RDCi sensoren; verplicht bij MY2015?

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Rubenz3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 22 okt 2008, 08:42
Type Auto: F31 320dA HE "M-sport"

In November wordt mij F31 afgeleverd op 19" met RDCi sensoren.
Mijn winterset gaat 17" worden; aanschaf velgen via Ebay oid.

Aangezien het hier om een Auto gaat die in 2015 nieuw wordt afgeleverd, is men dan verplicht om RDCi sensoren "te plaatsen"? Of kan ik voor de winterset deze achterwege laten?

Alvast bedankt!! :ja:


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

wordt niet getoetst bij de apk (welke je de komende 3 jaar nog niet hebt bij een diesel.)
De politie loopt ook jaren achter de feiten aan dus die zullen er ook niks mee doen...
wat wel voor troubles kan zorgen..: verzekeringen. Die grijpen alles aan om niet uit te keren. Ze zouden kunnen zeggen (omdat het verkeersveiligheid verhogend is),,het zit er niet op en hoort wel zo.
Tis tenslotte bij auto's na 2014 verplicht....
En hoe reageert bmw als je in de garantieperiode als je iets er niet OEM's op hebt zitten...
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Dit zijn ze dus, http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... vum0pmJumw

Hoe de gegevens overdracht plaats vind is mij een raadsel
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Ik ben meer benieuwd naar hoe het systeem reageert als die geen sensoren "ziet"?
:koffie:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zijn dezelfde als Renault.
Bij sommige Renault kan je ze wegschrijven. Erg handig.
Ze zijn nauwkeuriger dan de oude die via je abs gaan.
Maar nog steeds ondingen. Bij Banden demontage erg oppassen omdat ze er zo vanaf liggen.
Daarnaast breken de schachten af waar de dopjes opzitten na x jaar. Het alu wordt broos. Er zijn wel reparatiesets voor. Doe dit x per jaar.
Als ie hem niet ziet...krijg je er constant melding van in je bc. Bij Renault. .knipperen en soms ff piepen..
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

zit overigens een batterij in die niet te switchen is.
Op=op. Dmv frequenties wordt de data verzonden.
Nobody said it was easy....
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

performance schreef:Hoe de gegevens overdracht plaats vind is mij een raadsel
Draadloos naar een RDCi ontvanger in de auto. (bij optie $2VB, zie ook http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 71#p423090 )
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 6/36_1524/
Kan 'm in de 3-serie ETK niet vinden. Is ook verwarrend hoeveel ontvangers er nodig zijn. De Amerikaanse uitvoeringen hebben er 1 per wiel, de Europese maar 1 (per auto)
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Constant? Of kun je, zoals bij het oudere systeem, de storing accepteren en dat er dan een geel driehoekje in je dash zichtbaar is? Daar kan ik wel mee leven.
NOS schreef:Als ie hem niet ziet...krijg je er constant melding van in je bc. Bij Renault. .knipperen en soms ff piepen..
:koffie:
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Durf ik je niet te zeggen. ....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

We rijden hier allemaal een dure BMW, maar €225 voor een setje veiligheidverhogende sensoren is te duur? 006

Of is er een andere reden dat je deze sensoren niet zou willen? Ik vind het ideaal om mijn bandenspanning via de iDrive af te kunnen lezen, en de wetenschap te hebben dat ik gewaarschuwd wordt als een band ineens leeg loopt (juist bij RoF hoef je hier niet altijd wat van te merken).
Rubenz3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 22 okt 2008, 08:42
Type Auto: F31 320dA HE "M-sport"

Mijn eerste gedachte was ook dat de Auto een melding zal gaan geven als ie niet op de voorgeschreven wijze de spanning kan lezen.

Dan wordt het dus een 17"set met RDCi sensoren. Overigens een OEM set; dat stond bij mij al vast...

Weet ik iig waarnaar ik op zoek kan gaan 001
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Ja, dat klopt. Alle waar voor z'n geld hè :wink: Je kunt beter een setje zoeken waar ze al in zitten want dan kosten ze niet die 225,- extra heb ik al wel gezien op eBay. Dus een setje zonder en dan 225,- extra vind ik te duur. Dus mocht ik een geschikte set zonder vinden wil ik graag weten wat de BC doet :)
Overigens rekenen ze in Duitsland ongeveer 170,- extra voor die sensoren.
Kingfisher schreef:We rijden hier allemaal een dure BMW, maar €225 voor een setje veiligheidverhogende sensoren is te duur? 006
:koffie:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”