Verstoorde luchtstroom? BMW 320D F31 2013

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
WLFRD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2015, 00:09

Goedenavond,

een tijdje geleden heeft de BMW dealer zwart M Performance nieren in mijn witte BMW gezet. Ziet er mooi uit alleen nu heb ik een geluid in de auto welke ik niet thuis kan brengen. Ik ben teruggegaan naar de dealer en een monteur is meegereden om er naar te luisteren maar ik had niet de indruk dat hij hoorde wat ik hoorde. Teruggekomen bij de dealer zei hij dat mijn banden (Continental ContiSportContact 5 SSR RFT) aan het cuppen waren. Apart want ze liggen er net op. Voorstel was om de banden voor en achter te wisselen en dat is ook gebeurd. Alleen het geluid is nog exact wat het daarvoor was.
Het is een soort rommelend geluid op de achtergrond wat van voren lijkt te komen. Het lijkt wel of de luchtstroom verstoord is of dat er iets mee resoneert door de lucht die er langs stroomt. Vanaf een km/h of 40-50 begin je het te horen. Het geluid wordt niet harder naar mate je harder rijdt (behalve met vol wind tegen, dan hoor je het beter/goed). Frequentie blijft hetzelfde ongeachte de snelheid.

Op mijn auto zit een M Performance Power Kit. Ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben. De kilometerstand is iets van 177.000.

Geluiden is altijd lastig te traceren maar ik hoop dat iemand de situatie herkent of een idee heeft wat het kan zijn of mij anders op een spoor kan zetten waar ik verder naar kan kijken.

Dank je wel alvast.


Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”