Leverbare banden af-fabriek

Heb je vragen op het gebied van velgen en/of banden? Stel ze hier
Plaats reactie
BudhaBMW
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2018, 22:03

Hot issue dus, dank voor de inzichten/meningen!

AMundS heeft net zomerbanden in 1 maatje kleiner getest, daar eindigt de de PS4 bovenaan, voor de Sportcontact6. Veel mij onbekende banden getest, viel op dat Vredestein erg slecht scoorde, en de Pirelli middelmatig.

Ik zal die welles/nietes runflat discussie proberen te vinden en doornemen



EDIT:
ik heb na veel wikken en wegen uiteindelijk voor de PS4 gekozen. Voor €136 per stuk bij topbanden.com kon ik ze niet laten liggen. De Primacy 3 ZP is ook nog lang in overweging gebleven maar van het prijsverschil met de PS4 kun je een extra PS4 kopen. Er gaat dus een slijmsetje de wagen in voor noodgevallen en ik had toch al een ANWB-abbonnement voor normale situaties.

Ik heb gekozen voor de 95Y XL variant dus die zal niet al te zeer afwijken van 91 Runflat qua vering e.d.
Montage ergens in de loop van volgende week!

EDIT 2:
Vandaag zijn ze eronder gezet door Pouw Banden in Utrecht, allemaal keurig gedaan voor een nette prijs en geen gedoe dat er RF's van de velg moesten. Vriendelijke lui, aanrader dus.

Productiedatum 9/18 dus Topbanden.com ook aanrader ;)


from
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 nov 2017, 05:22

Ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand die mij kan helpen?

Ik wil nieuwe winterbanden voor mijn winterset (16"), de huidige zijn op leeftijd.
Nu wil ik eigenlijk hetzelfde maar die banden kan ik nergens met voldoende voorraad vinden (Bridgestone Blizzak LM-32 / 225/55 R16 95H
/ rft). Dus had ook al wat alternatieven gevonden, maar die zijn helaas zonder de BMW ster-markering. Is dat iets om te laten schieten of heeft iemand nog een ander alternatief voor de maat die ik nodig heb: 225/55 R16 95H?

Alternatieve die ik gevonden heb zonder ster-markering: Dunlop Winter Sport 5 of de Bridgestone Blizzak LM005
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Een ster-markering let ik persoonlijk echt niet op.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Stermarkering heb je niet nodig, zeker voor winterbanden niet. Gewoon de juiste maat en dan in run-flat. Zelfs dat laatste is niet per se nodig.
from
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 nov 2017, 05:22

Bedankt voor de snelle reacties, dat stelt me wel gerust!
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

Er zijn zoveel merken en per merk zoveel typen waardoor het lastig is om keuze te maken.

huidige banden maat is 225/50/18.

Welke benden zijn aanrader?

Bv van continental zie ik premium contact 6
sportcontact 6, welke moet je dan hebben waardoor je niet onnodig een duurdere variant kiest.

Michelin
Primacy 4
PILOT SPORT 5
PILOT SPORT 4
Pilot Sport 4 S
Pilot Sport 3

Waar moet je allemaal op letten?

Ze zullen allemaal wel goed zijn, ik wil comfort en dat het redelijk mee gaat.
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als t niet sportief hoeft te zijn lijken me Primacy's 'n voor de hand liggende keus eigenlijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

wanneer kies je voor sportief en wanneer niet.
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je rijstijl met name. Hoe zou je die zelf omschrijven. Als je comfort en levensduur belangrijker vindt dan bv grip in snelle bochten, dan is de meerwaarde van 'n sportieve band beperkt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 775
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Vind definitie van "sportief" rijden erg persoonlijk. Sommige personen vinden dat ze al sportief rijden, omdat ze een BMW hebben en bij anderen wordt het sportief als de traction control lampjes gaan branden in de bochten.

Normaal gesproken is sportiever rubber zachter qua compound en zal dus ook harder slijten bij normaal gebruik irt een meer op comfort afgestemde band.

Bij twijfel (en die bespeur ik bij jou) gaan voor een A-merk comfort band (primacy; premium contact en pilot sport 4 heeft vooral een sportieve naam). Als je ook naar de centjes kijkt zijn Vredestein en Hankook ook prima.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 680
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Themasterfk schreef: 15 apr 2022, 22:03 ...welke moet je dan hebben waardoor je niet onnodig een duurdere variant kiest....
Ik zou een beetje speuren op bv ADAC Reifentest en tyre-reviews aan de hand van de criteria die jij belangrijk vindt, zoals levensduur (en die hangt toch ook weer sterk af van de rechtervoet) en prijs. "onnodig" is een nogal subjectief begrip, zoals ook door anderen al uitgelegd hierboven. De ideale band bestaat overigens niet, het blijft een compromis en sterk afhankelijk van wat jij de belangrijkste criteria vindt voor een band en je budget. Premium of het segment daaronder zijn overigens prima. Van de goedkoopste bandjes, zoals ook wel blijkt uit tests, zou ik wegblijven, dan ga je te veel inleveren op eigenschappen die met de veiligheid te maken hebben.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Rij met zomerset Bridgestone Turanza stermarkering en runflat. In de winter pirelli zottozero geen ster en geen runflat.

Allebei goede en stille banden. Merk weinig verschil.

Had de zomerbanden normaal zelf niet gekozen maar zaten er nieuw op bij levering en heb er echt niks op aan te merken. Zoals gezegd stil en voldoende grip zowel nat als droog en dat met meer dan 800 Nm koppel 😉👍
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Frenk21
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 feb 2022, 13:32
Type Auto: X3 G01 Xdrive alpinweiß

Wat doet het met de X-drive modellen? Ik heb begrepen dat die gevoeliger zijn voor het type band. En wat doer het met garantie?
BMW X3 Xdrive alpin weiß :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wat heeft x-drive er mee te maken? Dat gaat alleen om verschil in bandenmaat/rolomtrek tussen voor- en achteras.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Tvanhaaren
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2019, 23:51
Type Auto: BMW 330i G21
Locatie: Tilburg

Ik wil toch nog even reageren op mijn ervaring met ster banden tov non-ster.

Na een grote beurt had Profile Tire Centre de achter banden van mijn G21 vervangen met een nieuwe set Bridgestone Turanza T005 225/50 R17. Op weg naar huis op kort stuk snelweg was al duidelijk dat de auto niet lekker reed. Daarna in korte tijd 500 km+ gereden en zelfs twee de DSC gehad die op en af ingreep in een lange hoge snelheid bocht. Auto dweilde over de weg, soort van zweven. Bij korte stuur beweging op hoge snelheid zwenkte de auto nog even 3 keer door. Geen gedrag wat bij een 3 serie hoort, zeker niet de G21.

Terug naar de Bandenboer maar deze gaf aan dat er niks mis was, waren dezelfde banden als voor. Pas na een telefoontje naar BmW dealer werd ik gewezen op de ster notering. Dus toch maar eens kijken en ja hoor, oude band voor had een ster, maar de nieuwe achter niet…. Terug gebeld met de bandenboer en uitgelegd. Toen is er een nieuwe set besteld en op gelegd en nu rijdt alles weer zoals het hoort!

Was het de ster, of een productie foutje??? Ik weet het niet, maar ga er voortaan altijd op letten bij een wissel!!

PS: is een leasebak, en de initiële factuur bleek wel voor een ster band te zijn, alleen lag deze er niet onder… lijkt me een mooi verdienmodel.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Velgen/Banden”