Rare bonk uit-stand stuur onderin.

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
MaikelM
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2020, 11:33
Type Auto: F34 335i GT High Ex. 2014

Goedemorgen allen!

Sinds gisteren, omdat ik iets deed wat ik normaal gesproken nooit doe, heb ik iets raars gevonden.

Als ik in mijn BMW 335i GT 2014, als die uit is aan mijn stuur trek rechts en volgens mij ook links dan hoor ik onderin een soort bonk.

Wat kan dat zijn? Is daar iets los of kapot aan het gaan?

Hopelijk dat mijn vage voorstelling een belletje doet rinkelen.

Mvg, Maikel.


Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Ik weet dat er in de f3x serie op sommige modellen een terugroepactie is op het stuurhuis, daar kan een schroef los raken.
Weer niet of dat bij een GT ook zo is, maar je zou het eens voor kunnen leggen bij de dealer.
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Lees op het Engelse babybmw forum dat de m135i lci er ook veel last van heeft en er zijn kits voor om het te herstellen.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Heb een maand geleden het complete stuurhuis onder garantie laten vervangen door de BMW dealer. Bij mijn 1 serie voelde ik rond de 100 km een rare tik/bonk bij het insturen. De medewerker van de BMW is toen zelf gaan rijden en merkte de rare tik/bonk ook. De auto is toen achtergebleven bij de dealer en heeft het complete stuurhuis onder garantie vervangen. Let wel: ik heb mijn 1 serie begin dit jaar gehaald, zodoende viel het onder garantie.

Zou even op de RDW site kijken of er een terugroepactie is, dan wel of het stuurhuis onder coulance/garantie vervangen kan worden.

Succes
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”