F30 veiligheid relevante recall stuurhuis

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
bmwdriver125
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:26

Nou hier het exact zelfde probleem (F31 bj 2013) , ben beniewd of ik onder de terugroepactie val.
Mijn electromotor ligt er ook af, lijkt erop dat de bouten zijn gebroken :shock:

Heeft iemand het nummer van de terug actie, dan kan ik kijken of mijn auto hier onder valt


bmwdriver125
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:26

Beetje zitten googlen en kwam op de onderstaande link uit:

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 1-9999.pdf

Terug actie lijkt niet te gelden voor de F31 :wtf: Apart heb precies het zelfde probleem alle bouten van de "steering gear power pack" afgebroken

hopelijk geen vervolgschade :?
bmwdriver125
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:26

einde van het verhaal nieuw stuurhuis moeten laten plaatsen :nee:

Valt me tegen vwb betrouwbaarheid van BMW
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

BMW is echt niet betrouwbaar hoor, die gedachte kun je overboord kieperen. Dan kun je ook beter een Aziaat kopen als je niet van sleutelen houdt :D
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ja daar ben ik met schade en schande ook wel achter. Alleen doe ik altijd wel vragen bij onderhoud of men op de bekende puntjes wil letten. Mbt het stuurhuis had ik ook al aangeven of met de bouten preventief wilde controleren. Evenals afdichting van het ruitenwisser reservoir. Het kettingverhaal van de N20 is inmiddels wel bekend bij iedereen.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
bmwdriver125
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:26

Arjan schreef: 09 jan 2021, 07:40 BMW is echt niet betrouwbaar hoor, die gedachte kun je overboord kieperen. Dan kun je ook beter een Aziaat kopen als je niet van sleutelen houdt :D
Inderdaad maar het rijdt wel super, zodra ik de steden met mijn EURO5 diesel niet meer binnen kom zonder bekeuring, stap ik over op een hybride.
Kan dan zomaar een Lexus of iets dergelijks worden :oops:


NB In Belgie wallonië wil men EURO5 diesel vanaf 2028 weigeren :(
bmwdriver125
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2019, 21:26

veejay schreef: 09 jan 2021, 13:19 Ja daar ben ik met schade en schande ook wel achter. Alleen doe ik altijd wel vragen bij onderhoud of men op de bekende puntjes wil letten. Mbt het stuurhuis had ik ook al aangeven of met de bouten preventief wilde controleren. Evenals afdichting van het ruitenwisser reservoir. Het kettingverhaal van de N20 is inmiddels wel bekend bij iedereen.
Merk Fora zijn ook altijd een goed begin om te kijken welke merk specifieke problemen er zijn als je een 2e hands wil kopen :ja:
Gebruikersavatar
eddyencorina
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2019, 20:13

BMWe90Mike schreef: 01 feb 2020, 09:24 Heb je hier nog antwoord op gekregen van BMW nl?
Bijna een jaar verder en BMW komt niet verder dan wij kunnen geen auto leveren met garantie dat hij jaren heel blijft. Dit verwacht ook niemand alleen een reëel terugroepactie systeem dat alle aangedane voertuigen opgeroepen worden wel vind ik. Maar verder mag je het uitzoeken en gewoon laten repareren en betalen.
Sorry voor de late reactie was dat vergeten te doen
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Nou in Amerika kan BMW het wel, bijvoorbeeld de N20 ketting had opeens 7 jaar recall (onder garantie). Daar zijn ze natuurlijk als de dood voor schadeclaims.

Hier in Europa hebben de importeurs mazzel dat ze met veel kunnen wegkomen (PON holding als koploper in NL).

Afbeelding
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”