Advies nodig 405M passen niet op mijn F31 2017

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Snap niet dat ze t naafdeel hebben gecoat. Dat moet gewooon kaal blijven ivm kans op trillingen. Plakken ze meestal dus af bij spuiten/coaten.
Maar wat er niet past, is me nog niet duidelijk.
Je mag bij me langsrijden. In 5 min heb ik n wiel gewisseld 008


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat het wiel niet over de naaf past door de coating zou heel goed kunnen
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De poedercoater op zn donder geven in dat geval dus :nee:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Arjan schreef: 01 nov 2021, 21:44 Dat het wiel niet over de naaf past door de coating zou heel goed kunnen
Klinkt inderdaad heel plausibel.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je kunt t ook op de foto's zien. Zou n poedercoater toch moeten weten zou je zeggen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Van dit soort verhalen krijg je nekharen die omhoog gaan staan. En dan verwoord ik mij netjes.
Met het spuiten of poedercoaten van velgen mag je nooit de naaf en het naafgat meenemen, vanwege de dikte van het spuitwerk.
Zoals Dutch ook zegt, krijg je trillingen en kan het zijn dat je de velg niet meer op de naaf krijgt.
Bij jou is dit dus het geval. Poedercoaten is weer dikker dan gewoon spuitwerk, dus.....

Ook vreemd dat de garage zegt, past niet, kijk maar even. Je kunt toch wel iets verder kijken????

Je kunt het zelf oplossen, maar ik zou terug gaan naar de poedercoater.

SUCCES
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Wat een amateurs, zo horen vers gepoedercoate velgen er aan de binnenkant uit te zien. Niet gecoat in het midden:

Afbeelding

Waarschijnlijk waren ze bij de garage net zo geïrriteerd en dan snap je ergens hun reactie wel. Het past niet (meer) en dat klopt ook.
320itouring
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2019, 10:35
Type Auto: F31 320

Ik heb de coater gecontacteerd, even afwachten op zijn reactie. Best wel raar, want het is een bedrijf dat vaker velgen coat.
Hoe zou ik zelf kunnen oplossen? De coating in naaf wegschuren?
ejt schreef: 02 nov 2021, 07:31 Van dit soort verhalen krijg je nekharen die omhoog gaan staan. En dan verwoord ik mij netjes.
Met het spuiten of poedercoaten van velgen mag je nooit de naaf en het naafgat meenemen, vanwege de dikte van het spuitwerk.
Zoals Dutch ook zegt, krijg je trillingen en kan het zijn dat je de velg niet meer op de naaf krijgt.
Bij jou is dit dus het geval. Poedercoaten is weer dikker dan gewoon spuitwerk, dus.....

Ook vreemd dat de garage zegt, past niet, kijk maar even. Je kunt toch wel iets verder kijken????

Je kunt het zelf oplossen, maar ik zou terug gaan naar de poedercoater.

SUCCES
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Het verstandigste (en meest logische) lijkt mij dat de coater het doet - als je die nog vertrouwt. Hij/zij zal (hopelijk) ook betere apparatuur hebben om de coating weg te schuren, met hopelijk geen schade aan de rest van de velg. Het hart zal echt brandschoon moeten zijn en mijn ervaring met poedercoating is dat het in vlokken eraf kan komen, het zou zonde zijn als een gecoat deel van je spaken daardoor ook los komt.
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Wat een pannekoek zeg, die coater.

Onbegrijpelijk als 'specilalisten' nog minder weten van hun vak als de gemiddelde leek. Als je nu niks anders doet dan staal moffelen, dan weet je dat soort zaken toch...

Ik had hier gister zo'n PV panelen knakker die ik nog veel kon leren, onbegrijpelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zou er echt niet aan gaan/laten schuren. Dat komt nauw. Dus stralen en opnieuw op de juiste manier coaten.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Het gecoate kun je er zelf wel afkrijgen, maar........................

Dat zou ik in dit geval niet doen. Net laten doen (voor een boel geld) door de coater.
Kans op beschadiging en dat het oppervlak niet volledig vlak wordt is groot.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Exact. Maar dat is wel hoe de coater het waarschijnlijk gaat oplossen (weet ik toevallig). Ik zou er huiverig voor zijn.
Kleine verschillen in dikte (resterende coating of zelfs wat aluminium vd velg verwijderd) kan dan al gauw risico op onbalans opleveren.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMW325
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09

En, zitten de wielen al onder de auto? of zit je nog te steggelen met de coater?
320itouring
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2019, 10:35
Type Auto: F31 320

Ze zitten eronder. Hij was in 3 min kaar met schuren. Daarna heeft hij ze onder de auto gemonteerd. Hij zei dat het inderdaad vaker voorkomt en het een kleine moeite is om het weg te schuren. Blijkt ook wel, was 3 min werk.

Hij vertelde dat ze daar ook coaten om roestvorming te voorkomen.

Ik heb in de 30 min terugreis niks geks gevoeld. Stukje 100, 120 heel af en toe doorgetrokken naar 140/150, nergens voelde ik trillingen of iets vreemds.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt dus goed te zijn. Bedankt allen voor jullie hulp/advies.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”