Tips na inbraak F31 330D (zit alarm op)?

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Het is wat BMWe90Mike schrijft, vaak is het iemand uit je eigen dorp/buurt. Bij ons helaas ook een jongen die samen met zijn buurjongen meerdere inbraken in huizen en auto's op zijn geweten heeft. Hij zit nu gelukkig wat langer vast vanwege stalking en bedreiging (op zich hele nette buurt waar ik woon...)
Ik was afgelopen weekend bij een vriend van me, en die had ook op beide auto's de Stoplock Pro zitten. In de afgelopen maanden is er in 10 (!!!) BMW's in zijn wijk ingebroken en de navi en stuur eruit gehaald. Ze hebben zijn auto's (BMW 5-serie en Audi S5) overgeslagen en hij denkt dat de Stoplock dan toch te lastig is voor ze.


:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

10!dat is toch van de gekke, en het gaat ook allemaal zo makkelijk en snel. Heel soms denk ik wel eens dat BMW met opzet alles zo makkelijk heeft gemaakt om bij hun de productie van navi systemen en sturen lekker op volle gang te laten draaien en dus meer geld in het laatje brengt.
Met de e46 modellen was de navimodule goed gescheiden van het scherm, de module lag hier in de kofferbak en toen hoorde je veel minder vaak over inbraak voor navigatiesystemen.
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Ik denk ook dat BMW een flinke duit verdient aan het vervangen van gestolen onderdelen. Dus echt een reden om het moeilijker te maken zal er niet zijn (integendeel..).

Maar inderdaad zeg, 10 wagens. Ben er nog niet uit wat ik erger ga vinden, stuur/navi er een keer uit of waar je ook naar toe gaat uit angst een stuurslot erop zetten 002
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

De trigger om de beveiliging aan te passen is er zeker wel. Meeste van dit soort auto’s worden toch door een leasemaatschappij gekocht en die kan alleen een scherpe prijs neerzetten als de verzekeringspremie ook niet te hoog is.
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

VAG-producten is nog erger. Het zijn de bekende Oostblok bendes die goed voorbereid op pad gaan. Ze weten al waar de auto’s staan en gaan gericht op pad. Profilen mag misschien niet, maar ik maak tegenwoordig gewoon een foto van een kenteken als ik het gevoel heb dat die auto niet thuishoort in onze wijk.
:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Inbreken mag ook niet. Ik kijk ze bijna weg als hier op de parkeerplaats een onbekende staat. Je hebt hier niets te zoeken in een doodlopend stuk van de weg en als ze daar problemen mee hebben, dan leg ik even haarfijn uit waarom. Laatst een grote bestelbus uit Hongarije. Bleek later op bezoek te zijn bij de buren, maar toch. Lekker aankijken tot ze zich opgelaten voelen :mrgreen:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

maar ik maak tegenwoordig gewoon een foto van een kenteken als ik het gevoel heb dat die auto niet thuishoort in onze wijk.
Die zal ook gejat zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Wat me nog niet helemaal duidelijk is geworden is waarom men naast het standaard BMW alarm ook een aftermarket alarm (zo te lezen soms ook in dezelfde klasse) neemt. Op welke specifieke punten kan dit beter zijn? En werkt dat met een aparte bediening?

Las weer berichten van opengebroken Bimmers en ga maar weer eens nadenken wat te doen qua voorzorgsmaatregelen.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Er zit wel wat verschil tussen het af fabriek "klasse III" alarm van BMW (optie 0302) en een fatsoenlijk aftermarket klasse III alarm.

Ik heb na de inbraak beide en hier schiet het standaard klasse III alarm van BMW in tekort:
* Makkelijk te omzeilen door professionals;
* Maakt echt geen herrie en slechts een zielig piepje waarvan je niet wakker wordt ...je hond nog niet eens schat ik in.
* Fatsoenlijk aftermarket alarm maakt echt herrie (Cobra meer dan Defa) en heeft sirene met noodstroom ...dus uitschakelen is lastiger bij inbouw sirene op goede locatie.
* Geen 2e autorisatie ==> m.a.w. kans dat via relay attack alsnog je auto zonder dat je alarm af gaat ontgrendeld wordt en leeggeroofd/ meegenomen kan worden.
* Deugdelijk aftermarket alarm maakt dit onmogelijk en dan is een smartguard hoesje voor je sleutels (tegen relay attack) minder noodzakelijk. OBD-truc kan ook niet meer.
* BMW alarm schijnt minder gevoelig te reageren op interieurbeveiliging (en heeft ook geen sirene met noodstroom beveiliging).

Genoeg redenen waarom het BMW-alarm eigenlijk maar een poppenkast alarm is, dat wellicht handig is voor de verzekeringspremie, maar waar je verder weinig aan hebt :mrgreen: . Eigenlijk een waardeloze optie voor dat geld en ouderwets alarm.

Zowel Defa als Cobra werken via je eigen sleutel en bij beide krijg je een aparte handzender voor de sinds 2015 verplichte 2e autorisatie (bij Defa binnen 15 sec. indrukken na ontgrendelen en Cobra handzender moet binnen 3 meter van je auto zijn na ontgrendeling en ook binnen 15 seconden gevonden worden). Hoe gevoelig je de sensoren afstelt, ligt een beetje aan de inbouwer.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Mooie opsomming! :ja:

Dat OEM geen noodstroom heeft, wist ik niet. Slecht hoor...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Thx Hugo, heel helder! Zeker overwegen waard, ik ga de kosten eens opzoeken.

Ben je zelf voor de Cobra gegaan? Die klinkt v.w.b. 2e autorisatie net iets praktischer.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Er is een forumsponsor die ze levert zie ik net..

viewtopic.php?t=17723
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

No thanks en je hebt PB RZA!
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Ik weet niet of je keyless go hebt, maar Fleetacces biedt ook een keyless protector. Mooi stukje techniek :ja:

https://www.fleetaccess.nl/keyless-protector.html
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Mijn oom was vannacht de Sjaak... Zijn 330e voor de voordeur leeggehaald.

'echte vaklui zei hij.' Alle schroefjes netjes geordend op de bijrijdersstoel. Je hoort ook wel eens dat alle achter de stekker wordt afgeknipt = nieuwe kabelboom, bij hem alles losgekoppeld. Klein voordeel is dat het een leaseauto betreft, maar schoften zijn het zeker.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”