) 38 km per dag moet gaan rijden (enkel reis). Dat wordt met de 335i wel heel erg duur. Dus dat gaat hem niet worden.
Nu denk ik aan een opvolger. Het moet hoe dan ook een F32 worden, alleen twijfel ik aan een 320d of een 320i (stiekem kijk ook naar de 328i, maar dat zal denk ik niets uitmaken met mijn huidige 335i). De benzine variant heeft mijn voorkeur , maar ik denk dat de diesel veel zuiniger is.
Als je puur financieel bekijkt wat is dan de beste keus.
Ik heb al heel lang niet meer gedieseld, maar merk je in een diesel nog steeds overduidelijk dat je in een diesel rijdt of is dat tegenwoordig toch anders.
Moet ik gaan dieselen ?
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Gefeliciteerd met je nieuwe baan
via deze site kan je heel gemakkelijk een berekening doen want je financieel voordeel is als Benzine of Diesel gaat rijden.
https://www.omslagpuntberekening.nl/berekening/
via deze site kan je heel gemakkelijk een berekening doen want je financieel voordeel is als Benzine of Diesel gaat rijden.
https://www.omslagpuntberekening.nl/berekening/
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Zal geen wereld van verschil zijn. Ik rij 35 km enkele reis, 25.000 km per jaar, en gewoon benzine. Diesel zou 2-3 tientjes voordeliger zijn geweest qua vaste lasten ex onderhoud, maar diesels hadden al wat meer gelopen en ook de maatschappelijke discussie omtrent diesel hebben me ervan weerhouden.
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Geniet je nu van je ultiem brede powerband en brengt het een keer flink doortrekken van je 335i nu een big smile op je gezicht?
Ja?! Koop dan geen diesel, ga je spijt van krijgen. Diesels zijn natuurlijk wel heel sterk, maar missen gewoon het toerenbereik waardoor het sportieve karakter ontbreekt.
Ik dacht er ook wel aan te kunnen wennen na 5 jaar in een 328i e36 te hebben gereden. Maar Ik vond het vreselijk in mijn e91 3.0 6cil
Totaal geen sportief karakter te bekennen.
Ik rij nu ook een 335i en daar geniet ik echt van. Ik ben gewoon een benzine man ben ik achter gekomen. Maar ik ken ook mensen die juist diesel heerlijk vinden. Het is persoonlijk.
De kosten zullen elkaar niet zoveel maken schat ik in.
Ja?! Koop dan geen diesel, ga je spijt van krijgen. Diesels zijn natuurlijk wel heel sterk, maar missen gewoon het toerenbereik waardoor het sportieve karakter ontbreekt.
Ik dacht er ook wel aan te kunnen wennen na 5 jaar in een 328i e36 te hebben gereden. Maar Ik vond het vreselijk in mijn e91 3.0 6cil
Totaal geen sportief karakter te bekennen.
Ik rij nu ook een 335i en daar geniet ik echt van. Ik ben gewoon een benzine man ben ik achter gekomen. Maar ik ken ook mensen die juist diesel heerlijk vinden. Het is persoonlijk.
De kosten zullen elkaar niet zoveel maken schat ik in.
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Als je je daar zorgen over maakt dan had je geen 335 moeten kopen maar bijv. een 318.
Een elektrische variant geen optie? Open Ampera bijv. kan je gewoon op de stekker woonwerk verkeer doen zonder een druppel brandstof te gebruiken.
Ik bekijk het puur financieel.
Een elektrische variant geen optie? Open Ampera bijv. kan je gewoon op de stekker woonwerk verkeer doen zonder een druppel brandstof te gebruiken.
Ik bekijk het puur financieel.
Freelance Java Software Engineer
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Goede vraag dit,.....diesel of benzine.
Vaak is de aanschaf van een diesel goedkoper, want meer kilometers gereden.
Vaste lasten zijn hoger, maar daar staat weer een lagere prijs van diesel tegenover.
Keuzes.........succes
Vaak is de aanschaf van een diesel goedkoper, want meer kilometers gereden.
Vaste lasten zijn hoger, maar daar staat weer een lagere prijs van diesel tegenover.
Keuzes.........succes
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- discus
- VIP Driver
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
- Type Auto: G21 330e en G30 530e
Dus al ik het goed begrijp ontlopen de totale kosten elkaar niet veel. Nou in dat geval wordt het een benzine. Bedankt voor het meedenken allen
@Float met de 335i reed ik maar 7000km per jaar. Dus had niet veel kosten hieraan
@bmwcoder. Klopt wil toch wel blijven genieten tijdens het rijden
@Float met de 335i reed ik maar 7000km per jaar. Dus had niet veel kosten hieraan
@bmwcoder. Klopt wil toch wel blijven genieten tijdens het rijden
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Voor mij G21 330e
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als t geen lease is, zou ik sowieso niet meer aan diesel beginnen. De diesel heeft zn beste tijd wel gehad. Wordt steeds moeilijker gemaakt om n diesel te rijden. En teveel complexe techniek om m nog n beetje schoon te krijgen, die weer voor problemen zorgt.
-
- Just getting started
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 30 jul 2016, 19:08
75 km per dag, kom je uit op ongeveer 25000 km per jaar?
Dan zal het financieel verschil diesel/benzine niet zo groot zijn.
Mij krijg je niet uit een diesel, altijd power en dan ook nog bij lage toeren (Owja en ik doe ongeveer 50k per jaar, dus ook nog eens een financiële keuze).
Mocht ik minder kilometers maken of de zaak gaat echt goed lopen, dan is een mooie 4 serie cabrio met heerlijke 6 cilinder benzine weer wel een optie .... gewoon omdat een cabrio geen diesel hoort te hebben
Dan zal het financieel verschil diesel/benzine niet zo groot zijn.
Mij krijg je niet uit een diesel, altijd power en dan ook nog bij lage toeren (Owja en ik doe ongeveer 50k per jaar, dus ook nog eens een financiële keuze).
Mocht ik minder kilometers maken of de zaak gaat echt goed lopen, dan is een mooie 4 serie cabrio met heerlijke 6 cilinder benzine weer wel een optie .... gewoon omdat een cabrio geen diesel hoort te hebben
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Ik rij zo’n 32dkm per jaar. Heb dit een jaar met de 130i gedaan, maar sinds een aantal maanden heb ik een E46 330d als dagelijkse auto. Heerlijk zo’n diesel. Redelijk zuinig (vergeleken met de 130i dan). Comfortabel, relaxt en als je eens een lange afstand rijdt kost dat ook relatief weinig.
Wat voor mij ook een belangrijk punt is, is dat ik beide auto’s extra waardeer voor waar ze goed in zijn. Rij ik ‘s weekends weer eens in de 130i dan denk ik, wat is dit toch een supersportieve auto. Als een blok op de weg en superspeels. Pak ik vervolgens de E46 weer dan vind ik het comfort weer top.
Een daily en een funauto ernaast vind ik persoonlijk de ideale situatie.
Wat voor mij ook een belangrijk punt is, is dat ik beide auto’s extra waardeer voor waar ze goed in zijn. Rij ik ‘s weekends weer eens in de 130i dan denk ik, wat is dit toch een supersportieve auto. Als een blok op de weg en superspeels. Pak ik vervolgens de E46 weer dan vind ik het comfort weer top.
Een daily en een funauto ernaast vind ik persoonlijk de ideale situatie.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
-
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 28 jan 2013, 15:09
- Type Auto: BMW F82 M4
- Locatie: Gelderland / Zuid-Holland
Het is een erg persoonlijke kwestie! Ik heb 5 jaar gedieseld met 40-50k km per jaar en dit jaar overgestapt op benzine met nog steeds 40-50k km per jaar. Puur vanwege het geluid en sportieve karakter! Ondanks dit, mis ik wel de trekkracht van mijn gechipte 335d.
Succes met je leuke zoektocht naar een niet diesel!
Succes met je leuke zoektocht naar een niet diesel!
F82 M4 - Azuritschwarz
F36 435i - Carbon Black
F10 535D - Carbon Black
E92 335D - Moonstone
E46 330ci - Sapphire Black
E36 320ci - Sterling Silver
-
- VIP Driver
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
- Type Auto: F20 116i
Ik heb juist mijn X3 (E83 diesel), ingeruild voor een kleinere benzine auto (F20) omdat ik de kilometers de komende tijd niet meer ga maken. Voorheen zat ik op 50.000km per jaar, nu zit nu op 28km enkele reis en met benzine is dat prima te doen. Verwacht dan ook niet meer dan 10.000km per jaar te rijden met de auto omdat ik de motor ook zal inzetten voor woon/werk verkeer. Dan is een stilstaande en dure diesel auto voor de deur eigenlijk niet meer te verantwoorden voor mezelf.
Het grote verschil voor mij zit met name in de vaste lasten die de X3 met zich meebracht ten opzichte van de 1-serie:
E83:Verzekering (all-risk) en wegenbelasting; Totaal 260 euro per maand.
F20; Verzekering (all-risk) en wegenbelasting: Totaal 110 euro per maand.
Bijkomende reden voor de overstap naar benzine is dat er minder maatschappelijk draagvlak voor diesels is hoewel ik persoonlijk vind dat diesel eigenlijk nog wel het fijnste rijdt. Ik verwacht dan ook dat de komende jaren de toegang tot stadcentra's voor diesels onmogelijk gemaakt wordt. Maar goed dat is dan weer een hele andere discussie.
Discus heeft al aangegeven dat hij voor benzine gaat en de enige tip die ik hem dan kan geven is: Ga voor een motor met turbo. Meer PK's en Nm's en beter te chippen dan een atmosferische , mocht je het vermogen niet voldoende vinden.
Het grote verschil voor mij zit met name in de vaste lasten die de X3 met zich meebracht ten opzichte van de 1-serie:
E83:Verzekering (all-risk) en wegenbelasting; Totaal 260 euro per maand.
F20; Verzekering (all-risk) en wegenbelasting: Totaal 110 euro per maand.
Bijkomende reden voor de overstap naar benzine is dat er minder maatschappelijk draagvlak voor diesels is hoewel ik persoonlijk vind dat diesel eigenlijk nog wel het fijnste rijdt. Ik verwacht dan ook dat de komende jaren de toegang tot stadcentra's voor diesels onmogelijk gemaakt wordt. Maar goed dat is dan weer een hele andere discussie.
Discus heeft al aangegeven dat hij voor benzine gaat en de enige tip die ik hem dan kan geven is: Ga voor een motor met turbo. Meer PK's en Nm's en beter te chippen dan een atmosferische , mocht je het vermogen niet voldoende vinden.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Lees nu al 2 keer over het maatschappelijk draagvlak of de discussie die hierbij hoort.
Laten jullie je daardoor leiden? Ik hoop het toch niet.
Laten jullie je daardoor leiden? Ik hoop het toch niet.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA