Druksensoren in de banden....welke

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
roeky67
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:28
Type Auto: F36 440i xdrive M-Sport High Executive

Ik heb dus nu een set originele 20" 405 M velgen, helaas zonder de druksensoren.
Nu ben ik aan het zoeken op verschillende sites naar sensoren voor in deze banden.
Ja.....ze horen in een F30 van oktober 2014 en ik wil gewoon graag dat het werkt.
In mijn wintervelgen zitten sensoren en deze wil ik daar ook laten zitten.

Nu wil ik graag een setje kopen maar er komen zeer veel types voorbij van verschillende merken.
Het liefste had ik een set dat ik zelf kan monteren in de velgen en dat de auto deze dan ook vanzelf herkend.
Ik zie aanbiedingen voorbijkomen van rond de € 100,- nieuw of 2e hands.

Maakt het wat uit welke je koopt zolang ze maar voor BMW geschikt zijn???

En als iemand een setje werkende heeft liggen...ik hoor het graag.


Ik wil je best gelijk geven maar dat zou betekenen dat we het allebei fout hebben :ja:

E36 Compact 116 M-pakket
E46 Coupé 328i
E90 325i M-sport pre-LCI
E90 325i M-sport LCI
F30 328i M-sport High Executive
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Volgens het Duitse forum VDO S180052056Z. Prijzen op www lopen uiteen...

https://www.google.nl/search?q=vdo+S180052056Z&cad=h
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

VDO is OEM BMW. En zonder BMW opschrift een pak goedkoper.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Huf..cub..aligator. allemaal sensoren die gekoppeld kunne worden. Tegenwoordig ook met rubber ventiel ipv Ali wat soms breekt. En..soms los vervangbaar
Vandaag coor 1400 euro een tpms codeerapparaat binne gekregen. Kan 90% Van het park continue aanpassen.
Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Als je ze geprogrammeerd koopt..zijn ze erna zelflerend. BMW heeft meen ik 4 antenne dus kan dat zo doen. Het % loopt op tijdens rijden. (Inleerproces). Loop je blanco sensoren..dan kloon je ze van oem..en kan je ook je wielen van voor naar achter is wisselen.
Veelal goedkoper. Bmw( laatste jaren)overigens doet meten via abs en drukmeting. Veelal wordt gedacht van niet....
Nobody said it was easy....
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Ik heb al drie jaar probleemloos Cub superb unisensors steken. Die koop je voor zo'n 40 euro 't stuk.
Gebruikersavatar
koppie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2018, 09:30
Type Auto: BMW 320iA

Misschien iets buiten het onderwerp, maar hopelijk wel passend:

Hoe vervelend is het om een aantal maanden rond te rijden zonder deze sensoren in het geval van een winterbandenset? Oftewel, is het bijvoorbeeld met een klik weg te halen, zoals bijvoorbeeld 'te weinig ruitenwisservloeistof' ?
Gebruikersavatar
roeky67
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:28
Type Auto: F36 440i xdrive M-Sport High Executive

Hallo,
iedere keer na het starten krijg je de melding en er blijft een waarschuwingsteken staan in je dashboard. :nou: :nee:
Ik heb via eBay een setje gekocht en erin laten zetten....plug and play.
Ik was totaal €100 kwijt met montage. De banden moesten er niet eens helemaal vanaf.

Blij dat ik het gedaan heb. :ja:
Ik wil je best gelijk geven maar dat zou betekenen dat we het allebei fout hebben :ja:

E36 Compact 116 M-pakket
E46 Coupé 328i
E90 325i M-sport pre-LCI
E90 325i M-sport LCI
F30 328i M-sport High Executive
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Heb je een linkje?
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

De niet BMW garage heeft ze bij mij gekloond van de originele , nu afgelopen Zondag kreeg ik onder het rijden opeens de melding banden spanningscontrole uitgevallen :? ik ben even een parkeerplaats opgereden en heb via het menu op bandenspanning inleren geklikt (er staat iets soortgelijks) en dan moet je stukje gaan rijden en gelukkig werkt het weer. Maar ik heb dan wel gelijk het idee dat dit bij OEM niet voorkomt :|
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Da's een keuze. Recent bij training nog gehad.
Afhankelijk van het systeem (hoeveel antennes op hoeveel sensoren bv) zijn oem geprogrammeerd fabriek af. Je monteert ze en dmv jouw handeling worden ze geinitialiseerd. Werkt perfect toch.
En koop je een andere velg klap je ze zo over.
Echter zijn er ook merken die je per wiel moet programmeren (fabriek of aftermarket). En erna initialiseren uiteraard met juiste bandenspanning.
Maar wat nu als je dat wiel ipv of naar rechtsachter wil doen. Of..maybe naar een andere velg en auto? Dan zit je met je oem sensoren....
En cubs of huf oa kan je zo meenemen. Je kloont de oem dwars door de band heen..en klaar. Die kan dus op elk wiel zonder dat je de sensor los haalt. Ideaal.
Soms zijn ze net zo duur... maar achteraf kunnen ze meer.
Er zit overigens een knoopcel als accu in. Ding wekt niet van zichzelf energie op. En...BMW meet dmv abs en sensor het wiel. Beide dus.... tpms en rdc in 1.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
koppie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 aug 2018, 09:30
Type Auto: BMW 320iA

roeky67 schreef:iedere keer na het starten krijg je de melding en er blijft een waarschuwingsteken staan in je dashboard. :nou: :nee:
Thx! Dan moet ik dus voor de winter nog even aan de bak.
NOS schreef:En cubs of huf oa kan je zo meenemen. Je kloont de oem dwars door de band heen..en klaar. Die kan dus op elk wiel zonder dat je de sensor los haalt. Ideaal.
Heb je iets van links hoe dat werkt en eruit ziet?
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”