Test Michelin Pilot Sport 4 en 4S vs Cup2

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Inderdaad de S ja...

Als je er met je neus bovenop staat oogt hij best grof. Zal vast de waterafvoer ten goede komen, al moet het dan wel eerst een keertje flink gaan regenen... :mrgreen:


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Nice! Ik ben benieuwt naar je bevindingen straks..
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Pfft, net alles overwegend besloten eens voor wat anders te gaan dan Michelin en de Goodyears te nemen, zijn ze er niet in 255/40 R18 :D PS4 dan maar weer. Wel tevreden over, maar toch :o

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Je had ook de Goodyear F1 Super Sport kunnen kiezen, want die is er wel in de breedset maten van BMW F3x.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Of Pirelli P Zero's (PZ4).
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Vinzzz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2015, 18:43
Type Auto: BMW Alpina B3 Allrad E92/ BMW Alpina Roadster S / BMW 330i (G20)

De laatste maand (i.v.m. inruil auto) toch weer de 17 inch rft onder de f20 m-sport gezet. Ik moet zeggen dat het toch wel een stuk strakker rijdt dan de 18 inch Michelin PS4 non rft. Ik vind de Michelin PS4 onder een F20 m-sport simpelweg te zacht en dat maakt de auto minder sportief/uitdagend om te rijden. Uiteraard weet ik niet hoe 18 inch rft rijdt op een m-sport. Misschien is dat weer te veel van het goede (te hard), zoals anderen meermaals op dit forum hebben aangegeven.
Inmiddels rijd ik een G20 (330i). Die staat op 18 inch Michelin PS4 RFT. Ik heb er nog te weinig km's mee gereden, maar tot nu toe bevalt dit goed.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Joop schreef: 22 mei 2020, 10:28 Ze liggen eronder!

Afbeelding
Hoe bevallen ze Joop?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Kort gezegd: Ze bevallen erg goed. Zowel op droog als nat. Heb wel het idee dat dit de best presterende band op nat uit de hele Pilot Sport reeks (en ik heb ze inmiddels allemaal wel gehad op de Cups na).

Wat vooral direct opviel was de rolweerstand t.o.v. de S001’s. Ze lopen echt heel licht. Heel goed voelbaar bij optrekken, insturen en afremmen. In het begin wel even aan moeten wennen aangezien ook de stuurinput erg licht (en iets gevoelloos) aanvoelt. Rij dus eigenlijk het liefst in de sportstand om iets meer stuurgevoel te houden. Dat is eigenlijk wel ene nadeeltje als ik er eentje zou moeten noemen,

Overgang naar non-RFT zorgt voor de welbekende ‘instabiliteit’ bij insturen t.o.v. De RFT’s. De auto moet zich even iets zetten, om ‘m daarna als over rails de bocht door te sturen. Dat komt toch vooral door de zachtere zijwangen. Went vrij snel, maar als je ze achter elkaar rijdt, is het wel heel goed voelbaar.

Als laatste is de grip en tractie wel van een heel hoog niveau. Als je de hoekig instuurt scrub je direct wel heel snelheid weg. Wil je dat niet dan zul je wel netjes moeten rijden. Mocht je toch iets te hard de bocht induiken dan is een wat agressievere instuurbeweging genoeg om zonder (al teveel) te remmen de bocht te nemen.

Verder valt me op dat de PS4S nu aangeeft wanneer de grens in zicht komt. Ze beginnen zowaar iets te piepen als het te hard dreigt te gaan. Dat deden zijn voorgangers niet. Ook maken hoor je ze wel flink werken (diep en laag afrolgeluid) als je echt wat grip vraagt van de banden vraagt.

Onder het mom van: het oog wil ook wat, ogen ze wel lekker racy en vallen wel mooi breed over de velg.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Interessant stukje over de verschillen tussen de diverse Cup2 banden:

https://motoiq.com/not-all-michelin-cup ... -the-same/
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Ik ben ook aan het kijken naar nieuwe zomerbanden. Met black Friday is er misschien een leuke aanbieding ergens.

Ik weet alleen niet welke banden er nou het beste bij de auto en rijgedrag past. Ik kan hier ook niet veel over vinden. Omdat ik het vaakst met het gezin in de auto zit, rij ik rustig/vlot en een leuke bocht de snelweg op of af dan vlot....vinden mijn zoontje leuk :Klappen:

F31 diesel 245pk, 470nm
18/225/45 conti sport

Rij maar 12k of max 15k KM's pj. En ben een vrij rustige bestuurder, maar wel teveel buiten de snelweg om, dus veel optrekken.

Deze banden die er nu opzitten rijden prima, maar er zit nog 3.5 en 4mm op, dus na de winterbandjes gaan er nieuwe op.

ik zit te kijken naar Michilins en dan kom je op de primacy 4 en pilot sport 4.En dan uiteraard NON RFT en RFT. Bij onze vorige auto E90 met 18" vond ik de non rft stuk stiller, waren geloof ik goodyear.

Zijn die primacy 3zp of 4 ook goed geschikt voor het vermogen en rijgedrag?

Welke zou jij nemen en waarom?

Thank :ja:
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

hallo ray,
is al veel over geschreven hier.......

Er staan een paar goede filmpjes op YouTube over jouw probleem.
Onderstaand een heel goede, uit de premium doos.



Op onze Giulietta hebben we voor Primacys 4 liggen en morgen worden deze ook op de achteras gelegd.
https://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Mich ... macy-4.htm

Erg fijne band, voor de snelle tour-rijder. Erg goed in het nat, ook op het droog. Slijtage is ook laag en het geluid wat ze produceren ook.
Heeft waarschijnlijk niet het sportieve (je kunt toch best hard de hoek om in de Alfa) van de PS4/ Zijn wel een stuk stiller, en verbruiken een stukje minder (zeggen ze)
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Gentry
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:36
Type Auto: BMW 320d Touring High Executive F31

Dat laatste kan ik zeker beamen, ik rijd best veel en vind de Primacy 4 een zeer fijne allround band en niet onbelangrijk, zeer slijtvast. Ik heb nog nooit 75.000 km met banden gedaan.
Ben dus 1 keer naar Pirelli gegaan maar dat nooit meer.
Op mijn M3 heb ik nu voor de Vredestein Ultrac Vorti in 235/35/19 en die bevallen totnutoe ook wel. Zijn aanzienlijk goedkoper dan de PS4
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Goodyear Eagle F1 asymmetric 5 zou een prima band zijn en nu op www.bandenleader.nl in jouw maat demobanden van dit type voor EUR 81,- per stuk.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

En ik ben juist weer ontzettend tevreden over mijn P Zero's. En zo wordt een bandentopic volgeschreven....
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Heb je helemaal gelijk in. We kunnen hier zo een stuk of 5 merk + type band opnoemen die voor het merendeel van de gebruikers hier meer dan prima is. Dit even los van de discussie of je al dan niet wilt vasthouden aan RFT.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”