Ik ben benieuwd waarvoor je uiteindelijk heb gekozen. Ik sta namelijk voor dezelfde keuze. Ik vervang mijn 17 inch op de f20 door 18 inch. Ik heb keuze uit twee sets. De ene staat op PS4 non RFT en de andere staat op Sportcontact 5 RFT. Momenteel rijd ik op de 17 inch RFT (Bridgestone s0001). Ik geef toe: die zijn hard en niet al te stil, maar wat ik kan waarderen is de scherpte van het sturen. Als ik voor de PS4 ga krijg ik (gegarandeerd) meer comfort, maar ik wil niet al te veel inleveren op scherpte, bijvoorbeeld omdat de wangen te zacht zijn en de auto gaat zwabberen in bochten en/of hoge snelheid.RvL schreef: ↑14 mar 2020, 08:45 Kom net dit iets oudere draadje tegen. De gewone PS4 en PS4S doen idd vrijwel niets voor elkaar onder. Maar de PS4 heeft wel iets zachtere wangen dan de PS4S dus op straat is de gewone PS4 waarschijnlijk de fijnste band onder een daily.
Ik overweeg nog om van RFT naar non-RFT over te stappen en als ik dat doe worden het de PS4.
Als het RFTs blijven worden het waarschijnlijk P Zero's (PZ4) omdat het de nieuwste band is de verkrijgbaar is in mijn maten.
Maar ja... Pirelli's... onder de A merken bepaald niet het meest consistent in de prestaties van hun banden.
Ik heb ook helemaal geen slechte ervaringen met Conti's. Het tegendeel zelfs. Heb er heel veel KMs op gereden onder verschillende BMWs, meestal de SportContact 5 die nu ook onder mij auto zitten. Gewoon een goeie - zei het inmiddels wat verouderde - band. Slijt behoorlijk maar wel bakken grip en een goed stuurgevoel, zeker op een droge weg.
Regelmatig lees ik dat die Conti's op 18 inch echt lawaaiig zijn zeker als ze wat ouder zijn. Wat is jouw ervaring?
Op mijn andere auto (Alpina RS) liggen Michelin SuperSports. Bevallen zeer goed, maar deze auto staat ook op een aangepast onderstel bedoeld voor non RFT. Niet te vergelijken dus. In het verleden heb ik diverse E85's gereden op zowel RFT als non RFT. De meeste bezitters zweren bij de switch van RFT naar Non RFT. Verdedigbaar als je voor comfort gaat (minder last van spoorvorming), maar houd er rekening mee dat de auto echt aan scherpte inlevert en op (serieus) hoge snelheden minder stabiel wordt. Ervaringen gebaseerd op Dunlop Sportmaxx, Fulda Sport 2 en Goodyear.
Ergo: ik neig voor de f20 naar de PS4 non RFT, maar twijfel gelet eerdere ervaringen met de switch van RFT naar non RFT.