1 zone airco paneel ombouw naar 2 zone paneeltje

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
fordrijder72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 apr 2017, 19:27

Hallo, ik heb een tijdje geleden in mijn F34 het 1 zone airco bedieningspaneel vervangen door het 2 zone paneel omwille van de look. Heb dit laten coderen en alles wat voor mij belangrijk was werkt, behalve dat ik de luchtstroom niet kan aanpassen naar bv de middenroosters of de voetenruimte. Het gevolg is dus dat ik enkel verluchting krijg aan de voorruit en aan de ontwaseming van de zijruiten. Had gevraagd aan de codeerder of dit niet aan te passen is en dit blijkt niet te gaan. Nu heb ik op een E60 forum gelezen dat er voor dat type bmw wel een aanpassing (ompinnen van stekkers enz) mogelijk is zodat je de uitstroom van de lucht wel kan regelen. een E60 is natuurlijk niet hetzelfde als een F serie, maar toch. Is er iemand op het forum die een idee heeft of dit ook zou mogelijk zijn op mijn F34? Nogmaals, ik heb de ombouw enkel gedaan voor het uitzicht, maar het is toch interessant als je bv in de zomer de middenste roosters kan gebruiken om het interieur sneller en beter te koelen . Alvast bedankt. Een schema van beide paneeltjes is eventueel ook al een hulp voor mij.


Gebruikersavatar
DHC
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 167
Lid geworden op: 07 mar 2019, 20:07
Type Auto: F20 116i BR Stage 1

Zeker mogelijk, hier de handleiding: https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1300027


ps. nee het is niet zomaar ff een stekkertje ompluggen.
fordrijder72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 apr 2017, 19:27

ok, bedankt, ik had die handleiding ook gezien, ik hoopte dat enkel een kleine aanpassing zou mogelijk zijn zodat de luchtverdeling zou werken, de ganse installatie is voor mij niet nodig
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten bij BMW zit er echt niet in.
F modellen zijn complexe auto's dan nog maar te zwijgen over G modellen.
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

DHC schreef: 05 jan 2020, 18:02 Zeker mogelijk, hier de handleiding: https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1300027
:shock: 006 da's een beste operatie voor wat looks... :D
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
fordrijder72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 apr 2017, 19:27

Aangezien ik de voor de rest zeer goed uitgeruste wagen van een kennis kon overkopen, kon ik hem moeilijk laten staan omdat er geen digitale airco in voorzien was, moest ik een nieuwe wagen (kunnen) kopen, zou ik er alleszins af fabriek voor kiezen.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dit is toch geen DIY :!:

Topic verplaatst...
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Float schreef: 09 jan 2020, 09:41 Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten bij BMW zit er echt niet in.
F modellen zijn complexe auto's dan nog maar te zwijgen over G modellen.
Is niet per definitie alleen bij BMW, bij VW was in 2000 de ombouw van handmatige airco naar een klimaatregeling al een drama en het zou heel positief gedacht zijn dat zoiets 20 jaar later eenvoudiger is.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ik had de link nog niet bekeken, nu wel.
:shock: :shock:
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”