vlekken (corrosie wsl) oem 442m velgen

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
bodi
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 163
Lid geworden op: 30 jan 2014, 14:48

Bij reinigen van wielen enkele weken terug was me opgevallen dat de 2 achterste van mijn 442m velgen soort vlekken hebben aan het midden onder de emblemen (op velg zelf). Gebruik nooit agressieve reinigers, gewoon autoshampoo en enkel tuinslang dus geen hogedruk dus leek me raar en ondertussen wat gegoogeld en blijkt dat men het aan corrosie wijt of toch zo noemt en ook bij 403m kan voorkomen.

Weet dat toen ik wagen heb gekocht (ongeveer 6 maand terug) deze daarvoor reeds behandeld zijn, via officiele dealer die dat blijkbaar uitbesteedt. Ben daar dus voor teruggegaan omdat ik vindt dat het vrij snel teruggekomen is en om zeker te zijn dat velgstructuur niet onder lijdt en alles dus veilig is & blijft en aangezien het maar 6 maand is en niet door eigen handelingen veroorzaakt leek me toch dat het ook in garantie mag genomen worden.

Heb vandaag bericht gekregen van dealer dat die firma 1 velg wil herstellen onder garantie en 1 zou ik zelf moeten betalen, zou 160 + btw zijn maar zit met dubbelgevoel, waarom 1 wel en andere niet in garantie, zijn beide op exact zelfde moment gedaan en moet dus aan firma liggen, aan andere kant ook beter dan niets en absoluut geen kritiek op dealer zelf want die hebben alleszins moeite gedaan om oplossing.

Hebben hier nog mensen dit voorgehad met oem velgen en is dit opgelost geraakt want heb ook geen zin om alle x aantal maanden die dingen te moeten laten herbehandelen, dan lijkt het me beter om ineens andere te kopen.

Alsook tast dit structuur/stevigheid velg niet aan want wil toch gerust achter stuur zitten en blijven zitten.


Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

1 wel, 1 niet lijkt me ook een beetje raar. Dan is het meer coulance, ieder de helft...
Ik heb het gehad met een nieuwe BMW, na een paar maanden ook beginnende corrosie. Ik kreeg een nieuwe velg. Hoe oud is je auto? En daar komt bij; jij doet toch zaken met de dealer, niet met die firma? De dealer lijkt me dit onder garantie te moeten repareren/vervangen. Wat de leverende firma wil is niet jouw probleem maar die van de dealer. Sturen ze je voor een gevalletje aan een band ook naar Bridgestone "ofzo"? Of voor een kapotte lamp naar Hella? :)
Vind dit dus wel slecht vd dealer en daar mag je best kritiek op hebben. Jij hebt met hen te maken, niet met derden waar zij het nu op afschuiven... Vind ik niet echt moeite nemen om het op te lossen, zoals jij schrijft. Meer het afschuiven van verantwoordelijkheidheden :?
:koffie:
bodi
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 163
Lid geworden op: 30 jan 2014, 14:48

Auto is ongeveer 2,5 jaar oud en dealer zei ook al dat bmw vroeger gewoon een andere velg gaf maar dat gebeurt blijkbaar nu niet meer vandaar dat ze het uitbesteden aan externe firma en ga eens navragen bij vorige eigenaar of dat 6 maand terug onder garantie was want zoja komt dat wsl ook op rekening bmw.

Ga ervan uit dat het nu niet meer onder garantie bmw valt maar eerder onder garantie externe firma want als na 6 maanden en dan nog niet tijdens winter hun herstellingswerken al opnieuw teniet zijn gedaan lijkt me dat op zijn minst niet echt ideaal.

Ondertussen al geinformeerd bij andere herstellers en zou vooral aan de "gepolierde" look of lak liggen, sommigen zeggen altijd miserie dus meteen maar eens vragen om velgen in andere gewoon zilveren lak te laten spuiten want wil niet om de zoveel maand dit opnieuw hebben dus nog even alles rustig bekijken. 001
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Dat is prima dat ze het uitbesteden maar dan nog heb jij met hen te maken. Jij stuit op een tekortkoming en hebt garantie bij BMW. Dan lossen ze het maar op, het hoe en waar maakt jou niet uit.
:koffie:
bodi
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 163
Lid geworden op: 30 jan 2014, 14:48

zo ziet het er uit, niet heel erg maar moet in orde zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Precies hetzelfde wat ik heb bij mijn 403 velgen.

Ik ga ze laten poedercoaten via onze forumsponsor zodra de winterbanden er weer onder moeten.
bodi
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 163
Lid geworden op: 30 jan 2014, 14:48

dealer heeft zojuist gebeld en ze gaan het in garantie herstellen, tevreden mee en hoop dat het niet meer terugkomt
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Dit is oppervlakte corrosie, krijg je bij aluminium velgen.
Het is niet mooi, maar schadelijk is het verder niet gelukkig.

Fijn dat ze hersteld worden :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”