Pirelli sottozero runflat - trillen?

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
Doe daar maar eens een paar tienden bij. 008


Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

We hadden ergens een topic, Het Grote ergernis/foutjes BMW. Ik zal onderstaande punt erbij zetten.

* Juiste bandenspanning bij afleveren auto.
minuteman
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2016, 22:36

De vraag is wat de juiste spanning is. Afgaande op de sticker in de deursponning werd mijn auto door de Profile te hard gezet. De sticker geeft ook aan voor harder dan achter, daar had de Profile man nog nooit van gehoord.

Iets anders is dat het zomaar een paar tienden kan schelen bij welk vulapparaat je staat.
Over vreemde hobby's gesproken: http://www.lp2223.com
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Aanbevolen druk voor de 225/18 RFT winterbanden is:

Voor: 2.2
Achter: 2.6

Beladen:
Voor: 2.9
Achter: 3.4

Controleer de druk ook met een bandendrukmetertje, die zijn accurater dan de meeste van die meters waarmee je je banden opblaast. Mijn meter thuis meet ongeveer 0.3 bar meer dan in werkelijkheid.
Gebruikersavatar
Gentry
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:36
Type Auto: BMW 320d Touring High Executive F31

Trillen en zoekerig weggedrag
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Mijn dealer adviseerde 2,4 voor en 2,6 achter en beladen 2,6 voor en 3,1 achter.
:koffie:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

minuteman schreef: Iets anders is dat het zomaar een paar tienden kan schelen bij welk vulapparaat je staat.
Dat is zeker waar, nameten met een goede meter is dan geen overbodige luxe. Er kan een hoop spreiding zitten in die compressors.
Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

Update:

Vanochtend auto gebracht en uitgelegd wanneer auto trilt ed. Overigens 'shoct' de auto ook weleens bij koude start, zal wel iets met batterijen te maken hebben. Wellicht ervaren andere 330e rijders het ook?

Omdat de banden al warm waren had ik voorgesteld om de auto halve dag te laten staan en pas in de middag even mee te gaan rijden. Dat vonden ze goed.

Nou, net auto opgehaald en uiteraard hebben ze helemaal niets gemerkt. Auto trilt niet en geen bonk bij maximaal slag.

Ik gaf aan dat bandenspanning te laag was en die hebben ze opgepompt. Nu staat ie voor 2.3 bar en achter 2.5 bar. Op de terugweg vond ik de auto iets fijner rijden.
Ze hebben zich echter niet aan de afspraak gehouden. Ik kon via de BMW remote app zien dat ze 1,5uur nadat ik de auto heb weggebracht met de auto zijn gaan rijden. Dan klopt het dat je de trilling niet echt voelt :cry:

Ik had ook aangegeven dat koplampen te laag stonden en dat klopte ook. Die staan nu ook op de juiste hoogte.

Al met al niet helemaal tevreden. Ik zal het in de gaten houden en zodra ik het weer merk meteen gaan we weer terug naar de dealer.
Gebruikersavatar
BJF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 277
Lid geworden op: 07 aug 2012, 04:26
Contacteer:

Volgende keer de auto de avond ervoor brengen, tegen sluitingstijd. Dan is ie sowieso koud als ze hem de volgende dag proberen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13917
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Goeie tip 8)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

Das een goeie!
Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

Update, inmiddels bandenwissel gehad. Wat een verschil tov winterbanden! Auto tilt 'nauwelijks' meer bij optrekken, koud. Ik voel het soms nog ff maar is te verwaarlozen. Dus maar een mail richting alphabet en BertStory met dit als antwoord:

****
We hebben uw klacht besproken met Bert Story.
Het probleem gaan we de komende herfst oplossen, maar hoe dat weten we op dit moment nog niet.
Winterbanden in Run On Flat, en een breedte set zijn zeer beperkt leverbaar. Dus of er überhaupt een ander merk leverbaar is nog maar de vraag.
De oplossing komt er.

We vertrouwen erop u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.
****

Tot zover winterbanden.

Nu zomerbanden, auto trilt tussen 140km/h en 160km/h. Dinsdag gaat de BMW terug naar de dealer.... :(
Carloz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2016, 19:49

Ik had juist met de winterbanden minder ellende (trillingen) dan met de zomerbanden. De zomerbanden gaan nu voor de derde keer terug om te kijken wat er aan gedaan kan worden. De hoogteslag valt nog net binnen de toleranties anders waren ze al gewisseld geweest voor andere. De dealer zelf geeft aan dat BMW nooit runflat banden had moeten gebruiken en dat het verschil met normale banden enorm is....

Maandag mag hij weer terug....
Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

Update zomerbanden.

Dinsdag ging de auto naar Bert Story. Ik zou in eerste instantie zelf met een monteur gaan rijden om het te laten zien omdat ie pas boven 140km/h begint te trillen. Eenmaal aangekomen hoefde dat niet. Ze wisten genoeg :o

Smiddags gebeld om de auto op te komen halen. Rechts voor en links achter had de auto banden slag waardoor die boven een bepaalde snelheid ging trillen. Ik blij dat ze het gevonden hadden en meteen een afspraak gemaakt voor nieuwe banden.

Tegen 17:00 uur word ik door de dealer gebeld met 'slecht' nieuws. Alphabet wil de banden naar mij door belasten omdat ik te lang met banden had doorgereden. :shock: :shock: bandenwissel had plaats gevonden 26-04. Ik had op 05-05 achtergekomen dat de auto boven 140km/h trilt en toen meteen een afspraak bij de dealer gemaakt!

Nu breekt mijn klomp! WTF :yuck: Even tot 10 geteld en maar zelf achteraan. Alphabet gebeld, uitgelegd en Bert Story mocht weer contact met ze opnemen, alles zou geregeld worden.

Vandaag toch maar contact met Bert Story om te kijken of het allemaal geregeld was. Nou dat was nog niet, ze waren druk bezig met Alphabet en BMW aan het bellen en regelen maar zoals afgesproken gaan de banden op dinsdag hoe dan ook vervangen worden zonder dat het aan mij door belast zou worden. :wink:
Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

Laatste update wat betreft zomerbanden. 2 nieuwe bandjes en probleem opgelost. Auto trilt niet meer bij 140km/h!
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”