Wat nodig voor welke mods?

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Eerst 5 jaar E46 Touring gereden. Daarna 5 jaar E91 LCI. Vooral met die laatste helemaal vergroeid geraakt. Wat een fijne auto ,ook al was het maar een 318d.
Toch was het weer tijd en heb nu een F31 318d gekocht (nog niet afgeleverd).

Niet alles zit erop en aan dus het wordt wel wat zelf modden. Ik kan nooit vinden wat er nu precies nodig is voor een bepaalde ombouw en of coderen nodig is. Waar halen jullie die info altijd vandaan?

Helaas zitten er halogeen koplampen in. Dat BMW dat uberhaupt nog leverde toen... Er zit zo'n achteraf-inbouw xenon setje in maar dus geen angel eyes maar zo'n gewoon dom lampje als stadslicht/DRL. Die dingen zijn absoluut het gezicht van BMW dus moeten erin. Ik heb een paar opties:
-Set originele xenon lampen kopen (prijzig maar okee. Wat komt hier allemaal bij kijken? Extra modules? Coderen?)
-Set LED unit (zal wel nog veel duurder zijn; Wat komt hier allemaal bij kijken? Extra modules? Coderen?)
-Set after market xenon units (Ervaringen? Wat komt hier allemaal bij kijken? Extra modules? Coderen?)

Er zit geen PDC op.... Vrij onbegrijpelijk maar okee. Is dat achteraf in te bouwen met sensoren etc? Wat komt er bij kijken?
Maar ik denk persoonlijk eerder aan zo'n groot after market android scherm met achteruitrijcamera (PDC voor is niet zo'n must). Iemand ervaringen met zo'n unit? Plug&play of codeer werk?

Ik kom van die leuke M-stuurtjes tegen. Wat zitten daar voor haken en ogen aan? Moet zeker ook allemaal geprogrammeerd worden?

Over een luxe instrument cluster durf ik al helemaal niet te denken..... 001

Hoe dan ook: help me een beetje op weg in de mod-wereld van BMW (ik heb aan die eerdere nooit dergelijke dingen gedaan)


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Het begin is goed, hier op het forum de vraag stellen. Dan is er altijd wel iemand die je kunt helpen :ja:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Okee, dank je! Ik ga zeker kijken voor andere koplampen.
Maar wat kan ik plaatsen? Kan ik bijv originele xenon koplampen inbouwen? Past dat zo allemaal? Of heb ik meer nodig? Passen de aansluitingen? Heb ik nog ballasten nodig?

Het zelfde geldt voor als ik bijv imitatie koplampen uit jouw link zou kopen. Als ik dat zo lees zit daar in elk eval alles bij wat nodig is.

**EDIT**: die van jou link zijn als ik het goed begrijp lens unit (met ballasten en lampen) die je inbouwt in de bestaande halogeen koplamp units. Dan moeten er nog lossen LES angel eyes bij.

Als ik naar originele xenon koplamp units kijk zie ik dat het gros wordt aangeboden zonder ballasten en LED drivers. Ook vervelend. Zo moet je overal wat onderdeeltjes vandaan gaan sprokkelen.
Lastig....
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Neem voor plaatsen van xenon lampen eens contact op met Intertuning in Rotterdam.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Dank voor alle reacties zover. Inmiddels wat zaken overdacht en ook afgestreept.
Zo ga ik (voorlopig) niet doen: stuurwiel vervangen. Deze vind ik ook niet heel lelijk en met alles erop en eraan (airbag, knoppen etc) wordt voor een stuurtje al snel 600+ gevraagd. Dan nog programmeren (geen idee wat dat ongeveer kost). Dus nee.

Koplampen heb ik besloten dat er aftermarket H7 (met lenzen en led ringen) in moeten. Ik heb originele bekeken (xenon en led). Die zijn wel erg goed te betalen maar dan zijn ze helemaal kaal. Komen veel xenon en led modules bij. Volgens mij ook een kabelboom. Wellicht nog meer zaken en dan nog coderern.
Dus ik denk de koplampen van HL bijv. Ziet er goed uit en ze te lezen perfect voor mijn situatie. Iemand ervaring met deze?

Instrument kluster (tellerunit) wil ik denk ik wel doen maar zal ik een topic voor maken.

PDC control moet ik ook echt iets op verzinnen. Onbegrijpelijk dat dat er niet op zit, maar goed. Ik denk dat origineel PDC later inbouwen bijna niet te doen is zeker? Dan zal ik ook heel erg veel onderdelen nodig hebben vermoedelijk. Heeft iemand daar iets over te melden?
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

PDC inbouwen, heb ik een tijdje geleden te koop zien staan bij een schadenet voor een euro of 300,--
Aangesloten op het systeem van de auto.

Dus dit is wel te doen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

:lol:
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”