Tips na inbraak F31 330D (zit alarm op)?

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik heb dan ook geen blindplaat voor het slot.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Dan begreep ik de term 'pas nog gehad' niet. Alleen je defecte slot pas nog gehad, niet icm je verwijzing naar een blindkapje en er niet meer in kunnen komen.

En idd, stukslaan kan een crimineel ook. Dan is het kapje alleen esthetisch
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb net de hendel om de motorklep te openen er af gehaald zonder is het in ieder geval dan al weer veel lastiger ( ik kreeg het zonder niet voor elkaar ) om snel de motorkap te openen om de alarm sirene uit te schakelen .
Een (aftermarket) alarm heeft over t algemeen een ingebouwde noodaccu, dus die loeien dan gewoon door. Maar het alarm kan natuurlijk op andere manieren uitgschakeld zijn. De combi van bv comfort access en een OEM alarm is sowieso al geen goed idee.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
JayBe
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 apr 2015, 11:16
Type Auto: BMW 330i M Sport Edition

Dutch79 schreef: 03 jul 2019, 15:26 Als je deurslot defect raakt, kun je alleen niet meer je auto in. Pas nog gehad.
Trouwens, zit er eigenlijk een deurslot aan de passagierszijde..? Want anders zou je dus 2 blindplaten moeten plaatsen.
igv van nood kan je de slotcover kapotmaken en alsnog met je sleutel naar binnen.
Wat heeft de blindplaat dan voor nut?
Je kan via de kofferbak met je sleutel naar binnen. Gaat wel direct je alarm af en moet je wel neerklapbare achterbank hebben en dan naar binnen tijgeren (bij een Touring gaat het wel makkelijker). Verder is de vraag hoe groot - of beter: hoe klein - de kans is dat je AB het niet meer doet. Je hebt er 2 en je krijgt ruim van te voren de melding als het batterijtje leeg begint te raken. En mocht Godverhoede het dan toch gebeuren, dan wordt het rustig zagen met een ijzerzaagje en daarna een nieuwe cover bestellen - of dan toch maar via die kofferbak naar binnen ;-) .

Via (bruut) breekwerk kan je elke auto in. Allemaal. Echt. Of je nu een slotkap openbreekt, een raam inslaat, of het dak opensnijdt - als ze willen gaat dat lukken, maar kost (veel) tijd en maakt (veel) lawaai. BMW's zijn fraai, maar ook weer niet zo exclusief. De tips hier gaan er vanuit dat de meeste dieven snel, eenvoudig, met een minimum aan gereedschap en geruisloos aan je auto willen peuteren. De meest geijkte methodes daarvoor zijn Polensleutels en Comfort Access afluisteren. Als ze eenmaal binnen zijn dan willen ze vaak snel de interessante goederen hebben, navi en stuur+airbag, of ze nemen je hele auto mee omdat ze ook het startonderbrekersignaal van je sleutel hebben afgeluisterd.

Het klinkt wrang maar als de gauwdieven moeten kiezen tussen makkelijk en minder makkelijk, dan weet ik welke ze gaan inbreken.

PS: en heb je een E9x dan zou ik ook maar je OBD ontoegankelijk maken, of bv de voedingsaansluiting met een verborgen schakelaar uitschakelen. Niet alleen het alarm in dit model kent 'gaten' (geen volledige dekking, raampje inslaan en dan 'hengelen' - zoek maar op Youtube), de OBD is ook met het contact uit te bedienen. Men kan dus van een E9x in no time een nieuwe key generen en dan de auto starten. Ook op Youtube te vinden.
F30 LCI 330i :Mpower: Sport edition Citrinschwarz Metallic [2018] showroom link
Ex. F30 335i ActiveHybrid Liquid Blue Metallic [2012]
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Vroeg aan de dealer om kapje van linker achterportier te bestellen als slotkap voor voorportier, maar kreeg deze reactie:

Afbeelding
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

Je kunt gewoon bij de dealer vragen om een Engels afdekkapje te bestellen.
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Smart! :Klappen:

Of zou het probleem daarmee hetzelfde blijven? Dat dat onderdeel gelijk is aan de links achter voor LHD?
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Dealer liet net weten dat dat onderdeel ook dat uitstekende deel heeft en dus ook niet past.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
JayBe
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 apr 2015, 11:16
Type Auto: BMW 330i M Sport Edition

Ik heb het nu op 2 BMW's (F30's) zo gedaan. Via RealOEM kan je checken of de kapjes voor en achter identiek zijn (rechterzijde dan natuurlijk hè). Zo ja, dan geldt dat ook voor de linkerzijde. Ik vermoed dat dit voor de E9x ook zo zit, maar dat kan ik verder niet checken.

Het (nieuwe) kapje linksachter wordt geleverd met een wit plastic deel erin geklikt (de rode pijl op het plaatje). Dat kan je vrij eenvoudig eruit klikken (2 lipjes). Je kan dan het witte plastic deel van het originele kapje (die van het cilinderslot dus) terugplaatsen, maar je moet dan wel eerst een klein opstaand cirkelvormig randje in het nieuwe kapje er met een puntbektangetje (vrij eenvoudig) uitbreken. Als het 'oude' witte deel dan in het 'nieuwe'kapje zit, past deze over je cilinderslot heen. Voorzichtig als je ook een lichtpakket hebt, maar alsje rustig en secuur werkt is dit in ca 15 minuten gepiept.

Dus inderdaad, sec 1:1 vervangen klopt 'technisch' niet, even het binnenwerk 'omklikken'. Succes!

PS. Ik had ter overbrugging een oud kapje gebruikt, hierbij wat fotootjes. Wellicht wordt het dan wat duidelijker:

Zo ziet een geleverd slotkapje voor een achterportier er uit (dit is een oud exemplaar welke ik tijdelijk gebruikt had):
Afbeelding

Met deze twee clipjes zit het 'witte plastic deel' vast:
Afbeelding

Dit is het opstaande cirkelvormige randje welke je moet verwijderen opdat je het oorspronkelijke 'witte plastic deel' van je cilinderslot terug kunt plaatsen
Afbeelding

NOTE: je kan dit uitvogelen door zelf het huidige slotkapje van linksachter te demonteren, en dan op bovenbeschreven manier bij het cilinderslot weer te monteren. Past het, waar ik vanuit ga, dan is a) je gemoed gerustgesteld ;-) en b) weet je welk onderdeel besteld kan worden
F30 LCI 330i :Mpower: Sport edition Citrinschwarz Metallic [2018] showroom link
Ex. F30 335i ActiveHybrid Liquid Blue Metallic [2012]
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Korte update als topic starter: Auto is gelukkig weer netjes gerepareerd.
Nu voorzien van Stoplock elite pro, NaviRem, aftermarket klasse III alarm naast OEM klasse III alarm van BMW en smart guard hoesje voor sleutels.
Alleen dat stuurslot vind ik nog wel wat onhandig, maar het went :-). Voelt toch beter zo voor de nachtrust 001.
Nu weer tijd voor freude am fahren :Mpower: .
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Fijn dat het hersteld is!

Hopelijk blijven ze nu van je wagen af, aan je voorzorgsmaatregelen zal het in elk geval niet liggen :mrgreen:
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Door vakantie lees ik dit topic nu pas.
Echt klote man zo'n inbraak, bij mij in Maart ook gebeurt voor de deur, ik had de auto pas 2 weken in bezit :wtf:
Bij mij waren ze niet zo netjes te werk gegaan (waarschijnlijk omdat het navigatiesysteem beveiligd was), met als gevolg veel onherstelbare schade aan het dashboard.
Alles netjes gemaakt door van Poelgeest autoschade en de auto meteen laten voorzien van een alarmklasse 3.
Ik heb nog een tijd (tussen reparatie en afspraak om alarm in te bouwen) snachts een babyfoon in de auto gehad en een ijzeren pijp bij de voordeur, eigenlijk van de zotte maar helaas moet dit tegenwoordig.

Maar fijn dat alles weer gerepareerd is dus nu weer genieten!!
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

@BMWe90Mike: ja man, bij jou ook dus toen je hem net had. Helemaal klote als ze de boel ook echt gesloopt hebben. Gelukkig (zo te lezen) is het bij jou ook hersteld en ik ken het gevoel dat je tot het moment dat alles weer goed beveiligd is, 's ochtends toch snel ff uit het raam kijkt of de auto nog heel is :wink: .
Nu maar hopen dat de beveiliging ook bij jou afdoende is, dat ze je auto overslaan. Kunnen wij idd weer doen waar die bak voor bedoeld is 001 :autotje spelen: .
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Ja had hem net 2 weken voor de deur staan, ging meteen denken aan iemand uit de buurt ofzo.
Haha ja dat sochtends uit het raam kijken ken ik :), loop ook elke ochtend tijdens het rondje met de hond een rondje om de auto.
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Fijn dat het hersteld is. Wat een drama was dit zeg.
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”