Duitse website voor BMW velgen

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Breedset (Mischbereifung) of rechte set (Einheitsbereifung) blijft een lastig ding om te beoordelen welke meer grip bieden. Bij diepe sneeuw zou je in principe voor de smalle band kiezen.

Banden voor een breedset is inderdaad lastig te vinden om voor en achter dezelfde merk/type te kunnen monteren. Bij een rechte set heb je dat probleem niet.

Echter...:
Sportauto heeft overigens dit verschil gestest op een M2. Best een verrassende uitkomst: de breedset kwam als winnaar uit de bus op basis van constante rondetijden en berijdbaarheid. Weliswaar een andere benadering dan de gemiddelde autorijder, maar vond ‘m wel interessant:

https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... bereifung/




De test:

https://blog.reifen-vor-ort.de/winterre ... hbereifung


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Dat is idd. interessante benadering.
Gelet op de weersomstandigheden in Nederland zal ik de winterbanden niet snel nodig hebben. Echter, wil ik niet op het laatste moment wachten.

Heb op bandenoutlet een aantal winterbanden op het oog: Pirelli Sottozero, Michelin Pilot Alpin, Bridgestone Blizzak of Dunlop Supersport? Allemaal non runflat by the way. Volgens mij kan je bij alle merken niet fout gaan. Al hoewel, vond de Dunlop bij mij vorige BMW wel erg luidruchtig. Heb nooit Michelins gehad, mischien ga daarvoor. Keuzes, keuzes.....
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”