Tips gebruik Carly App

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Heb jaren Carly gebruikt op mijn E91 via een kabel. Nu op de F31 werkte de kabel niet meer en heb ik me dus noodgedwongen de BT adapter (Gen 2) aangeschaft. Wat me opvalt is hoe traag de app werkt tov het gebruik bij de E91.
Nu heb ik me nooit bezig gehouden om te coderen via Carly iets wat ik bij de F31 wel ga doen. De Start stop weg coderen is het 1st wat ik ga doen. Mijn vraag, laten jullie de motor draaien of hangen jullie de auto aan een accu lader?
Ik heb ook gelezen dat Carly bewust trager is op de Fx serie om zo er voor te zorgen dat alle modules correct uitgelezen worden...
Als laatste, op de E91 had ik op het laatste 2 fout codes, ergens iets van een instrument cluster en nog een andere onbekende onbelangrijke melding waar ik in het "echte leven" nooit last van had, niet vergeten dat de auto bijna 13 jaar was met 265dKM op de klok. Nu op de F31 heb ik maar liefst 18 foutmeldingen. Bijna uitsluitend meldingen die met de "electronica" te maken hebben. Heb ze gewist en zal de auto op het einde van de week nog eens uitlezen, zullen hoogstwaarschijnlijk niet veel foutmeldingen van over blijven.


F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Meestal op contact tot nu toe gewerkt. Maar soms is een draaiende motor wel weer nodig heb ik gemerkt. Een 'lader' is voor Carly niet heel erg nodig, omdat t (vrij) korte sessies zijn. Maar je accu moet wel goed (geladen) zijn.
Lader is wel veiliger, maar je hebt er dan wel eentje nodig die minimaal 20A continu kan laden. Een voeding dus eigenlijk. Een CTEK (druppellader) heb je niks aan.
Voeding gebruik ik nu met name bij INPA, MHD en andere langere uitlees/codeersessies.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Hmm, vrij korte sessies, om gewoon de auto uit te lezen op foutcodes had ik al 5 minute nodig dus ik stel me voor dat het systeem om te coderen meer nodig heeft...
Tja, een lader heb ik niet meer, die is tijdens mijn "verhuis" achtergebleven samen met nog andere dingen. Ik vermoed dat de ex die veilig "opgeborgen" had :evil:
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13915
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nee hoor. Codes uitlezen duurt wel evennomdat ie alle ECU's langs gaat. Backup maken van n ECU duurt ook even, maar het coderen zelf duurt maar kort.
Met een accu in goede conditie kun je met Carly in principe best zonder voeding.
Heb Carly daar ook nooit expliciet over gehoord.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik zet de auto op contact, nooit met draaiende motor.

Duurt wel iets langer via BT maar liever iets langzamer maar wel stabiel.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ik doe ook kleine dingetjes zonder de motor aan te hebben. Wil ik langer dan 10 minuten bezig zijn doe ik hem wel aan.
Coderen zelf is snel, eerst uitlezen en backup maken duurt wat langer idd (vooral de eerste) net als alle foutcodes uitlezen.
Werkt verder prima.
Had wel wat onstabiliteit toen mijn oude accu er nog in zat maar dat laag ook puur aan de accu want sinds er een nieuwe in zit werkt het feilloos.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Ok, thx voor de feedback. Zal dit weekend er eens werk van maken! :Klappen:
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Vandaag met Carly een aantal zaken aangepast...
Start stop staat nu standaard af, regensensor heb ik gevoeliger gezet en hoop dat hand in hand de lichtsensor ook gevoeliger geworden is. Verder heb ik niets aangepast...
Foutcodes uitgelezen en er bleven er 6 van de 18 over waarvan ik vermoed dat ze aanwezig zijn omdat de motor niet liep.
Power reduction in bv achteruit verwarming, blower fan power reduction, electrical heater power reduction zijn een direct gevolg van een lage batterij spanning - tijdens het coderen een stabiele 12,6v. Dan adaptive headlight system defective, wel dat werkt normaal voor zover ik kan zien en welcome light repeat active...volgende maal eens kijken of ik deze code's kan vermijden als ik de auto uitlees met draaiende motor.
Gaat idd wel redelijk snel dat coderen eenmaal de backup gemaakt is van een module. All in all :ja: voor de Carly app

Het enige wat ik niet aan de praat krijg is de koelwatertemperatuur in "parameters", daar komen geen waardes bij zowel de koelwater temperatuur en de gereden km's sinds de laatste DPF regeneratie...deze functies/waardes werkte wel op mijn E91.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ik had ook die adaptive headlight system defect maar alleen rijdend dat hij uitviel bij een lange harde bocht naar links (Rotonde).
dan viel hij uit en gingen ze rechtdoor...
Ook gehad?
Was bij mij een dure grap: eerst de stuurunit vervangen en toen was de storing na een paar weken weer terug. Vervolgens de koplamp vervangen voor 1200 euro.
Gelukkig had ik op dat moment nog een garantie erop waardoor een deel vergoed werd maar totale reparatiekosten van bovenstaande waren wel 1750 bij elkaar....
Auto uit en weer aan en hij deed het weer maar verschrikkelijk irritant die "plong" met melding tijdens het rijden :nou:
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Heb nog niet echt gereden in het donker met de F31 maar kan wel zien in de garage dat de lichten de stuurinput volgen. Zal overdag eens met de lichten aan rijden en zien of ik een melding krijg...
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Dat werkt niet... adaptieve koplampen werken alleen in de auto modus en die zorgen ervoor dat je overdag je lichten bijna nooit aan hebt...
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Ok, goed om weten. Alhoewel ik deze week in een ondergrondse parking stond en ik duidelijk de werking van de adaptieve lichten kon zien. Beide lampen werken zoals het hoort zonder foutmeldingen. Ik hoop dat het bij deze onschuldige melding blijft.
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Vandaag op de autosnelweg viel mijn active cruise control uit...daarbij kwamen nog een paar meldingen boven.
Cruise control werkte niet meer...dan na een 10 tal km viel me op dat het geel gevarendriehoekje weg was en idd ik kon opnieuw mijn cruise control gebruiken.
Eenmaal thuis de foutcodes uitgelezen en daarbij kwam foutcode 482136, sensor mal adjusted plus code 4827BF LDM feature high level operational readiness ACC sensor boven. Ook code E06C08 signal 330h invalid received - distance signal km/330h - invalid received: distance km was present.
Ik heb de boel opnieuw gereset maar ditmaal met draaiende motor en nu zijn alle foutmeldingen weg, ook diegene die ik voorheen niet kon resetten. Dus ook de adaptive koplampen geven momenteel geen foutcodes meer.
Ik maak me geen illusies, in vergelijking met mijn vorige touring zit er op deze een boel meer elektronica die gegarandeerd meer problemen zal geven op termijn. Maar die ACC is een heel leuke optie vooral in de files...de auto stop en vertrekt zelf dmv de ACC, je moet wel je ogen open houden en zelf sturen maar dat nerveuze getrap op de rem en dergelijke is verleden tijd.
Wel, de kosten van de Carly app plus Kabel en BT adapter heb ik er volgens mij al dik uit, ik het de app reeds sinds jaren in gebruik op de vorige touring, kost allemaal wel wat maar iedere maal naar de Stealer lopen om je auto te uitlezen komt ook niet gratis!
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Waar kan je de gen 2 het beste bestellen?

Er zijn twee versies schijnbaar. De duurste kan ook de E46 uitlezen, maar die hoef ik niet.

Op de website van carly zelf, kan ik niks vinden over een terugkomende, jaarlijkse betaling. Hier word in een ander topic over gesproken?
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Valt in de Stores te lezen.... yearly subscription.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”