Interieurgeluid atmosferische vs turbo zescilinder

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
jaap968
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 dec 2013, 16:29

Heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar mijn vorige BMW was een 325i waarvan het motorgeluid binnen in de auto klonk zoals ik het zo verwachten en dan bedoel ik als een soort turbine die met het toenemen van de toeren meer uitlaatgeluid produceert maar verder altijd zeer strak/mechanisch klonk. In mijn huidige 535i (maar ook in een paar 335i waar ik een proefrit in heb gemaakt) klinkt het motorgeluid in het interieur heel anders. Met een beetje overdrijven lijkt het eigenlijk meer op een Amerikaanse V6/V8 waarbij ik bedoel dat het een soort roffel geluid is en niet meer het zeer mechanische/turbine geluid is. Is dit puur het gevolg van de turbo of is er nu iets kunstmatigs aan het BMW geluid.
De motor loopt verder wel zeer soepel en accelereert moeiteloos en natuurlijk komt het vermogen er veel eerder in dan bij de 325i

Vroeg me af of andere dit ook zo hebben ervaren.


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Kunstmatig is hier nog niet aan de orde, volgens mij. Maar de turbo verandert erg veel.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Tja mijn peug 208 1.6VTI zonder turbo klinkt op volle toeren beter dan mijn f30 328i N20 met turbo.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”