BMW & Spotify issue

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Umut89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2020, 01:00

Sinds vorig jaar heb ik een issue met spotify in de auto (F31). De muziek e.d. wordt keurig afgespeeld via een bluetooth verbinding, echter loopt de titel / albumcover die normaliter op je idrive verschijnt niet synchroon met de muziek; namelijk enkel de titel & album cover van het eerste nummer verschijnt op het scherm. Wanneer je van nummer wisselt blijft de oude titel & album cover staan op het scherm.

Kennelijk is dit een bekend probleem waarbij BMW de schuld geeft aan Spotify en Spotify aan BMW (zie o.a. https://community.spotify.com/t5/Live-I ... 6#comments). Zijn er mensen die hier ook tegen aan liepen en wellicht wel een oplossing hebben?


Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Het probleem ligt volgens mij bij Spotify. Ze hebben het benodigde protocol voor verbinding met bmw uit de Android app gesloopt. Daarom kun je alleen nog via bt gebruik maken van Spotify.

Ik heb alle dingen geprobeerd die in die thread genoemd werden, maar kreeg het niet aan de praat. Heb nu voor 15 euro een oude iPhone gekocht, en gebruik Spotify vanaf de iPhone want dat werkt wel gewoon.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Umut89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2020, 01:00


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Goed om te horen dat bovenstaande werkt, alleen niet echt praktisch om een nieuwe telefoon voor zoiets te moeten kopen.

Wij hebben ook een f20 uit 2018 voor de deur en daar werkt spotify wel probleemloos. Ligt dit dan niet aan de software van mijn F31? En zou een eventuele update van mijn BMW software dit probleem dan niet verhelpen?
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”