Lekke band, canvas

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Tuurlijk, het zijn ook geen banden experts. Maar ze zien wel veel in het veld. En ik denk dat ie gelijk had. Maar de band was ook al oud 6-7 jaar geloof ik.
Slechte uitlijning als oorzaak is minder waarschijnlijk naar mijn idee, tenzij je heel veel negatieve camber hebt op beide wielen in dit geval.


versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

Ik heb ook een keer zoiets gehad (minder ernstig). De binnenkant was glad en aan de buitenkant zat nog ruim 4 mm profiel.
Omdat iedereen toen zei dat ik hem moest laten uitlijnen, heb ik dat maar gedaan. En aangezien dat perfect was volgens het rapport, zei die man ook dat de spanning waarschijnlijk te laag is geweest.
Met een andere band en 0,3 bar extra heb ik er nooit geen last meer van gehad. Dus tja, dat zou kunnen. :roll:
E91 335d high exec. m-pak.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Op basis van de slijtage aan 1 kant zou t volgens de 'regels' uitlijning moeten zijn, maar ik zou op beide paarden wedden. En inderdaad rubber van max 6 jaar gebruiken. Dit kan levensgevaarlijke gevolgen hebben, dus dat wil je niet nog n keer hebben.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Combinatie runflat, lage bandenspanning en negatief camber (wat een BMW achteraan standaard heeft) geeft zulke slijtage.
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

HHi_33 schreef:
Arnie68 schreef:Mooie gelegenheid om ook je velgen eens goed schoon te maken... man man man :roll:
Niet te doen rij te veel in de week. Was de auto bijna elke week.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goede coating erop dan zoals Gyeon Rim, dan spuit je ze zo schoon. :ja:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”