Dan toch de 20k...
...de Bridgestone vind ik in de regen niet heel top, zeker niet wanneer ze over de helft zijn. Een beetje kwispelen, glibberen en glijden vind ik persoonlijk niet erg, maar als dat niet je ding is, zou ik ze laten liggen.
Als het om regenbanden gaat dan is de PS4/PSS/PS4S ook niet de beste keuze, maar het is wel allemaal voorspelbaar, ook al houdt de grip bij overschreiden van de limiet ook echt in een keer helemaal op (droog en nat). Maar goed de grip op droog vind ik persoonlijk het belangrijkst en dat Franse rubber plakt doorgaans wel het best.
Wellicht is de Continental Sportcontact 6 ook nog een goed alternatief. De sportcontacts doen het ook vaak goed in de regen.
Leverbare banden af-fabriek
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- RdJ
- VIP Driver
- Berichten: 501
- Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
- Type Auto: G29
- Locatie: Noord Brabant
Onder mijn Mini CM 4All had ik de continental sportcontact 5 echt een goede band zowel in de regen als op een droge weg.
Maar na een 15K aan km's hadden ze hun beste tijd wel gehad al zouden ze de 20K wel gehaald hebben denk ik.
Weet niet of de 6 net zo hard slijt maar als hij net zo goed presteert op een nat en droog wegdek is het zeker voor mij een goede keus.
Maar na een 15K aan km's hadden ze hun beste tijd wel gehad al zouden ze de 20K wel gehaald hebben denk ik.
Weet niet of de 6 net zo hard slijt maar als hij net zo goed presteert op een nat en droog wegdek is het zeker voor mij een goede keus.
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
F11 535I
G29 Z4 Heden
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Als je de tests mag geloven is de 6 is een nog betere band. Gaat ongeveer hetzelfde qua levensduur mee. Niet echt lang, dus.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Ik snap niet dat jij het nog vol kunt houden zonder sperdiff Joop. Zodra ik ook maar een beetje wielspin heb in een rwd wagen zonder sper irriteer ik me al mateloos. Ik klik dan meteen DSC aan en hou op met dat spelen.Joop schreef: ...de Bridgestone vind ik in de regen niet heel top, zeker niet wanneer ze over de helft zijn. Een beetje kwispelen, glibberen en glijden vind ik persoonlijk niet erg, maar als dat niet je ding is, zou ik ze laten liggen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
I know, I know...
...misschien bij de volgende maar direct bij aankoop eronder laten zetten. Achteraf komt het er vaak toch niet van. DTC staat eigenlijk al 50% van de tijd uit. Helemaal met de koude en natte dagen.
...misschien bij de volgende maar direct bij aankoop eronder laten zetten. Achteraf komt het er vaak toch niet van. DTC staat eigenlijk al 50% van de tijd uit. Helemaal met de koude en natte dagen.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Ik wil absoluut niet meer zonder. Rij ook 90% vd tijd met DSC volledig uit.Joop schreef:I know, I know...
...misschien bij de volgende maar direct bij aankoop eronder laten zetten. Achteraf komt het er vaak toch niet van. DTC staat eigenlijk al 50% van de tijd uit. Helemaal met de koude en natte dagen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
-
- Just getting started
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10 feb 2018, 22:03
Ik sta op het punt om m'n winterbanden te vervangen door nieuwe zomerbanden. Ik heb 415-style velgen en 225/45 R18 91 banden, met een standaardonderstel, onder een F31 320D die nu een ruime maand in mijn bezit is. Er zitten nu Pirelli Sottozero’s onder waar ik kort mee heb gereden maar die mij niet enorm overtuigden op de Duitse autobaan op snelheid of in de sneeuw tijdens wintersport. De auto voelde wat zweverig >200km/u en de grip in de sneeuw was eigenlijk matig. Hier in NL doen ze het netjes op de A- en N-wegen, geen commentaar.
Ik heb behoorlijk wat onlineonderzoek gedaan, maar kom er niet helemaal uit dus vandaar mijn vraag om jullie advies. Met name lijkt het lastig om runflat 18" banden te vinden in deze maat, of zoek ik gewoon niet goed?
Runflat is wel verstandig als ik deze draad doorneem, het onderstel is erop aangepast. Ik overweeg nu:
Graag jullie ervaringen/inzichten, dank alvast!
Ik heb behoorlijk wat onlineonderzoek gedaan, maar kom er niet helemaal uit dus vandaar mijn vraag om jullie advies. Met name lijkt het lastig om runflat 18" banden te vinden in deze maat, of zoek ik gewoon niet goed?
Runflat is wel verstandig als ik deze draad doorneem, het onderstel is erop aangepast. Ik overweeg nu:
- - Bridgestone Potenza S001 runflat, die worden hier goed ervaren en zijn duurzaam
- Michelin Primacy 4, geen runflat maar met XL zou die rij-eigenschappen niet al te negatief beinvloeden? Groot voordeel is dat ze stil en zuinig zijn
- Michelin Pilot Sport 4 die ik ook niet in runflat kan vinden. Top qua rijden maar niet zo duurzaam, zuinig of stil
- Misschien: Continental SportContact 6? Maar ook geen runflat en toch wat minder dan de PS4 dus waarom zou ik?
Graag jullie ervaringen/inzichten, dank alvast!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Runflat is geen must. Ken je het grote runflat topic?
viewtopic.php?f=8&t=879
De meningen/ervaringen lopen nogal uiteen.
viewtopic.php?f=8&t=879
De meningen/ervaringen lopen nogal uiteen.
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
BudahBMW ,
Een moderne BMW is inderdaad afgestemd op Run Flat banden. Als je Bridgestone Potenza S001 neemt heb je een band die heel lang mee gaat en die perfect bij je BMW past. deze banden hebben een sterretje en zijn zogenaamde BMW sterbanden. Passen optimaal bij je BMW.
Een moderne BMW is inderdaad afgestemd op Run Flat banden. Als je Bridgestone Potenza S001 neemt heb je een band die heel lang mee gaat en die perfect bij je BMW past. deze banden hebben een sterretje en zijn zogenaamde BMW sterbanden. Passen optimaal bij je BMW.
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Beetje overrated die homologatie.
Bij n Veyron ok, maar n doorsnee BMW
Bij n Veyron ok, maar n doorsnee BMW
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Ik doel er ook alleen maar op dat er zoveel banden zijn... en dat men zich niet zo blind moet staren op die ster.
Leuk om te vertellen op een feestje, maar vaak ook niet meer dan dat voor de gemiddelde bestuurder.
Grotendeels puur marketing.
Leuk om te vertellen op een feestje, maar vaak ook niet meer dan dat voor de gemiddelde bestuurder.
Grotendeels puur marketing.
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Dus jullie denken dat die bandenfabrikanten er zomaar een ster voor BMW op kunnen zetten. En dat het onderstel op Run Flat banden is aan gepast ook flauwekul? Ze hebben niet voor niks geen reservewiel , krik en wielsleutel meer. Een BMW is tegenwoordig origineel uitgevoerd met RFT banden volgens mij.
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
-
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 20:47
- Type Auto: F20 LCI 116D Sportline
Die * zal wel op een financiele manier worden gecompenseerd.
Doet me een beetje denken aan dat BMW (maar ook anderen) bepaalde merken brandstof en/of olie aanbevelen. Alsof de andere merken niet voldoen.
Mbt het aangepaste onderstel tbv de RFTs (je schrijft dat nu al een aantal keren). Kun je dat ook onderbouwen? Als je gaat kijken naar de spreiding van alleen al het gewicht van een wiel (velg + band), van zo'n 17-18 kg (16") tot >25 kg (>19"), en tel daar voor de RFT-variant nog zo'n 2,5-3 kg bij op, lijkt het me niet te doen om het onderstel ergens specifiek op af te stellen.
Blijf het ook vreemd vinden dat een sportief merk als BMW, bewust het onafgeveerde gewicht met >10-15% omhoog brengt, terwijl je dit toch eigenlijk zo laag mogelijk wilt houden. Kan iemand daar nog iets zinnigs overzeggen (wat de beweegredenen van BMW hiervoor zijn)?
Vwb de bandenkeuze (BudhaBMW) kan ik alleen maar zeggen geen RFT nemen (is persoonlijk) en over Michelin hoor ik eigenlijk geen slechte verhalen. Maar goed uiteindelijk moet jij (met je achterste ) bepalen wat je het prettigst vind rijden. En dat kan alleen door het zelf te ondervinden. Succes met je keuze.
Mvg,
Bert
Doet me een beetje denken aan dat BMW (maar ook anderen) bepaalde merken brandstof en/of olie aanbevelen. Alsof de andere merken niet voldoen.
Mbt het aangepaste onderstel tbv de RFTs (je schrijft dat nu al een aantal keren). Kun je dat ook onderbouwen? Als je gaat kijken naar de spreiding van alleen al het gewicht van een wiel (velg + band), van zo'n 17-18 kg (16") tot >25 kg (>19"), en tel daar voor de RFT-variant nog zo'n 2,5-3 kg bij op, lijkt het me niet te doen om het onderstel ergens specifiek op af te stellen.
Blijf het ook vreemd vinden dat een sportief merk als BMW, bewust het onafgeveerde gewicht met >10-15% omhoog brengt, terwijl je dit toch eigenlijk zo laag mogelijk wilt houden. Kan iemand daar nog iets zinnigs overzeggen (wat de beweegredenen van BMW hiervoor zijn)?
Vwb de bandenkeuze (BudhaBMW) kan ik alleen maar zeggen geen RFT nemen (is persoonlijk) en over Michelin hoor ik eigenlijk geen slechte verhalen. Maar goed uiteindelijk moet jij (met je achterste ) bepalen wat je het prettigst vind rijden. En dat kan alleen door het zelf te ondervinden. Succes met je keuze.
Mvg,
Bert