Welke velgen zijn dit ?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nog tot een keuze kunnen komen?
- MartijnF31
- Getting the hang of it
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
- Type Auto: BMW X3 M40i
Ja komen inderdaad de TSW Bathurst onder zoals de foto op pagina 1
Wel voor 19" breedset gekozen met Michelin Pilot Sport 4s non runflat.
20" zie ik niet zo zitten wbt comfort.
Heb op diverse fora al veel mensen gezien die terug naar 19" gaan na 20" te hebben gereden.
Mooi BMW logo erin en dan ben ik eens benieuwd hoe het eruit ziet icm de ACS verlaging.
Het is wel een gok moet ik zeggen, heb nog nooit deze velg irl gezien.
Wel voor 19" breedset gekozen met Michelin Pilot Sport 4s non runflat.
20" zie ik niet zo zitten wbt comfort.
Heb op diverse fora al veel mensen gezien die terug naar 19" gaan na 20" te hebben gereden.
Mooi BMW logo erin en dan ben ik eens benieuwd hoe het eruit ziet icm de ACS verlaging.
Het is wel een gok moet ik zeggen, heb nog nooit deze velg irl gezien.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mooi man! In 't zilver? 19" icm de PS4S lijkt me ook een perfecte combi (zowel E9X als F3x).
Ben zelf ook wat research aan 't doen naar opties voor een andere set tzt en ook de verschillen in productieproces van velgen, want daar is ook heel wat uit af te leiden. TSW Bathurst is rotary forged - ook bekend als flowformed - (https://www.tsw.com/alloy_wheels_bathurst.php), wat een heel stuk meer betaalbaar is dan fully forged, maar kwalitatief weer veel beter/sterker dan veel andere velgen die dmv casting zijn geproduceerd.
Het is een mooi model velg en tov de andere opties (merken) denk ik dat de prijs/kwaliteit verhouding ook zeker wel goed is van de TSW Bathurst.
Zie graag de foto's tegemoet als ze gemonteerd zijn. Keep us posted!
Ben zelf ook wat research aan 't doen naar opties voor een andere set tzt en ook de verschillen in productieproces van velgen, want daar is ook heel wat uit af te leiden. TSW Bathurst is rotary forged - ook bekend als flowformed - (https://www.tsw.com/alloy_wheels_bathurst.php), wat een heel stuk meer betaalbaar is dan fully forged, maar kwalitatief weer veel beter/sterker dan veel andere velgen die dmv casting zijn geproduceerd.
Het is een mooi model velg en tov de andere opties (merken) denk ik dat de prijs/kwaliteit verhouding ook zeker wel goed is van de TSW Bathurst.
Zie graag de foto's tegemoet als ze gemonteerd zijn. Keep us posted!
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 24 jan 2020, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En hoeveel J (breedte) heb je gekozen voor de voor- en achterzijde?
- MartijnF31
- Getting the hang of it
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
- Type Auto: BMW X3 M40i
8,5J ET35 met 225/40/R19
9,5J ET39 met 255/35/R19
Met deze waarde zal hij ook wel zo’n beetje maximaal ver naar buiten staan zonder verdere aanpassingen.
9,5J ET39 met 255/35/R19
Met deze waarde zal hij ook wel zo’n beetje maximaal ver naar buiten staan zonder verdere aanpassingen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Weet je hoeveel mm de velgen bij een F31 dan meer naar buiten komen tov stock? (vooras en achteras).
Iemand weet vast wel wat de standaard ET-waardes zijn van een vergelijkbare OEM breedset.
Iemand weet vast wel wat de standaard ET-waardes zijn van een vergelijkbare OEM breedset.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
https://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html
op realoem, 8j et36 en 8.5j et47
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=36_1984
op realoem, 8j et36 en 8.5j et47
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=36_1984
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dus alleen achter komen ze bij hem 8mm meer naar buiten? Klopt dat als je de waarden van de voor- en achteras vergelijkt zo?
Dat valt dan nog wel mee.
Dat valt dan nog wel mee.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Maar dat doen ze standaard dus ook al bij een F31.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
standaard heb je nog wel wat mm ruimte.
Mijn vorige, maar ook mijn huidige kunnen met verlaging (pro kit) een spacer kwijt van 5mm. Dan staat ie vlak met spatbord.
Mijn vorige, maar ook mijn huidige kunnen met verlaging (pro kit) een spacer kwijt van 5mm. Dan staat ie vlak met spatbord.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Deze hebben tov standaard vooraan (nagenoeg) dezelfde ET-waarde, toch (35 <> 36)? Waar zit t verschil dan?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ben benieuwd hoe dit dan uitpakt.
Heb zelf trouwens ook zo'n F3X set breedset, alleen die zit onder een E9x dus die hebben weer een hele andere naaf/maten.
Er wordt zover ik heb gezien bij de F30 juist vaak voor 8,5 en 9,5J gekozen bij aftermarket sets. Waarschijnlijk omdat dat de wielkasten lekker vult. Zelfs 10J. Maar een en ander hangt wel samen met de gebruikte bandenmaten en verlaging. Je wilt voorkomen dat t gaat aanlopen natuurlijk.
Heb zelf trouwens ook zo'n F3X set breedset, alleen die zit onder een E9x dus die hebben weer een hele andere naaf/maten.
Er wordt zover ik heb gezien bij de F30 juist vaak voor 8,5 en 9,5J gekozen bij aftermarket sets. Waarschijnlijk omdat dat de wielkasten lekker vult. Zelfs 10J. Maar een en ander hangt wel samen met de gebruikte bandenmaten en verlaging. Je wilt voorkomen dat t gaat aanlopen natuurlijk.