Hoe hoger de ET hoe meer hij naar binnen valt toch?
jij had origineel 34 en je bent naar 40 gegaan dan toch?
Dat scheelt dan 2mm met de mijne waarbij jij een 245 hebt (en nog verlaagd heb).
235 moet dan bij mij prima gaan als jij al geen last hebt:)
toch?
Banden(maat)advies 19" F31 325d
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Voor liggen mijn velgen 4mm meer naar binnen dan standaard, volgens de berekening. Optisch liggen ze gelijk.
Achter liggen mijn velgen 7mm meer naar buiten dan standaard, volgens berekning. Optisch lijkt dit nog meer.
Mijn auto is in deze een goede testcase. 8.5j op vooras met 245-40-18 band, met een extra verlaging van 15mm. Loopt nergens aan, maar er is niet veel ruimte meer richting veerschotel.
Achter is er overal genoeg ruimte.
Achter liggen mijn velgen 7mm meer naar buiten dan standaard, volgens berekning. Optisch lijkt dit nog meer.
Mijn auto is in deze een goede testcase. 8.5j op vooras met 245-40-18 band, met een extra verlaging van 15mm. Loopt nergens aan, maar er is niet veel ruimte meer richting veerschotel.
Achter is er overal genoeg ruimte.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Velgen zijn onderweg (nu in belfast op een cerntrale hub van de bezorgdienst) en zullen begin volgende week hier zijn gok ik.
Ik ga de 235 en 255 MPS4S maar eens bestellen dan kunnen ze er eind volgende week onder
ben benieuwd hoe het staat!
Begint een beetje een touring te worden
Ik ga de 235 en 255 MPS4S maar eens bestellen dan kunnen ze er eind volgende week onder
ben benieuwd hoe het staat!
Begint een beetje een touring te worden
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Een originele is achteraan 8,5 breed, deze is 9,5 breed.ejt schreef:OEM is et36 voor
en achter et47
hoger dan origineel, meer naar binnen. Dus in jouw geval, voor 2mm naar binnen en achter 7mm naar buiten.
Dat betekent 7 mm + 12,7 mm (halve inch) = velg 19,7 mm verder naar buiten dan OEM.
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Dat zou toch moeten passen....? al klinkt dat best veel...
Wat had jij met de Mak Luftjes?
Wieltjes zijn binnen:)
Nu de bandjes bestellen (bandenleader is het goedkoopst op het moment maar rubber heeft dagprijzen lijkt het) en eronder laten zetten:
Moet ook de voorremmen nog laten doen... althans ik denk eraan om het zelf te gaan doen.
Dealer rekent 126 euro per schijf (totaal 650 euro)... en ook profile rekent 550 voor een set brembo's....
Zo moeilijk is het niet
Wat had jij met de Mak Luftjes?
Wieltjes zijn binnen:)
Nu de bandjes bestellen (bandenleader is het goedkoopst op het moment maar rubber heeft dagprijzen lijkt het) en eronder laten zetten:
Moet ook de voorremmen nog laten doen... althans ik denk eraan om het zelf te gaan doen.
Dealer rekent 126 euro per schijf (totaal 650 euro)... en ook profile rekent 550 voor een set brembo's....
Zo moeilijk is het niet
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wat bedoel je met een originele? Welk model?F31J schreef:Een originele is achteraan 8,5 breed, deze is 9,5 breed.ejt schreef:OEM is et36 voor
en achter et47
hoger dan origineel, meer naar binnen. Dus in jouw geval, voor 2mm naar binnen en achter 7mm naar buiten.
Dat betekent 7 mm + 12,7 mm (halve inch) = velg 19,7 mm verder naar buiten dan OEM.
Deze replica's zijn dan 9,5" breed achter maar dat is nog altijd smaller dan OEM 437M:
19x9.0 Front
19x10 Rear
235/40/19 Front
265/35/19 Rear
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Ik heb een 9 velg ET39 achteraan. Ik vind een 255 op een 9 beter passen dan op een 9,5. Ligt qua 'getrokkenheid' dan hetzelfde als de 225 op de 8 vooraan.
De 9 komt 14,35 mm naar buiten. 19,7 mm gaat nog iets bruter lijken. Met een 265 erop zou die wel eens de kassen kunnen raken bij zware belading en drempels ofzo.
De 9 komt 14,35 mm naar buiten. 19,7 mm gaat nog iets bruter lijken. Met een 265 erop zou die wel eens de kassen kunnen raken bij zware belading en drempels ofzo.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Met de breedste OEM maat voor de gewone 3/4 reeks uiteraard.Dutch79 schreef:
Dat betekent 7 mm + 12,7 mm (halve inch) = velg 19,7 mm verder naar buiten dan OEM.
Wat bedoel je met een originele? Welk model?
Deze replica's zijn dan 9,5" breed achter maar dat is nog altijd smaller dan OEM 437M:
19x9.0 Front
19x10 Rear
235/40/19 Front
265/35/19 Rear
Zo'n M3/M4 velg komt zo'n 26 mm meer naar buiten dan OEM 'gewone' 3 en 4 reeks velgen, dat gaat echt niet lukken hoor.
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
er gaat 235 op de voorkant en 255 op de achterkant dus ik schijn niet te schrapen volgens velen....
Daarnast, hierboven werd een vergelijk gedaan met een originele 437M set maar die past volgens mij niet 1 op 1 op een F31 dacht ik?
Weet iemand toevallig waar ik de aanhaalmomenten kan vinden die BMW standaard hanteert?
Niet alleen voor de wielen (140NM zo te zien) maar ook de bouten voor de caliper bijvoorbeeld (jezus ik ben het nederlandse woord kwijt ).
Ik ga ze zelf doen heb ik net besloten
(
Ik ben prima technisch maar het lef ontbrak... tot ik idioot hoge bedragen bij de dealer zag.
Als ik trouwens de service reset, komt dat dan ook in het onderhoudsoverzicht terug (maar dan zonder dealernummer ofzo?)
Hoop ze er mid volgende week onder te hebben, pics will follow!
Daarnast, hierboven werd een vergelijk gedaan met een originele 437M set maar die past volgens mij niet 1 op 1 op een F31 dacht ik?
Weet iemand toevallig waar ik de aanhaalmomenten kan vinden die BMW standaard hanteert?
Niet alleen voor de wielen (140NM zo te zien) maar ook de bouten voor de caliper bijvoorbeeld (jezus ik ben het nederlandse woord kwijt ).
Ik ga ze zelf doen heb ik net besloten
(
Ik ben prima technisch maar het lef ontbrak... tot ik idioot hoge bedragen bij de dealer zag.
Als ik trouwens de service reset, komt dat dan ook in het onderhoudsoverzicht terug (maar dan zonder dealernummer ofzo?)
Hoop ze er mid volgende week onder te hebben, pics will follow!
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Calipers = remklauwen