(Imitatie) BMW Style 397 velgen

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
WLFRD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2015, 00:09

Goedenavond,

sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een witte BMW 320D F31 Touring in de sport uitvoering. De auto bevalt veel meer dan goed alleen ben ik niet zo weg van de velgen die erop zitten. Er zitten 17" velgen onder en deze wil ik voor de winterbanden gaan gebruiken. Voor de zomerwielen ben ik op zoek naar de Style 397 velgen. Die worden her en der aangeboden op internet alleen vraag ik me af hoe ik kan zien dat het OEM BMW velgen zijn en geen Chinese imitatie wielen?
Ik heb van een website een antwoord gekregen dat aan de binnenkant van de velg het BMW logo staat en het artikelnummer van de velg maar die zetten de chinezen er ook zo in lijkt me.
Dus hoe kan ik, buiten dat je ze bij de dealer koopt, zien dat het originele velgen zijn?

Dank je wel alvast.

Groet.


Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

BMW logo en artikelnummers zegt al veel IMO, de meeste namaak/replica's voeren toch hun eigen 'naam' TAM/MAK o.i.d. en zijn ook vaak afwijkend in ET/J waarden en vooral gewicht (zwaarder) dan OEM

Ik zou dat best aandurven op basis van de logo's en nummers en eventueel een extra check op gewicht

Toevallig niet lang geleden zocht er ook iemand 397's
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Precies wat hier boven staat en ''aan de prijs van de velgen'' zou ik toe willen voegen .
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Hier op het forum staan originele BMW style 397 velgen te koop 008
WLFRD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2015, 00:09

Om zeker te zijn dat ik originele BMW wielen onder de auto kreeg, heb ik een nieuwe set bij de BMW dealer eronder laten leggen. Ik vond het risico toch te groot dat er niet OEM wielen onder de auto zouden komen die als OEM verkocht worden bij de diverse websites. Daarbij voelde het ook niet goed om in een werkplaatje achteraf de wielen eronder gelegd te krijgen.
Het zou best wel kunnen dat de verkopende partij gelijk heeft dat het echte OEM wielen zijn maar ik durf het risico niet aan. Daarbij komt nog dat het prijsverschil dusdanig klein was (tussen de BMW dealer en een willekeurige website waar de wielen aangeboden worden) waardoor de keuze snel gemaakt was om een afspraak bij de BMW dealer te maken.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Prima keuze OEM FTW!
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

OEM is niet heilig hoor.

knallende distributie kettingen, fragiele brandstofpompen, rammelende turbos vliegen je hier om de oren :Dubbel:
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Ik denk dat elk auto merk wel wat problemen heeft.... niks is heilig...

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

BMW maakt gebruik van meerdere velgenfabrikanten, dus 1 BMW velg qua merk/kwaliteit bestaat ook niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

BMW Style 162 wordt weer gemaakt door WSP Italy.
Hun eigen velgen zullen echt niet slechter zijn. Zo zijn er vele fabrikanten van OEM BMW velgen.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”